VSC-TRC-DAC-HAC
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 09, 2012 10:07 pm
Το VSC εξασφαλίζει σταθερότητα
Το VSC (Vehicle Stability Conrol) συνδυάζει τη μέγιστη απόδοση του ABS (Anti-lock Braking System) με το EBD (Electronic Brake- force Distribution) το οποίο εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού. Το TRC (Traction Control) –σύστημα αντιολίσθησης –εμποδίζει τους κινητήριους τροχούς να γλιστρήσουν κατά την επιτάχυνση και ελέγχει την πλευρική ολίσθηση στις στροφές. Το σύστημα συμβάλλει στη σταθερότητα του οχήματος ακόμα και όταν το τιμόνι στραφεί απότομα ή όταν το όχημα μπαίνει σε ολισθηρό οδόστρωμα.
Οι λειτουργίες VSC, DAC και HAC δεν αποδίδουν όταν τα λάστιχα έχουν ξεπεράσει τα όρια απόδοσης τους.
΄Όταν γλιστρήσουν οι εμπρόσθιοι τροχοί το VSC ενεργοποιείται και διατηρείται η πορεία σταθερή.
΄Όταν γλιστρήσουν οι οπίσθιοι τροχοί το VSC ενεργοποιείται και διατηρείται η πορεία σταθερή.
Το trc είναι ένα σύστημα το οποίο προσπαθεί να ελέγξει την πρόσφυση του αυτοκινήτου. Με απλά λόγια πρέπει όλες οι ρόδες να κυλούν αρμονικά. Όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει με 20κμ/ω και μια ρόδα κινηθεί πιο γρήγορα τότε το trc την φρενάρει. Όταν κατά άξονα μία ρόδα κινηθεί πιο γρήγορα και η άλλη μένει ακίνητη θα δώσει ροπή στην ακίνητη και θα φρενάρει αυτή που γυρνάει . Σε όλες τις συνθήκες είναι πολύ καλός βοηθός εκτός από τον πάγο ή το πολύ χιόνι γιατί εκεί δεν έχει καμία ρόδα πρόσφυση. Όλες γυρνάνε τρελά. Το αποτέλεσμα θα είναι να σπινάρουν οι ρόδες και το trc να προσπαθεί να τις φρενάρει και αφού αυτό γίνεται και στους 4 τροχούς το αμάξι ακινητοποιείται. Άρα το απενεργοποιούμε για να εκκινούμε σε πάγο, και το ενεργοποιούμε για να μας προστατεύει στην πορεία, αλλά αν βλέπουμε ότι πάει να μας κολλήσει το απενεργοποιούμε. Στις παγωμένες ανηφόρες ιδιαίτερα αν το έχεις ενεργοποιημένο δεν ξεκινάς ποτέ. Εκεί θες κλείδωμα κεντρικού διαφορικού. Το ίδιο ισχύει με τη λάσπη πυλό και με το παχύ στρώμα από χαλίκι σε ανηφόρα.
Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι ότι αν πατήσουμε τέρμα γκάζι και σπινάρουν οι τροχοί και μένουμε κολλημένοι το trc αδυνατεί να καταλάβει αν κινούμαστε πραγματικά ή έχουμε κολλήσει και δεν ενεργοποιείται . Καλό θα είναι όταν έχουμε κολλήσει οι κινήσεις μας να είναι απαλές για να βοηθήσουμε το σύστημα να κάνει διάγνωση της κατάστασης και να λειτουργήσει σωστά.
Το DAC (Downhill Assist Control) βοηθάει το όχημα να ξεπεράσει προβλήματα σε καθόδους από βουνά ή σε παγωμένους - καλυμμένους από χιόνι δρόμους. Όταν ενεργοποιείτε το DAC, βελτιώνεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου σε καθόδους βρεγμένων ορεινών δρόμων, διατηρώντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή 5 km/h.
HAC
To HAC (Hill start Assist Control) διευκολύνει την εκκίνηση του οχήματος, μετά από στάθμευση σε άνοδικό βρεγμένο δρόμο. Αφήνοντας το πεντάλ του φρένου το σύστημα συγκρατεί το όχημα για δύο δευτερόλεπτα προσφέροντας χρόνο στον οδηγό να πατήσει γκάζι, εμποδίζοντας το όχημα να οπισθοδρομήσει.
Χωρίς HAC το όχημα οπισθοδρομεί.
Με HAC ενεργοποιούνται τα φρένα για να εμποδίσουν την οπισθοδρόμηση, ελέγχεται η πέδηση και το όχημα προχωράει στην ανωφέρεια.
Από προσωπική πείρα μπορώ να πω πως όλα τα παραπάνω συστήματα λειτουργούν πάρα πολύ καλά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.Δεν έχω πείρα από lsd αλλά προς το παρόν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από τη λειτουργία τους καθώς δε με έχουν προδώσει ποτέ.Έχουν δοκιμαστεί και με καλύπτουν απόλυτα!!!
Το VSC (Vehicle Stability Conrol) συνδυάζει τη μέγιστη απόδοση του ABS (Anti-lock Braking System) με το EBD (Electronic Brake- force Distribution) το οποίο εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού. Το TRC (Traction Control) –σύστημα αντιολίσθησης –εμποδίζει τους κινητήριους τροχούς να γλιστρήσουν κατά την επιτάχυνση και ελέγχει την πλευρική ολίσθηση στις στροφές. Το σύστημα συμβάλλει στη σταθερότητα του οχήματος ακόμα και όταν το τιμόνι στραφεί απότομα ή όταν το όχημα μπαίνει σε ολισθηρό οδόστρωμα.
Οι λειτουργίες VSC, DAC και HAC δεν αποδίδουν όταν τα λάστιχα έχουν ξεπεράσει τα όρια απόδοσης τους.
΄Όταν γλιστρήσουν οι εμπρόσθιοι τροχοί το VSC ενεργοποιείται και διατηρείται η πορεία σταθερή.
΄Όταν γλιστρήσουν οι οπίσθιοι τροχοί το VSC ενεργοποιείται και διατηρείται η πορεία σταθερή.
Το trc είναι ένα σύστημα το οποίο προσπαθεί να ελέγξει την πρόσφυση του αυτοκινήτου. Με απλά λόγια πρέπει όλες οι ρόδες να κυλούν αρμονικά. Όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει με 20κμ/ω και μια ρόδα κινηθεί πιο γρήγορα τότε το trc την φρενάρει. Όταν κατά άξονα μία ρόδα κινηθεί πιο γρήγορα και η άλλη μένει ακίνητη θα δώσει ροπή στην ακίνητη και θα φρενάρει αυτή που γυρνάει . Σε όλες τις συνθήκες είναι πολύ καλός βοηθός εκτός από τον πάγο ή το πολύ χιόνι γιατί εκεί δεν έχει καμία ρόδα πρόσφυση. Όλες γυρνάνε τρελά. Το αποτέλεσμα θα είναι να σπινάρουν οι ρόδες και το trc να προσπαθεί να τις φρενάρει και αφού αυτό γίνεται και στους 4 τροχούς το αμάξι ακινητοποιείται. Άρα το απενεργοποιούμε για να εκκινούμε σε πάγο, και το ενεργοποιούμε για να μας προστατεύει στην πορεία, αλλά αν βλέπουμε ότι πάει να μας κολλήσει το απενεργοποιούμε. Στις παγωμένες ανηφόρες ιδιαίτερα αν το έχεις ενεργοποιημένο δεν ξεκινάς ποτέ. Εκεί θες κλείδωμα κεντρικού διαφορικού. Το ίδιο ισχύει με τη λάσπη πυλό και με το παχύ στρώμα από χαλίκι σε ανηφόρα.
Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι ότι αν πατήσουμε τέρμα γκάζι και σπινάρουν οι τροχοί και μένουμε κολλημένοι το trc αδυνατεί να καταλάβει αν κινούμαστε πραγματικά ή έχουμε κολλήσει και δεν ενεργοποιείται . Καλό θα είναι όταν έχουμε κολλήσει οι κινήσεις μας να είναι απαλές για να βοηθήσουμε το σύστημα να κάνει διάγνωση της κατάστασης και να λειτουργήσει σωστά.
Το DAC (Downhill Assist Control) βοηθάει το όχημα να ξεπεράσει προβλήματα σε καθόδους από βουνά ή σε παγωμένους - καλυμμένους από χιόνι δρόμους. Όταν ενεργοποιείτε το DAC, βελτιώνεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου σε καθόδους βρεγμένων ορεινών δρόμων, διατηρώντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή 5 km/h.
HAC
To HAC (Hill start Assist Control) διευκολύνει την εκκίνηση του οχήματος, μετά από στάθμευση σε άνοδικό βρεγμένο δρόμο. Αφήνοντας το πεντάλ του φρένου το σύστημα συγκρατεί το όχημα για δύο δευτερόλεπτα προσφέροντας χρόνο στον οδηγό να πατήσει γκάζι, εμποδίζοντας το όχημα να οπισθοδρομήσει.
Χωρίς HAC το όχημα οπισθοδρομεί.
Με HAC ενεργοποιούνται τα φρένα για να εμποδίσουν την οπισθοδρόμηση, ελέγχεται η πέδηση και το όχημα προχωράει στην ανωφέρεια.
Από προσωπική πείρα μπορώ να πω πως όλα τα παραπάνω συστήματα λειτουργούν πάρα πολύ καλά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.Δεν έχω πείρα από lsd αλλά προς το παρόν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από τη λειτουργία τους καθώς δε με έχουν προδώσει ποτέ.Έχουν δοκιμαστεί και με καλύπτουν απόλυτα!!!