Εκκίνηση κινητήρα με ή χωρίς συμπλέκτη?

Ότι άλλο θέμα σας απασχολεί για το Terios
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
g.koytrias
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 12:30 pm
Τοποθεσία: Βόλος

Εκκίνηση κινητήρα με ή χωρίς συμπλέκτη?

Δημοσίευση από g.koytrias »

Φίλοι μου, γύρω από το θέμα συμπλέκτης και εκκίνηση κινητήρα υπάρχουν πολλά σενάρια και πολές θεωρίες.
Θα προσπαθήσω να σας δώσω με όσο ποιο απλά λόγια την λειτουργία του συστήματος εκκίνησης και θα προσπαθήσω να σας λύσω της απορίες.
Λοιπόν!
Για να εκκινήσουμε έναν κινητήρα το πρώτο που χρειαζόμαστε είναι η μίζα και αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να γίνεται όσο ποιο ξεκούραστα το πρώτο γύρισμα του κινητήρα μέχρι να πάρει μπρος.
Αυτό το πετυχαίνουμε με το πάτημα του πεντάλ συμπλέκτη αφού με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε το "βάρος" του συστήματος του συμπλέκτη και απομονώνουμε το κιβώτιο ταχυτήτων.
Το σημαντικό όμως που συμβαίνει και πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας, είναι ότι για να εκκινήσει ένας κινητήρας δημιουργείτε μια ροπή η οποία κάπου πρέπει να εκτονωθεί.
Στην περίπτωση που δεν πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη την ροπή αυτή την αναλαμβάνει το σύστημα του συμπλέκτη αλλά στην περίπτωση που το πεντάλ του συμπλέκτη κατά την εκκίνηση του κινητήρα είναι πατημένο όλη αυτή η ροπή μεταφέρεται στον στροφαλοφόρο άξονα.
Η ροπή αυτή φίλοι μου είναι αρκετή για να σπάσει τον στροφαλοφόρο άξονα στα δύο και να μην πάρει ποτέ μπρος ο κινητήρας μας.
Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες (ονόματα δεν λέμε) θέλησαν για λόγους ασφάλειας να "υποχρεώσουν" τον οδηγό να πατάει το συμπλέκτη κατά την διαδικασία της εκκίνησης. Άλλες για λόγους ασφαλείας υποχρεώνουν τον οδηγό να πατάει φρένο κατά την εκκίνηση του κινητήρα που κατά την γνώμη μου αυτό είναι και το ποιο σωστό και λογικό.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κόβωνται οι στροφαλοφόροι άξονες στα δύο η να δημιουργούν κενά στις βάσεις του στροφαλοφόρου άξονα και να κάνουν θόρυβο σαν πετρελαιοκινητήρες.
Με τον καιρό και τα χρόνια το πρόβλημα μελετήθηκε και βελτιώθηκε χωρίς κανείς να πει με σιγουριά πως λύθηκε.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε πάντος όταν βάζουμε το αυτοκίνητό μας μπρος με πατημένο συμπλέκτη το ποιο πιθανό είναι να μην μας σπάσει ο στροφαλοφόρος άξονας αλλά σε βάθος χρόνου ίσως να δημιουργηθούν κενά στις βάσεις του στροφαλοφόρου άξονα.
Αν λοιπόν πήρατε ένα αυτοκίνητο το οποίο θέλετε να "ζήσει" μια ζωή καλό είναι να βάζετε νεκρά και να μην πατάτε το συμπλέκτη κατά την εκκίνηση του κινητήρα. Αν αυτό είναι όμως υποχρεωτικό από τον κατασκευαστή πιστεύω πως κάτι παραπάνω θα ξέρει αυτός για το αυτοκίνητο που κατασκευάζει.


http://www.pesketzis.gr/
TERIOS II 1500cc A/T
VSC-TRC, DAC-HAC
PESKETZIS UNDERCOVER
BODY LIFT 2.5cm BiMors
Continental CrossContact A/T
Απάντηση

Επιστροφή στο “Υπόλοιπα προβλήματα & λύσεις”