Σελίδα 1 από 1

Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορικών

Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 20, 2012 11:28 pm
από geovil
Στην περιπτωση που εχουμε καποια αμφιβολια για το αν η τετρακινηση μας ή το 50-50(καρο) δουλευει σωστα ή οχι,υπαρχουν καποιοι τροποι να το ελεγξουμε και μονοι μας.....


Βρίσκουμε ένα ανυψωτικό (δικόλωνο) το οποίο να αφήνει τους τροχούς ελεύθερους στον αέρα, γυρναμε τον έναν πίσω τροχό και αν γυρνάει και ο άλλος ταυτόχρονα τότε, η πρώτη δοκιμή πέρασε το τεστ με επιτυχία. Έπειτα, βάζουμε μπρος το αυτοκίνητο όπως είναι στον αέρα, κλειδώνουμε την τετρακίνηση, βάζουμε 5η και αφήνουμε το συμπλέκτη απαλά και παταμε γκάζι. Αν γυρνάνε και οι τέσσερις τροχοί τότε και το δεύτερο τεστ το περνάει με άριστα.

Ποιο συγκεκριμένα:
1ον Το μπροστινό διαφορικό είναι απλό οπότε όταν γυρνάμε τον έναν τροχό ο άλλος δεν κινειται καθόλου η μπορεί να κινείται ελαφρά με την αντίθετη κατεύθυνση.

2ον Αν το πίσω διαφορικό αν είναι η έκδοση με το lsd θα πρέπει όταν γυρνάμε τον έναν τροχό ο άλλος να κινειται κατά την ίδια κατεύθυνση, αν όμως η έκδοσή μας είναι χωρίς lsd θα πρέπει να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα με το μπροστινό .

3ον Εφόσον το αυτοκίνητο είναι στον αέρα είναι λογικό να κινούνται με την ίδια κατεύθηνση και τα δύο διαφορικά εμπρός - πίσω.

Αν όλα αυτά συμβαίνουν κατά αυτον τον τρόπο τότε αυτό σημαίνει πως η τετρακίνησή μας δουλεύει άψογα.


Για να δουμε τώρα αν δουλεύει το κλείδωμα 50-50 της τετρακίνησης και εφόσον όλα τα άλλα έχουν δοκιμαστεί και δουλεύουν όπως προαναφερθηκε είναι να κλειδώσουμε και να προσπαθήσουμε να κάνουμε επιτόπου σε σταθερό έδαφος π.χ. άσφαλτο.
Αν δουλευει το κλείδωμα θα νιώσουμε το αυτοκίνητο να ζορίζεται σαν να μην το αφήνει κάτι να στρίψει.
ΠΡΟΣΟΧΗ όμως, απλά το δοκιμάζουμε για λίγο, μην το προσπαθουμε και το πιέζουμε, από την στιγμή που βλέπουμε ότι ζορίζεται για να μην του δημιουργήσουμε εμεις πρόβλημα.


Αν το ζόρισμα που δέχεται η τετρακίνηση υπερβαίνει κάποια κιλά ροπής τότε το σύστημα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει με αποτέλεσμα να την ελευθερώνει και να δουλεύει μόνο ο ένας άξονας από τους δύο.
Για παράδειγμα, έχει τύχει να βάλουμε το μπροστινό μέρος του Terios σε λασπωμένο οργωμένο χωράφι και ενώ το πίσω μέρος ήταν σε σταθερό έδαφος έξω από το χωράφι, ο μπροστινός άξονας να σπινάρει λες και ήταν μπροστινοκίνητο. Αυτό συνεβαινε γιατί η ροπή που δεχόταν το κεντρικό διαφορικό ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που μπορούσε να αντέξει και γιαυτό ελευθέρωνε την τετρακίνηση και δούλευε σαν μπροστινοκίνητο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξεκολήσει.
Τα συστήματα που έχει το Terios είναι για βοήθημα και δεν είναι το καθαρόαιμο τζιπ που θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε όλες τις αντιξοότητες.


220px_Limited_slip_diff_cone.jpg


61.jpg

Re: Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Μάιος 13, 2012 9:12 pm
από nkos
geovil έγραψε:
Αν το ζόρισμα που δέχεται η τετρακίνηση υπερβαίνει κάποια κιλά ροπής τότε το σύστημα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει με αποτέλεσμα να την ελευθερώνει και να δουλεύει μόνο ο ένας άξονας από τους δύο.
Για παράδειγμα, έχει τύχει να βάλουμε το μπροστινό μέρος του Terios σε λασπωμένο οργωμένο χωράφι και ενώ το πίσω μέρος ήταν σε σταθερό έδαφος έξω από το χωράφι, ο μπροστινός άξονας να σπινάρει λες και ήταν μπροστινοκίνητο. Αυτό συνεβαινε γιατί η ροπή που δεχόταν το κεντρικό διαφορικό ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που μπορούσε να αντέξει και γιαυτό ελευθέρωνε την τετρακίνηση και δούλευε σαν μπροστινοκίνητο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξεκολήσει.
Τα συστήματα που έχει το Terios είναι για βοήθημα και δεν είναι το καθαρόαιμο τζιπ που θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε όλες τις αντιξοότητες.

-το τέριος διαθέτει κόμπλερ για να πραγματοποιήσει το κλείδωμα του μεσαίου διαφορικού
- από την περιγραφή με το κολημένο σε διαδορετικά εδάφη αυτοκίνητο, μάλλον έχει φθαρεί η θέση, φωλιά του κόμπλερ και ξεκουμπώνει, δεν το κάνει θελημένα σε καμία περίπτωση. Δουλειά του είναι να παραμένει στη θέση του και όχι να απεμπλέκεται σε ζόρι.
-την τετρακίνηση του τέριος θα την ζήλευαν πολλά τζίπ, η χρήση μεσαίου διαφορικού το καθιστά μόνιμα τετρακίνητο σε αντίθεση με πολλά δήθεν μόνιμα. Η απουσία κοντών σχέσεων είναι ο μόνος του περιορισμός για την ελκτική του ικανότητα.
- αντιξοότητα είναι να προσπαθείς να καταφέρεις με τον τέρυ ότι θα έκανες με ένα τζίπ με κοντό σασμάν...κι ακόμα να αντέχει...σε αυτό το επίπεδο πιστέυω τα πάει πολύ καλά.


61.jpg

Re: Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 14, 2012 9:13 am
από Pesketzis
Νίκο καλά τα λες αλλά μια μικρή διόρθωση.
Το κομπλάρισμα της τετρακίνησης είναι έτσι όπως το γράφεις αλλά αν δεχτεί παραπάνω ζόρι από αυτό που μπορεί να αντέξει τότε βλέπεις αυτό που περιγράφεται παραπάνω.
Αν συνεχίσεις να το ζορίζεις τότε πολύ απλά θα το πάρεις στα χέρια.

Re: Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Μάιος 14, 2012 9:50 am
από nkos
Ζητώ συγγνώνη για την παρερμηνεία. Πιστευα πως με το κουμπί πατάς "ηλεκτροκόλληση" στο κεντρικό κρίνοντας από κάτι ακραίες για το αυτοκίνητο προσπάθειες που του χω κάνει για να βγώ από ανηφόρες , σούζα με εμπρόσθιο τροχό στον αέρα....ο πίσω άξονας δεν έπαψε ποτέ να κινείται.

Re: Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορ

Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιουν 28, 2013 3:59 pm
από denso
καλησπερα σε ολους, θελω να κανω μια ερωτιση σχετικα με το καρο(50-50) του τεριος,διαβασα οτι δεν πρεπει να το χρισιμοπιουμε στην αμμο,ισχειη κατι τετιο?????

Re: Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορ

Δημοσιεύτηκε: Κυρ Ιουν 30, 2013 11:22 am
από manos man.
Λογικα δεν πρεπει να υπαρχει καποιο προβλημα! Σιγουρα ομως στην αμμο θα πρεπει να αποφευγεις να στριβεις το τιμονι γιατι υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να παθεις ζημια!

Re: Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιούλ 01, 2013 10:53 am
από TAG
γενικά παντως η 4κινηση του Τερη , δουλευει αψογα στην αμμο και χωρίς "κάρο" ... ;)

Re: Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορ

Δημοσιεύτηκε: Δευ Ιούλ 01, 2013 5:16 pm
από Pesketzis
Αυτό που συμβαίνει και δεν προτείνουμε, η μάλλον εγώ απαγορεύω, να χρησιμοποιείται το κλείδωμα 50:50, στην άμμο είναι ότι αναγκάζεις όλη την ροπή να παραμείνει στον δίσκο του συμπλέκτη μιας και δεν έχει την δύναμη το μοτέρ να γυρίσει τους τροχούς λόγο της μεγάλης αντίστασης της άμμου.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την υπερθέρμανση του δίσκου, του πλατό και του βολάν και κατά συνέπεια την ακαριαία φθορά τους.
Κάποιοι ποιο έμπειροι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και να τους βοηθήσει αλλά καλό είναι να το αποφεύγεται σαν το διάολο το λιβάνι.
Η μόνη περίπτωση αμμουδιάς που μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε είναι όταν θέλετε να βγάλετε μια βάρκα από την θάλασσα αλλά εκεί δεν μιλάμε για κόλλημα αλλά για τράβηγμα, όπου εκεί ελέγχει την ροπή ο οδηγός και μπορεί να κρίνει το πότε θα σταματήσει να το ζορίζει.