Πρωτοβρόχια και Yokohama Geolandar AT/S

Συζήτηση για ότι αφορά τις ζάντες και τα ελαστικά
Απάντηση
jfrag
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 10, 2012 10:35 am

Πρωτοβρόχια και Yokohama Geolandar AT/S

Δημοσίευση από jfrag »

Αγαπητοί,

αν και λίγο ετεροχρονισμένα, θέλω να μοιραστώ την εμπειρία τρόμου που είχα πρόσφατα:

Εβαλα ta YOKO πέρυσι τον Μάιο μετά από ενδελεχές ψάξιμο και ανάγνωση απόψεων από μέλη του forum που έπιναν νερό στ όνομά του.

Από τη μέρα που τα έβαλα, το αυτοκίνητο ειναι συνεχώς σε κλειστό γκαράζ και με εξαίρεση 2-3 εξορμήσεις ήσυχες στα καλάβρυτα έκανε βία 2500- 3000 χλμ μέχρι πριν 2 εβδομάδες που έριξε τις πρώτες χοντρές βροχές.

Τι έπαθα?

Κινούμε με σχεδόν καταρακτώδη βροχή σε κατηφόρα με 30-40 χλμ και φρενάρω διότι έχω stop και πρέπει να στρίψω και δεξιά...
Με το που ακουμπώ το φρένο, μπαίνει αμέσως το ΑΒS και γουργουρίζωντας, περνάω το STOP αέρα και σταμάτησα 2 - 3 μέτρα μετά τη διασταύρωση.

Πάει η καρδιά στη θέση της και συνεχίζω.
Είπα, θα είχε κατεβάσει γλίτσα ο δρόμος... και σκέφτηκα να κάνω δοκιμές πιο πέρα.
Δοκιμάζω να πατήσω φρένο για δοκιμή σε ευθεία με 25 χλμ/ω και πάλι τα ίδια. Διπλοβάρδιες το ABS...

Λίγο πιο πέρα υπάρχει κλειστή παρατεταμένη φουρκετοειδής στροφή που καλαλήγει πάλι σε STOP αφού συναντά μια μεγάλη λεοφώρο.

Τσουλάω κανονικά μέσα στη δεξιόστροφη στροφή και λίγο πριν το ΣΤΟΠ αφήνω το γκάζι (ίσα που το άγγιζα πάλι με max 30 xlm) και ετοιμάζομαι να φρενάρω.
Με το που αφήνω το γκάζι το αμάξι μουρώνει με τη μία και σέρνοντας γλίστρυσε τέρμα αριστερά...

Τρελάθηκα...

Και αναρωτιεμαι/// τι φταίει???
Έχω θέμα με τα ολοκαίνουργια λάστιχά μου?
Μήπως έκανα βλακεία που από 235 έβαλα 215 διάσταση (που είδα απο εδω μέσα οτι το έχουν κάνει πολλοί χωρίς πρόβλημα?
Μήπως έχω κανένα θέμα γεωμετρίας ανάρτησης ή μετάδοσης και συγχρονισμού διαφορικών??

Και πως το ψάχνω μετριάζοντας τα έξοδα???

Ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων για την όποια βοήθεια έχω στις απορίες μου!
panosck
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2012 1:48 pm

Re: Πρωτοβροχια και Yokohama Geolandar AT/S

Δημοσίευση από panosck »

καλημέρα φίλε,

γενικά τα 50/50 και τα πιο "αγρια" λάστιχα με τακούνι θέλουν πολύ προσοχή στην βροχή. ακόμα και λάστιχα με πιο μαλακή γόμα πχ μισελέν έχουν θέμα κυρίως στους γλυστερούς βροχερούς δρόμους μας.

επίσης τα πρωτοβρόχια είναι η χειρότερη εποχή για τα λάστιχα, μιας και έχει πολύ βρώμα από το καλοκαίρι που "ξεπλένεται" σιγά-σιγά..

προσωπικά προτιμώ για μικτή χρήση πάντα τα 70-30, πιο ασφάλτινα αλλά αρκετά πιο ασφαλή. επίσης πάλι michelin, τώρα latitude cross, για μαλακή γόμα που ναι μεν φθείρεται πιο γρήγορα αλλά σου δίνει το κάτι παραπάνω σε πρόσφυση σε ένα ελαφρύ όχημα όπως το τέρας μας.

κάνε βέβαια και έναν έλεγχο στα φρένα σου, η αλλαγή διαμέτρου δεν επηρεάζει, το αντίθετο μειώνεται λίγο το φαινόμενο της υδρολίσθησης. και γενικά σε βροχερές διαδρομές, και εθνική με βροχή, πατάμε ελαφριά που και που το φρένο για να "καθαρίζουν δαγκάνες¨/τακάκια από πολλα νερά/γλύτσα.

τελευταίο, και τα αμορτισέρ παίζουν ρόλο στο πόσο καλά φρενάρει ένα αμάξι. για ρίξε μια ματιά.

καλές βόλτες!
panosck
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2012 1:48 pm

Re: Πρωτοβροχια και Yokohama Geolandar AT/S

Δημοσίευση από panosck »

ξέχασα και το πιο εύκολο - έλεγχος στην πίεση στα λάστιχα! δεν μπορείς να φανταστείς πόση διαφορά κάνει ακόμα και 1psi παραπάνω..
jfrag
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 10, 2012 10:35 am

Re: Πρωτοβροχια και Yokohama Geolandar AT/S

Δημοσίευση από jfrag »

Σ ευχαριστώ πολύ,

όλα τα γραφόμενά σου, τα μετέφερα στο μηχανικό μου και έγιναν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι και καθαρισμοί σε φρένα ((ταμπούρα), αμορτισέρ, μπροστινό σύστημα, αμορτισέρ!

Καλύτερο διαγνωστικό δεν έχουν ξαναδεί ούτε σε Terios 2 ετών μου είπαν τα παιδιά... (είναι του 2007 το τερατάκι μου).

Υγειέστατος ο μικρός λοιπόν, και μάλλον για όλα ευθύνεται η διαολογλύτσα των δρόμων μας...
Όλα καλά !

και παλι ευχαριστώ.
Γιάννης
Άβαταρ μέλους
vags
Webmaster
Δημοσιεύσεις: 100
Εγγραφή: Τρί Ιαν 03, 2012 7:50 pm

Re: Πρωτοβροχια και Yokohama Geolandar AT/S

Δημοσίευση από vags »

εγώ φίλε μου φοράω το ίδιο σε 215. Ο τύπος που τα έβαλα μου λέει προσοχή στα πρώτα 2,500 km μέχρι να φύγει η γυαλάδα που έχει το ελαστικό και μην οδηγήσεις καθόλου σε βροχή μέχρι να πιάσεις 1,000km. Ίσως ήταν κάπως υπερβολικός αλλά φάνηκε να ξέρει γιατί το λέει. Μπορεί λοιπόν να έπαιξε και αυτό το ρόλο του.
Απάντηση