Περί Τετρακίνησης...

Ότι άλλο θέμα σας απασχολεί για το Terios
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
g.koytrias
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 12:30 pm
Τοποθεσία: Βόλος

Περί Τετρακίνησης...

Δημοσίευση από g.koytrias »

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ (4WD)

ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΚΙΒΩΤΙΟ - TRANSFER
Μοιράζει την δύναμη στους δύο άξονες
Συνήθως περιλαμβάνει σύστημα μείωσης στροφών
Συνήθως «κλειδώνει» τον πίσω με τον εμπρός άξονα

ΑΝΟΙΚΤΟ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ
Εφαρμόζει την ίδια ακριβώς ροπή στους δύο τροχούς
Εάν μηδενισθεί η πρόσφυση σε ένα τροχό, μηδενίζεται η εφαρμοζόμενη ροπή
Επομένως μηδενίζεται η ροπή και στον άλλο τροχό/ ακινητοποιείται

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ LSD
Ενα σύστημα απο «δισκάκια» και ελατήρια ενεργοποιείται όταν υπάρχει διαφορά περιστροφής στους δύο τροχούς
Η Δ(περιστροφής) μετρέπεται σε Δ(ροπής) που μεταφέρεται στον τρόχο που κινείται πιό αργά

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΜΠΛΟΚΕ / ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ
Με υδραυλικό, πνευματικό η ηλεκτρικό μηχανισμό μετρέπει τους δύο τροχούς σε «κάρο»

ΣΥΝΕΚΤΙΚΟΣ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ
Για τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ο συνεκτικός συμπλέκτης αποτελεί τη δημοφιλέστερη επιλογή. Εφαρμόζεται κατά κόρον σε συστήματα τετρακίνησης , αφού αποτελεί αξιόπιστη λύση με μειωμένο βάρος και κυρίως χαρακτηρίζεται για το χαμηλό κόστος κατασκευής του.
Το παραδοσιακό κεντρικό διαφορικό ανάμεσα στους δύο άξονες αντικαθιστά -μέσα σε ειδικό κέλυφος- μια συναρμογή πολύδισκων, η οποία περιβάλλεται από ειδικό ιξοτροπικό υγρό υψηλής πυκνότητας με βάση τη σιλικόνη. Τα ιξοτροπικά υγρά έχουν την ιδιότητα να πήζουν όταν θερμαίνονται, σε αντίθεση με το βασικό κανόνα της μηχανικής ρευστών.
Εξαιτίας της θερμότητας που παράγεται από την τριβή, το σιλικονούχο υγρό θερμαίνεται και αρχίζει να πήζει συσφίγγοντας σταδιακά τους δίσκους. Έτσι, "κλειδώνεται" ο -μέχρι τότε- "παθητικός" άξονας, μετατρέποντας το αυτοκίνητο σε τετρακίνητο. Σε κανονικές συνθήκες κίνησης η ροπή δεν μεταδίδεται καθόλου στον πίσω άξονα, ενώ όταν υπάρξει διαφορά περιστροφικής ταχύτητας το σύστημα μπορεί θεωρητικά να μεταφέρει τη ροπή έως και 100% στους πίσω τροχούς.
Με λίγα λόγια, ο συνεκτικός συμπλέκτης αντιλαμβάνεται τη διαφορά περιστροφής των τροχών, Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά περιστροφής, τόσο μεγαλύτερη είναι η μεταφορά ροπής.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

1.ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ
( ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΕΜΠΡΟΣΘΙΩΝ ΚΑΙ ΟΠΙΣΘΙΩΝ ΤΡΟΧΩΝ )
Όταν το όχημα κινείται στην ευθεία σε επίπεδο δρόμο οι εμπρόσθιοι και οπίσθιοι τροχοί περιστρέφονται με την ίδια ταχύτητα. Κατά συνέπεια , ο συνεκτικός συμπλέκτης δεν ενεργοποιείται και επομένως καμία ροπή δεν μεταφέρεται στους οπίσθιους τροχούς .
Συνεπώς το όχημα κινείται ως προσθιοκίνητο

2.ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΜΠΡΟΣΘΙΩΝ ΚΑΙ ΟΠΙΣΘΙΩΝ ΤΡΟΧΩΝ
Όταν δημιουργείται οποιαδήποτε διαφορά περιστροφής μεταξύ των εμπρόσθιων και οπισθίων τροχών όπως για παράδειγμα:
- Στις στροφές
- Οδήγηση σε δρόμο με χιόνι
- Οδηγώντας σε ανηφόρα
- Κατά την διάρκεια της εκκίνησης και της επιτάχυνσης
Τότε ενεργοποιείται ο συνεκτικός συμπλέκτης, κατ ΄ αυτόν τον τρόπο μεταφέρεται ροπή οδήγησης στους οπίσθιους τροχούς η οποία αντιστοιχεί στην διαφορά περιστροφής των τροχών.
Το όχημα κινείται με τετρακίνηση

ΡΥΜΟΥΛΚΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΟΝΙΜΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
Η ρυμούλκηση οχημάτων με μόνιμη τετρακίνηση πρέπει να γίνεται έχοντας όλους τους τροχούς σηκωμένους ή με όλους τους τροχούς στο έδαφος.

Δεν επιτρέπεται η ρυμούλκηση έχοντας σηκωμένους τους εμπρόσθιους ή τους οπίσθιους τροχούς μόνο, γιατί υπερθερμαίνεται σε οριακό βαθμό το σύστημα μετάδοσης (υπάρχει η πιθανότητα να ”κολλήσει“ το σύστημα μετάδοσης).


Πηγή: Pesketzis

http://www.pesketzis.gr/
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος g.koytrias την Πέμ Απρ 05, 2012 3:11 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
TERIOS II 1500cc A/T
VSC-TRC, DAC-HAC
PESKETZIS UNDERCOVER
BODY LIFT 2.5cm BiMors
Continental CrossContact A/T
Άβαταρ μέλους
g.koytrias
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 12:30 pm
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Περί Τετρακίνησης...

Δημοσίευση από g.koytrias »

Μόνιμη Τετρακίνηση 4WD και Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης (LSD - Μπλοκέ Διαφορικό)
Προσφέρει σταθερότητα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες

Σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με κεντρικό διαφορικό που κλειδώνει για την αντιμετώπιση εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών οδήγησης εκτός δρόμου (off-road.)
Εξοπλισμένο με μόνιμο σύστημα τετρακίνησης και κλείδωμα κεντρικού διαφορικού το Τerios προσφέρει απολαυστική οδήγηση σε δύσκολους και ανώμαλους δρόμους, γρήγορη επιτάχυνση από το σημείο εκκίνησης και εξαιρετική σταθερότητα σε υψηλές στροφές. Το ελεύθερο κεντρικό διαφορικό εμποδίζει την εμφάνιση του φαινόμενου φρεναρίσματος σφικτής γωνίας. Σε παχιά λάσπη ή σε βαθειά χαραγμένο δρόμο , απλώς αγγίστε το μπουτόν για να ενεργοποιήσετε το κλείδωμα κεντρικού διαφορικού. Αυτό κατανέμει αυστηρά ισομερή μετάδοση (κάρο)* στους εμπρόσθιους και τους οπίσθιους τροχούς, προσφέροντας στο όχημα μεγαλύτερη έλξη. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης - LSD (Limited Slip Differential) - στους πίσω τροχούς προσφέρεται προαιρετικά στα μοντέλα 4Χ4 ** Εάν ένας οπίσθιος τροχός χάσει την πρόσφυση, το σύστημα αποδίδει περισσότερη ισχύ στον άλλο οπίσθιο τροχό.
*Μια περίπτωση στην οποία η διαφορά στις εναλλασσόμενες ταχύτητες μεταξύ των εμπρόσθιων και οπίσθιων τροχών προκαλεί πρόβλημα φρεναρίσματος (κάρο)
** Το μπλοκέ διαφορικό (LSD) δεν προσφέρεται σε μοντέλα εξοπλισμένα με το προαιρετικά προσφερόμενο σύστημα ελέγχου σταθερότητας του οχήματος (VSC - Vehicle Stability Control)
TERIOS II 1500cc A/T
VSC-TRC, DAC-HAC
PESKETZIS UNDERCOVER
BODY LIFT 2.5cm BiMors
Continental CrossContact A/T
Άβαταρ μέλους
g.koytrias
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 12:30 pm
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Περί Τετρακίνησης...

Δημοσίευση από g.koytrias »

Όλα τα TERIOS έχουν στο standar εξοπλισμό τους, το πίσω διαφορικό LSD.
Υπήρχαν στο παρελθόν κάποιες εκδόσεις που δεν είχα και αυτές ήταν:
Terios 1
Οι απλές εκδόσεις αυτές που ήταν με έναν αερόσακο και χωρίς ηλεκτρικά παράθυρα.
Terios 2
Όλα τα 1,3lit και η πρώτη έκδοση τοων 1,5lit

Από τις αρχές του 2007 έχουν όλα πλέον πίσω διαφορικό lsd.

Όλα τα Terios έχουν μόνιμη τετρακίνηση συνεχώς μεταβαλόμενη (θεωριτικά έως 70-30) με δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού 50-50 (θεωριτικά 25% σε κάθε τροχό).
Το lsd διαφορικό δουλευει μόνιμα ήτε με κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό ήτε όχι.
TERIOS II 1500cc A/T
VSC-TRC, DAC-HAC
PESKETZIS UNDERCOVER
BODY LIFT 2.5cm BiMors
Continental CrossContact A/T
Άβαταρ μέλους
g.koytrias
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 12:30 pm
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Περί Τετρακίνησης...

Δημοσίευση από g.koytrias »

Ένα πολύ καλό άρθρο που λύνει τις περισσότερες απορίες σχετικά με τη λειτουργία των διαφορικών και γενικά την τετρακίνηση

http://www.nomad.gr/differentials-pf.html
TERIOS II 1500cc A/T
VSC-TRC, DAC-HAC
PESKETZIS UNDERCOVER
BODY LIFT 2.5cm BiMors
Continental CrossContact A/T
giannis-hunter
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 27, 2015 11:30 am

Re: Περί Τετρακίνησης...

Δημοσίευση από giannis-hunter »

Εμένα ρε παιδιά έχει και ηλεκτρικά παράθυρα και 2 αερόσακους άρα έχω lsd πίσω διαφορικό είναι μοντέλο 2002
NEKTARIOS
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: Τετ Ιουν 04, 2014 12:47 am

Re: Περί Τετρακίνησης...

Δημοσίευση από NEKTARIOS »

Γιάννη.
Σήκωσε το αυτοκίνητο για να είναι και οι δύο πίσω τροχοί στον αέρα ταυτόχρονα.
Περίστρεψε τον ένα πίσω τροχό με το χέρι.
Αν ο απέναντι τροχός γυρίζει με την ίδια φορά, τότε έχεις διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Αν ο απέναντι τροχός γυρίζει με αντίθετη φορά, τότε έχεις ελεύθερο διαφορικό.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος NEKTARIOS την Τετ Μαρ 16, 2016 11:09 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
giannis-hunter
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Κυρ Σεπ 27, 2015 11:30 am

Re: Περί Τετρακίνησης...

Δημοσίευση από giannis-hunter »

ευχαριστω νεκταριε θα το τσεκαρω ετσι
Απάντηση

Επιστροφή στο “Υπόλοιπα προβλήματα & λύσεις”