Τρόπος ελέγχου καλής λειτουργίας τετρακίνησης και διαφορικών
Δημοσιεύτηκε: Παρ Απρ 20, 2012 11:28 pm
Στην περιπτωση που εχουμε καποια αμφιβολια για το αν η τετρακινηση μας ή το 50-50(καρο) δουλευει σωστα ή οχι,υπαρχουν καποιοι τροποι να το ελεγξουμε και μονοι μας.....
Βρίσκουμε ένα ανυψωτικό (δικόλωνο) το οποίο να αφήνει τους τροχούς ελεύθερους στον αέρα, γυρναμε τον έναν πίσω τροχό και αν γυρνάει και ο άλλος ταυτόχρονα τότε, η πρώτη δοκιμή πέρασε το τεστ με επιτυχία. Έπειτα, βάζουμε μπρος το αυτοκίνητο όπως είναι στον αέρα, κλειδώνουμε την τετρακίνηση, βάζουμε 5η και αφήνουμε το συμπλέκτη απαλά και παταμε γκάζι. Αν γυρνάνε και οι τέσσερις τροχοί τότε και το δεύτερο τεστ το περνάει με άριστα.
Ποιο συγκεκριμένα:
1ον Το μπροστινό διαφορικό είναι απλό οπότε όταν γυρνάμε τον έναν τροχό ο άλλος δεν κινειται καθόλου η μπορεί να κινείται ελαφρά με την αντίθετη κατεύθυνση.
2ον Αν το πίσω διαφορικό αν είναι η έκδοση με το lsd θα πρέπει όταν γυρνάμε τον έναν τροχό ο άλλος να κινειται κατά την ίδια κατεύθυνση, αν όμως η έκδοσή μας είναι χωρίς lsd θα πρέπει να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα με το μπροστινό .
3ον Εφόσον το αυτοκίνητο είναι στον αέρα είναι λογικό να κινούνται με την ίδια κατεύθηνση και τα δύο διαφορικά εμπρός - πίσω.
Αν όλα αυτά συμβαίνουν κατά αυτον τον τρόπο τότε αυτό σημαίνει πως η τετρακίνησή μας δουλεύει άψογα.
Για να δουμε τώρα αν δουλεύει το κλείδωμα 50-50 της τετρακίνησης και εφόσον όλα τα άλλα έχουν δοκιμαστεί και δουλεύουν όπως προαναφερθηκε είναι να κλειδώσουμε και να προσπαθήσουμε να κάνουμε επιτόπου σε σταθερό έδαφος π.χ. άσφαλτο.
Αν δουλευει το κλείδωμα θα νιώσουμε το αυτοκίνητο να ζορίζεται σαν να μην το αφήνει κάτι να στρίψει.
ΠΡΟΣΟΧΗ όμως, απλά το δοκιμάζουμε για λίγο, μην το προσπαθουμε και το πιέζουμε, από την στιγμή που βλέπουμε ότι ζορίζεται για να μην του δημιουργήσουμε εμεις πρόβλημα.
Αν το ζόρισμα που δέχεται η τετρακίνηση υπερβαίνει κάποια κιλά ροπής τότε το σύστημα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει με αποτέλεσμα να την ελευθερώνει και να δουλεύει μόνο ο ένας άξονας από τους δύο.
Για παράδειγμα, έχει τύχει να βάλουμε το μπροστινό μέρος του Terios σε λασπωμένο οργωμένο χωράφι και ενώ το πίσω μέρος ήταν σε σταθερό έδαφος έξω από το χωράφι, ο μπροστινός άξονας να σπινάρει λες και ήταν μπροστινοκίνητο. Αυτό συνεβαινε γιατί η ροπή που δεχόταν το κεντρικό διαφορικό ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που μπορούσε να αντέξει και γιαυτό ελευθέρωνε την τετρακίνηση και δούλευε σαν μπροστινοκίνητο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξεκολήσει.
Τα συστήματα που έχει το Terios είναι για βοήθημα και δεν είναι το καθαρόαιμο τζιπ που θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε όλες τις αντιξοότητες.
Βρίσκουμε ένα ανυψωτικό (δικόλωνο) το οποίο να αφήνει τους τροχούς ελεύθερους στον αέρα, γυρναμε τον έναν πίσω τροχό και αν γυρνάει και ο άλλος ταυτόχρονα τότε, η πρώτη δοκιμή πέρασε το τεστ με επιτυχία. Έπειτα, βάζουμε μπρος το αυτοκίνητο όπως είναι στον αέρα, κλειδώνουμε την τετρακίνηση, βάζουμε 5η και αφήνουμε το συμπλέκτη απαλά και παταμε γκάζι. Αν γυρνάνε και οι τέσσερις τροχοί τότε και το δεύτερο τεστ το περνάει με άριστα.
Ποιο συγκεκριμένα:
1ον Το μπροστινό διαφορικό είναι απλό οπότε όταν γυρνάμε τον έναν τροχό ο άλλος δεν κινειται καθόλου η μπορεί να κινείται ελαφρά με την αντίθετη κατεύθυνση.
2ον Αν το πίσω διαφορικό αν είναι η έκδοση με το lsd θα πρέπει όταν γυρνάμε τον έναν τροχό ο άλλος να κινειται κατά την ίδια κατεύθυνση, αν όμως η έκδοσή μας είναι χωρίς lsd θα πρέπει να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα με το μπροστινό .
3ον Εφόσον το αυτοκίνητο είναι στον αέρα είναι λογικό να κινούνται με την ίδια κατεύθηνση και τα δύο διαφορικά εμπρός - πίσω.
Αν όλα αυτά συμβαίνουν κατά αυτον τον τρόπο τότε αυτό σημαίνει πως η τετρακίνησή μας δουλεύει άψογα.
Για να δουμε τώρα αν δουλεύει το κλείδωμα 50-50 της τετρακίνησης και εφόσον όλα τα άλλα έχουν δοκιμαστεί και δουλεύουν όπως προαναφερθηκε είναι να κλειδώσουμε και να προσπαθήσουμε να κάνουμε επιτόπου σε σταθερό έδαφος π.χ. άσφαλτο.
Αν δουλευει το κλείδωμα θα νιώσουμε το αυτοκίνητο να ζορίζεται σαν να μην το αφήνει κάτι να στρίψει.
ΠΡΟΣΟΧΗ όμως, απλά το δοκιμάζουμε για λίγο, μην το προσπαθουμε και το πιέζουμε, από την στιγμή που βλέπουμε ότι ζορίζεται για να μην του δημιουργήσουμε εμεις πρόβλημα.
Αν το ζόρισμα που δέχεται η τετρακίνηση υπερβαίνει κάποια κιλά ροπής τότε το σύστημα δεν μπορεί να ανταπεξέλθει με αποτέλεσμα να την ελευθερώνει και να δουλεύει μόνο ο ένας άξονας από τους δύο.
Για παράδειγμα, έχει τύχει να βάλουμε το μπροστινό μέρος του Terios σε λασπωμένο οργωμένο χωράφι και ενώ το πίσω μέρος ήταν σε σταθερό έδαφος έξω από το χωράφι, ο μπροστινός άξονας να σπινάρει λες και ήταν μπροστινοκίνητο. Αυτό συνεβαινε γιατί η ροπή που δεχόταν το κεντρικό διαφορικό ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που μπορούσε να αντέξει και γιαυτό ελευθέρωνε την τετρακίνηση και δούλευε σαν μπροστινοκίνητο με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ξεκολήσει.
Τα συστήματα που έχει το Terios είναι για βοήθημα και δεν είναι το καθαρόαιμο τζιπ που θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε όλες τις αντιξοότητες.