Λάδια και αντιτριβικά

Ότι αφορά τον κινητήρα του Terios
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ΓιώργοςΠειραιάς
Δημοσιεύσεις: 654
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 8:56 am
Τοποθεσία: Πειραιάς

Λάδια και αντιτριβικά

Δημοσίευση από ΓιώργοςΠειραιάς »

By Pesketzis

Το θέμα του λιπαντικού είναι τόσο μεγάλο που δεν πρόκειται να βγάλουμε άκρη όσες ώρες και να το συζητάμε.
Πληροφοριακά σας λέω πως το κάθε εργοστάσιο αυτοκινήτων συνεργάζεται με κάποιο αντίστοιχο εργοστάσιο λιπαντικών και κάνουν μελέτες πάνω στο θέμα αυτό.
Το σίγουρο είναι πως δεν χρησιμοποιούν όλα τα εργοστάσια τα ίδια μέταλλα στους κινητήρες τους και φυσικά για την κάθε περίπτωση χρειάζεται και το αντίστοιχο λιπαντικό.
Γι΄αυτο και η συνεργασία αυτή σκοπό έχει την καλύτερη λίπανση και ψύξη του συγκεκριμένου κινητήρα.
Παίζουν πολλοί παράγοντες ρόλο για να μπορούμε να έχουμε το σωστό και επιθυμητό αποτέλεσμα και εδώ αξίζει να σημειώσω, ότι μπορεί ακόμα και για τον ίδιο κινητήρα το εργοστάσιο να χρησιμοποιεί διαφορετικό τύπο λαδιού. Όπως και αυτός ο τύπος λαδιού μπορεί να αλλάζει από χώρα σε χώρα στον ίδιο κινητήρα.
Εδώ τρανταχτό παράδειγμα είναι το τερατάκι μας που στον 1,3 χρησιμοποιεί λάδι 5-40 ενώ στον ίδιο κινητήρα 1,5 χρησιμοποιεί 5-30. Η διαφορά αυτή όπως καταλαβαίνετε δεν είναι μεγάλη αλλά μπορείτε να καταλάβετε πόσο σημασία δίνουν στην λεπτομέρεια και πόσο σημαντική είναι η χρήση σωστού λιπαντικού.
Αυτά είναι τα δεδομένα που αφορούν τα γνήσια λιπαντικά ανεξαρτήτως αν αναγράφουν την συνεργαζόμενη με την αυτοκινητοβιομηχανία, εταιρία λιπαντικών η όχι.
Αυτές, οι ίδιες εταιρίες λιπαντικών, βλέπουμε να κυκλοφορούν όμως και στο εμπόριο και μπορούμε να προμηθευτούμε το ίδιο λάδι οποιασδήποτε εταιρίας εμείς επιθυμούμε.
Εδώ υπάρχει όμως μια μαύρη τρύπα.
Γνωρίζετε ότι ένα λάδι της ίδιας πυκνότητας π.χ. 5-40 διαφέρει από εταιρία σε εταιρία;
Γνωρίζετε ότι μπορεί να χρησιμοποιήσετε λάδι της ίδιας πυκνότητας από άλλη εταιρία και να προκαλέσετε κάποια φθορά η βλάβη στον κινητήρα σας;
Το ποιο σημαντικό, γνωρίζεται ότι η βλάβη που θα προκαλέσει ο μη σωστός τύπος λιπαντικού θα φανεί μετά από αρκετά χιλιόμετρα;
Αυτές τις απαντήσεις δεν μπορούν να σας τις δώσουν ούτε οι ποιο ειδικοί του χώρου.
Όπως καταλαβαίνετε κανένας δεν μπορεί να σας εγγυηθεί για το αποτέλεσμα και το σίγουρο είναι ότι, ότι και να συμβεί, θα συμβεί μετά από πολύ καιρό και μόνο στο λάδι δεν θα πάει το μυαλό σας.
Η συμβουλή μου είναι να χρησιμοποιείτε το λάδι που προτείνει ο κατασκευαστής ακόμα και αν είναι ανώνυμο. Κανένα εργοστάσιο δεν θέλει να χαλάνε τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει γι΄αυτό και δεν πρόκειται ποτέ να σας προτείνει κάποιο λάδι που δεν είναι σωστό.
Αυτό το θέμα δεν έχει να κάνει με οικονομικές συμφωνίες αλλά με μελέτες.
Ο οποιοσδήποτε σας προτείνει κάποιο λιπαντικό που ίσως να κάνει κακό στον κινητήρα σας σίγουρα έχει οικονομικό λόγο.
Δεν μπορεί κανένας από εμάς να γνωρίζουμε τι κακό μπορεί να κάνει το λάδι που χρησιμοποιούμε γιατί όταν θα διαπιστώσουμε το λάθος μας θα είναι αργά.
Θα μπορούσα όπως είπα στην αρχή να γράφω με τις ώρες για το συγκεκριμένο θέμα αλλά πιστεύω πως σας έδωσα μια γενική εικόνα για να έχετε την σωστή κρίση στην επιλογή σας.

http://www.pesketzis.gr/
The Black Pearl
M/T LSD SX PLUS 1500CC
Και CB με άδεια έχομεν
Και παίζουμε και ερασιτεχνικά
SY1BWK
Άβαταρ μέλους
ΓιώργοςΠειραιάς
Δημοσιεύσεις: 654
Εγγραφή: Τρί Απρ 03, 2012 8:56 am
Τοποθεσία: Πειραιάς

Re: Λάδια και αντιτριβικά

Δημοσίευση από ΓιώργοςΠειραιάς »

By Pesketzis

Όσον αφορά τα αντιτριβικά τώρα.
Πριν πολύ καιρό είχα παρακολουθήσει ένα σεμινάριο με θέμα τα λιπαντικά. Είχα ρωτήσει τότε για την χρήση των αντιτριβικών και η απάντησή τους ήταν ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΡΝΗΤΙΚΗ.
Δεν σας κρύβω πως μέχρι τότε τα δούλευα κατά κόρων.
Αυτό που συμβαίνει όπως μου ανάλυσαν, είναι ότι δημιουργείτε μια χημική αντίδραση όταν χρησιμοποιούμε τέτοια προϊόντα η οποία δημιουργεί κατάλοιπα εσωτερικά του κινητήρα και φυσικά, μακροπρόθεσμα προβλήματα.
Το ίδιο συμβαίνει ακόμα και αν συμπληρώσουμε έστω και 100 γραμμάρια λάδι κάποιου άλλου κατασκευαστή, ασχέτως αν είναι της ίδιας πυκνότητας.
Η μόνη περίπτωση που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ένα τέτοιο προϊόν είναι αν έχουμε ήδη πρόβλημα στον κινητήρα μας η το κιβώτιο ταχυτήτων η ακόμα και το διαφορικό και θέλουμε να παρατείνουμε λίγο την ζωή του η να μειώσουμε το θόρυβό του.

Καταθέτω λοιπόν την (αρνητική) άποψη μου.
Βάζω το αρνητική σε παρένθεση για το λόγο του ότι δεν θέλω να κατηγορήσω κανένα προϊόν και είμαι ανοιχτός σε όποιον γνώστη του θέματος να το συζητήσουμε και αν κάνω λάθος να το παραδεχτώ.
Πάντως μέχρι κάποιος να μου αποδείξει τεχνικά βέβαια ότι κάνει καλό το οποιοδήποτε τέτοιο προϊόν εγώ θα είμαι αρνητικός σε κάτι τέτοιο γιατί οι γνώσεις μου λένε πως μόνο κακό κάνει και τίποτα παραπάνω.



http://www.pesketzis.gr/
The Black Pearl
M/T LSD SX PLUS 1500CC
Και CB με άδεια έχομεν
Και παίζουμε και ερασιτεχνικά
SY1BWK
Απάντηση