Σελίδα 1 από 1

Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 06, 2012 11:31 am
από MikeG
Συμforumίτες καλημέρα. Έχω ένα terios 1 facelift και πριν 5000 περίπου km έχω εγκαταστήσει υγραέριο. Τα πράγματα που θα ήθελα να σας ρωτήσω είναι τα εξής:
1)Θα ήθελα να βάλω μπουζί ιριδίου, τι κωδικό έχουν όμως και πόσο πιστεύετε ότι θα κοστίσουν;
2)Λαδιέρα, σύστημα λίπανσης δηλαδή, δεν έχει μπει, να πάω να βάλω αυτή τη βδομάδα ή να χρησιμοποιήσω το παρακάτω προϊόν που μου σύστησαν;(http://www.voulis.gr/files/voulis-progas-valver.pdf)
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο που διαθέσατε. Αναμένω το συντομότερο δυνατόν απαντήσεις γιατί, τουλάχιστον για μένα, είναι φλέγον το ζήτημα.

Μιχάλης

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 07, 2012 2:45 pm
από Pesketzis
Μιχάλη καλησπέρα!
Τα ιριδίου μπουζί για το αυτοκίνητο σου να τα υπολογίζεις περίπου 15-18 ευρώ το ένα και έχεις τέσσερα.
Για το σύστημα λίπανσης που ρωτάς καλά έκανες και δεν έβαλες και ούτε να βάλεις ποτέ.
Το σύστημα αυτό δεν κάνει κανένα καλό και αντιθέτως κάνει κακό.
Το σύστημα λίπανσης το "επινόησαν" κάποιοι που νομίζουν πως είναι μάστορες, ως την λύση για την λίπανση και την ψύξη της βαλβίδας.
Αυτό είναι μεγάλος μύθος μιας και ούτε στην ουσία πετυχαίνουν το σκοπό της λίπανσης και της ψύξης των βαλβίδων αλλά αντιθέτως δημιουργεί και άλλα προβλήματα πολύ σοβαρότερα για τον κινητήρα και για την τσέπη σου.
Αν το συζητήσεις με κάποιον που γνωρίζει πραγματικά από μηχανολογία θα σου εξηγήσει με ακρίβεια τι συμβαίνει και τι προβλήματα μπορεί να σου δημιουργήσει το συγκεκριμένο σύστημα.
Κάποτε στην αρχή της διάδοσης της υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα κάποιοι από εμάς φωνάζαμε και λέγαμε να μην κοροϊδεύουν τους πελάτες έτσι απλά για να βγάλουν 200 Ευρώ παραπάνω με αυτό το σύστημα και να μην προβαίνουν στην συγκεκριμένη εγκατάσταση αλλά δεν το τήρησαν γιατί όπως πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι μας είναι γλυκό το χρήμα, αλλά τώρα που έχουν περάσει περίπου τρία χρόνια από την επανεμφάνιση της υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα ήδη ο συντριπτικώς αριθμός των εγκαταστατών έχουν σταματήσει αυτό το παραμύθι.

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 07, 2012 7:42 pm
από MikeG
Σε ευχαριστώ πολύ γιατί με γλίτωσες από πολλά... Ποια η γνώμη σου για το άλλο προϊόν που ανέφερα παραπάνω; Αξίζει;

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 08, 2012 5:13 pm
από Pesketzis
Προσωπικά είμαι πολύ επιφυλακτικός με τα χημικά πρόσθετα γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις κάνουν ένα καλό και δημιουργούν δέκα κακά.
Γενικότερα για τα χημικά πρόσθετα η γνώμη μου είναι ότι δεν θα πρέπει να κάνετε χρήση εκτός και αν υπάρχει σοβαρός λόγος.
Τώρα για τα συγκεκριμένα που με ρωτάς δεν έχω καμία άποψη γιατί δεν τα γνωρίζω και δεν θέλω να πω κάτι που μπορεί να είναι λάθος.
Καλύτερα να ρωτήσεις κάποιον που να γνωρίζει (όχι αυτόν που τα πουλάει βέβαια) για να σου απαντήσει με ακρίβεια το τι προσφέρουν και αν είναι κάτι χρήσιμο.

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Τετ Μάιος 09, 2012 10:55 am
από MikeG
Καλώς. Και πάλι ευχαριστώ! :)

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 06, 2014 1:35 pm
από nikmos
καλησπερα και απο μενα..........απο ηρακλειο κρητης
δεν ξερω πολλα ...τι ειναι τα μπουζι ιριδιου και τι παραπανω κανουν :?: σύστημα λίπανσης για lpg εμενα εχει απο( σ.ε.ν.α
κολονερος) δλδ αυτο που λενε για ξηρη καυση και μη λιπανση δεν ισχυει???......το τεριος 2001 το εχω περιπου 1 μηνα.............

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Σεπ 07, 2014 3:51 pm
από takis
Καλησπέρα. ¨Εχω Terios ΙΙ 1.5 αυτόματο του 11/2006. Τα εν λόγω μπουζι προσφέρουν κάτι θετικό στην κατανάλωση? Υπάρχει κάτι εκτός του απαλού γκαζιού που να προσφέρει κάτι σημαντικό στην μείωση της κατανάλωσης? Ευχαριστώ.

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 16, 2014 6:35 pm
από Pesketzis
Τα μπουζί ιριδίου είναι νεότερης τεχνολογίας και προσφέρουν εντονότερη έκρηξη του μίγματος με αποτέλεσμα την καλύτερη καύση των υπολειμμάτων στις βαλβίδες, τα πιστόνια κ.τ.λ.
Θεωρητικά σου δίνουν και μια διαφορά στην επιτάχυνση και στην οικονομία αλλά δεν μπορούν να κάνουν και θαύματα μιας και μιλάμε για πολύ μικρές διαφορές.

Αυτό που λένε ξηρή καύση ισχύει, αλλά δεν είναι τόσο απλό...
Φανταστείτε δύο μέταλλα τα οποία τρίβονται και χτυπιούνται μεταξύ τους για χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο χωρίς κανένα ψυκτικό παρά μόνο τον αέρα.
Όπως καταλαβαίνεται αυτά τα μέταλλα μετά από ώρα θα υπερθερμανθούν έως ότου αρχίσουν να λιώνουν.
Αυτό είναι μια περίπτωση του λεγόμενου "κάψιμο της βαλβίδας".
Εδώ έρχεται και η χρησιμότητα της βενζίνης, η οποία μία από όλες της δουλειές που έχει να κάνει είναι να διατηρεί και τις βαλβίδες στην σωστή θερμοκρασία, δηλαδή να μην τις αφήνει να υπερθερμανθούν.

Μια άλλη αιτία "καψίματος βαλβίδας" είναι από υπολείμματα λαδιού, είτε γιατί ο κινητήρας μας ανεβάζει λάδια από τα ελατήρια, είτε γιατί έχουν καεί τα τσιμουχάκια των βαλβίδων, είτε γιατί εμείς "ψεκάζουμε" από μόνοι μας λάδι στην εισαγωγή (περίπτωση υγραεριοκίνησης).
Σε αυτή την περίπτωση τα υπολείμματα της καύσης του λαδιού "κάθονται" στις βαλβίδες με αποτέλεσμα να δημιουργούν μια κρούστα η οποία δεν αφήνει την βαλβίδα να κάνει την πλήρη διαδρομή της και να μην κλείνει σωστά στην έδρα της.
Υπάρχουν και άλλες αιτίες "καψίματος βαλβίδας" αλλά πάμε αλλού.

Από τα παραπάνω μπορεί κάποιος να συμπεράνει εύκολα πως το λάδι η το όποιο πρόσθετο είναι απαγορευτικό και καλό θα ήταν όσοι έχετε, η θα βάλετε σύστημα υγραεριοκίνησης ανά τακτά διαστήματα να το γυρνάτε και λιγάκι στην βενζίνη. Ειδικά αν ο κινητήρας λειτουργεί ακόμα και σε χαμηλές στροφές για αρκετή ώρα.

Re: Απορία για μπουζί ιριδίου και σύστημα λίπανσης για lpg

Δημοσιεύτηκε: Τρί Σεπ 23, 2014 5:20 pm
από nikmos
Pesketzis...ευχαριστω για τις info ηδη το δουλευω περιπου 50-50 το υγραεριο
βρηκα και αυτα μιλανε για τεριος 2
.
Δημοσίευσηαπό GREGORI » Παρ 08 Απρ, 2011 00:09

Όσο πιο μεγάλο το διάκενο στα μπουζί τόσο χειρότερα με υγραέριο. Γενικά ένας καθαρός σπινθήρας πάντα βοηθά, και προτίμησε διάκενο 0.8-0.9

Καποιος εγκαταστατης μου ειπε συγκεκριμενα οτι τα ιριδιου κανουν ζημια διοτι ειναι δυνατος ο σπινθιρας και
συχρονος με το αεριο ανεβαινει η θερμοκρασια και ενδεχετε διατρηση πιστονιου και οτι προτιμοτερα ειναι οτι
φορα απο την μαμα του τη αποψη εχεις αυτου ?
Jetta 1.6 mpi Ζavoli άνευ λαδιέρας - 55000 ++χλμ -1200 hour LPG/215 hour βενζινη/
GREGORI

Δημοσίευσηαπό dim63 » Παρ 08 Απρ, 2011 11:52

καλημερα,
για τα μπουζι παιζει σημαντικο ρολο και τι φοραγε απο το εργοστασιο.τυπος/θερμοκρασια
πχ εμενα ειχε ιριδιου εξαρχης οποτε ηταν πιο ευκολη και συμβατη η ολη δουλεια, σε αντιθετη περιπτωση ρωτηση στο συνεργειο της αντιπροσωπιας ισως για καλλιτερη απαντηση.Ερωτηση για το αν μπορεις να βαλεις ιριδιου χωρις να αναφερεις για το lpg,να βεβαιωσης οτι τα δεχεται το μοτερ σου εστω και για βενζινη και μετα αποφασιζεις
Mazda tribute 2.3 bigas-geartech αεριου χωρις λαδια-ξυδια
dim63

Δημοσιευσεις: 246
Εγγραφή: Τετ 16 Φεβ, 2011 11:10
Κορυφή
Re: Κοψίματα!
Δημοσίευσηαπό GREGORI » Παρ 08 Απρ, 2011 17:15

Απο τη μαμα φορα τριακιδα αν αυτο λεει κατι και εχω βρει την αντιστοιχια του κινητηρα στη σειρα τησ ngk για lpg με βαθμο 6
αλλα θελω να μαθω αν μπορει να υπαρξει προβλημα.