Σελίδα 1 από 2

Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 11, 2012 12:48 pm
από kostas
Παραθέτω μερικές πληροφορίες για την θυρα obd2 που υπάρχουν στο διαδίκτυο!

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν επισκευάζετε μόνοι το αυτοκίνητό σας, το να γνωρίζετε την βλάβη που έχει το αυτοκίνητό σας πριν επισκεφθείτε το συνεργείο για την επιδιόρθωση της, είναι πολύ σημαντικό. Μόλις επισκευαστεί η βλάβη η κωδικός σφάλματος μπορεί πλεόν να διαγραφεί και να σβηστεί η ενδειτική λυχνία σφάλματος από τον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου χρησιμοποιόντας το φορητό scanner. Σε περίπτωση που θέλετε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το φορητό scanner μπορεί να σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμο καθώς μπορείτε να διαγνώσετε πριν την αγορά του κάποια σοβαρά μηχανικά ή ηλεκτρολογικά προβλήματα που θα χρειαστούν επιδιόρθωση μικρής ή μεγάλης αξίας. Έχετε υπ’ οψη σας οτι καποιοι κωδικοί βλαβών δεν ενεργοποιούν την λυχνία Check Engine. Το φορητό scanner είναι ο μοναδικός τρόπος να διαγνώσετε γρήγορα και εύκολα το πρόβλημα του αυτοκινήτου σας.

Έχει το αυτοκίνητό μου OBD II?

Όλα τα αυτοκίνητα μετά την 01/01/1996 έπρεπε να ήταν εξοπλισμένα με διαγνωστική θύρα OBD II. Με δύο τρόπους μπορείτε να διαπιστώσετε αν το αυτοκίνητό σας έχει διαγνωστική θύρα OBD:
1) Θα υπάρχει εγκατεστημένη θύρα OBD II της ακόλουθης μορφής.
2) Θα υπάρχει σχετικό αυτοκόλλητο ή πινακίδα κάτω από το καπό του αυτοκινήτου.


Pin 2 - J1850 Bus+
Pin 4 - Chassis Ground
Pin 5 - Signal Ground
Pin 6 - CAN High (J-2284)
Pin 7 - ISO 9141-2 K Line
Pin 10 - J1850 Bus
Pin 14 - CAN Low (J-2284)
Pin 15 - ISO 9141-2 L Line
Pin 16 - Battery Power

Τι είναι η OBDΙΙ?

Η OBDΙΙ είναι η 2η γενιά των θυρών OBD. Είναι ένα σετ από στάνταρ τα οποία έχουν εκδοθεί από τον SAE (Society of Automotive Engineers) και απο τον ISO (International Organization for Standardization).Η OBDΙΙ δημιουργήθηκε για να θέσει τα στανταρ της επικοινωνίας μεταξύ όλων των κατακευαστών αυτοκινήτων και για να θέσει τις μινιμουμ απαιτήσεις για τον έλεγχο των ρύπων των αυτοκινήτων. Η θύρα OBDΙΙ χρησημοποιεί μια πριζα τύπου J1962 με σκοπό την επικοινωνία με διαγνωστικά συστήματα και συσκευές, φορητά και μέσω Η/Υ.Ο όρος OBDΙΙ είναι η γενικότερη ονομασία της θύρας, παρόλο που στην Ευρώπη τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν θύρα EOBD (European On Board Diagnostics). Αυτοκίνητα στην Ιαπωνία χρησιμοποιούν θύρες JOBD (Japanese On Board Diagnostics). Όλες οι θύρες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με την OBDΙΙ. Παρόλο που η OBDΙΙ δημιουργήθηκε για να θέσει τα στανταρ της επικοινωνίας μεταξύ όλων των κατακευαστών αυτοκινήτων κάποιοες αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν να χρησιμοποιούν τα δικά τους πρωτόκολλα επικοινωνίας. Υπάρχουν μέχρι σήμερα πέντε διαφορετικά πρωτόκολλα:

J1850 PWM,
J1850 VPW,
ISO9141-2,ISO14230-4 (γνωστό και ως Keyword Protocol 2000),
ISO15765-4/SAE J2480 (γνωστό και ως CAN, το οποίο πλέον γίνεται το νεο στανταρ μεταξύ των κατασκευαστών).
Τι πρωτόκολλο χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό μου?

Ένας τρόπος είναι να ελέγξουμε την πρίζα της διαγνωστικής θύρας (J1962). Αν δεν υπάρχουν όλες οι επαφές τότε μπορούμε να διακρίνουμε ποιο πρωτόκολλο χρησιμοποιείται από τις επαφές που υπάρχουν ως ακολούθως:

PWM - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 2, 4, 5, 10, 16
VPW - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 2, 4, 5, 16, αλλά όχι την 10.
ISO - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 4, 5, 7, 16. Η επαφή 15 μπορεί να υπάρχει αλλά μπορεί και οχι.
CAN - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 4, 5, 6, 14, 16.
Σαν γενικότερος κανόνας τα αυτοκίνητα της GM χρησιμοποιούν πρωτόκολλο SAE J1850 VPW (Variable Pulse Width Modulation). Τα Chrysler, όλα τα Ευρωπαϊκά και κάποια Ασιατικά χρησιμοποιούν ISO 9141. Τα Ford χρησιμοποιούν SAE J1850 PWM (Pulse Width Modulation).Υπάρχουν βέβαια και κάποιες διαφοροποιήσεις μεταξύ των ίδιων των εργοστασίων όπως π.χ. τα Opel τα οποία χρησιμοποιούν πρωτόκολλο ISO 9141.

Tο παρακάτω διαγνωστικό το εχω χρησιμοποιησει αρκετές φόρες στο niva και εγκυκλοπαιδικα στο terios 1

https://imgur.com/a/uWwK6ps

Re: θυρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 11, 2012 12:52 pm
από kostas
Νέο απόκτημα για το κινητό προσεχώς εντυπώσεις :arrow:

Εικόνα

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 12:18 pm
από kostas
Δοκιμή προγράμματος απλής διάγνωσης scanmaster σε pc με elm327
20181012_165040.jpg
20181012_165034.jpg
20181012_164329.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=LJONB3jXVK8

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Δευ Οκτ 29, 2018 12:37 pm
από kostas
874786.png
Επίσης πολύ καλή εφαρμογή για smartfone torgue pro!

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 03, 2019 9:38 pm
από toumpanos
Το torque pro απλα τα σπαει...
Το κατεβασα και ηδη το τρεχω με Bluetooth obd 2 ανταπτορα.

Πληρως παραμετροποιησιμο και πολυ ωραια εμφανιση.

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 08, 2019 8:40 am
από larry
Μήπως ξέρει κανείς τα ακριβή στοιχεία του ΤΕΡΙΟΣ 2 για το προφίλ που ζητά η εφαρμογή?

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Τρί Απρ 09, 2019 8:16 am
από larry
Πολυ ωραίο στην χρήση το προγραμματάκι αλλά δεν μου δίνει θερμοκρασία λαδιού
και το βασικότερο δεν αναγνωρίζει από μόνο του το προφίλ του ΤΕΡΙΟΣ 2,
επίσης δεν καταλαβαίνω πολλές πληροφορίες λόγω μεταφρασης..

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 28, 2019 5:49 pm
από Nikos-ter1959
Καλησπερα παιδια!!Πες τε μου καπου να παω που να εχει καποιος
διαγνωστικο για j100!!Εχω φαει τον τοπο!!Ευχαριστω!

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 28, 2019 8:13 pm
από kostas
Εννοείς ότι δεν βρίσκεις να αγοράσεις κάποιο συμβατό με τον εγκέφαλο του j100?

Re: Θύρα OBD 2

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 28, 2019 8:39 pm
από Nikos-ter1959
Οχι να αγορασω να παω να μου το κοιταξουν!!Η εστω απο που μπορω να αγορασω και ποσο εχει??