VSC-TRC-DAC-HAC

Ότι αφορά τα φρένα και τα συστήματα αντιολίσθησης, ευστάθειας κτλ.
Άβαταρ μέλους
g.koytrias
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 12:30 pm
Τοποθεσία: Βόλος

VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από g.koytrias »

Το VSC εξασφαλίζει σταθερότητα

Το VSC (Vehicle Stability Conrol) συνδυάζει τη μέγιστη απόδοση του ABS (Anti-lock Braking System) με το EBD (Electronic Brake- force Distribution) το οποίο εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού. Το TRC (Traction Control) –σύστημα αντιολίσθησης –εμποδίζει τους κινητήριους τροχούς να γλιστρήσουν κατά την επιτάχυνση και ελέγχει την πλευρική ολίσθηση στις στροφές. Το σύστημα συμβάλλει στη σταθερότητα του οχήματος ακόμα και όταν το τιμόνι στραφεί απότομα ή όταν το όχημα μπαίνει σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Οι λειτουργίες VSC, DAC και HAC δεν αποδίδουν όταν τα λάστιχα έχουν ξεπεράσει τα όρια απόδοσης τους.

΄Όταν γλιστρήσουν οι εμπρόσθιοι τροχοί το VSC ενεργοποιείται και διατηρείται η πορεία σταθερή.
΄Όταν γλιστρήσουν οι οπίσθιοι τροχοί το VSC ενεργοποιείται και διατηρείται η πορεία σταθερή.


Το trc είναι ένα σύστημα το οποίο προσπαθεί να ελέγξει την πρόσφυση του αυτοκινήτου. Με απλά λόγια πρέπει όλες οι ρόδες να κυλούν αρμονικά. Όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει με 20κμ/ω και μια ρόδα κινηθεί πιο γρήγορα τότε το trc την φρενάρει. Όταν κατά άξονα μία ρόδα κινηθεί πιο γρήγορα και η άλλη μένει ακίνητη θα δώσει ροπή στην ακίνητη και θα φρενάρει αυτή που γυρνάει . Σε όλες τις συνθήκες είναι πολύ καλός βοηθός εκτός από τον πάγο ή το πολύ χιόνι γιατί εκεί δεν έχει καμία ρόδα πρόσφυση. Όλες γυρνάνε τρελά. Το αποτέλεσμα θα είναι να σπινάρουν οι ρόδες και το trc να προσπαθεί να τις φρενάρει και αφού αυτό γίνεται και στους 4 τροχούς το αμάξι ακινητοποιείται. Άρα το απενεργοποιούμε για να εκκινούμε σε πάγο, και το ενεργοποιούμε για να μας προστατεύει στην πορεία, αλλά αν βλέπουμε ότι πάει να μας κολλήσει το απενεργοποιούμε. Στις παγωμένες ανηφόρες ιδιαίτερα αν το έχεις ενεργοποιημένο δεν ξεκινάς ποτέ. Εκεί θες κλείδωμα κεντρικού διαφορικού. Το ίδιο ισχύει με τη λάσπη πυλό και με το παχύ στρώμα από χαλίκι σε ανηφόρα.
Αυτό που πρέπει να προσέχουμε είναι ότι αν πατήσουμε τέρμα γκάζι και σπινάρουν οι τροχοί και μένουμε κολλημένοι το trc αδυνατεί να καταλάβει αν κινούμαστε πραγματικά ή έχουμε κολλήσει και δεν ενεργοποιείται . Καλό θα είναι όταν έχουμε κολλήσει οι κινήσεις μας να είναι απαλές για να βοηθήσουμε το σύστημα να κάνει διάγνωση της κατάστασης και να λειτουργήσει σωστά.

Το DAC (Downhill Assist Control) βοηθάει το όχημα να ξεπεράσει προβλήματα σε καθόδους από βουνά ή σε παγωμένους - καλυμμένους από χιόνι δρόμους. Όταν ενεργοποιείτε το DAC, βελτιώνεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου σε καθόδους βρεγμένων ορεινών δρόμων, διατηρώντας την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή 5 km/h.




HAC


To HAC (Hill start Assist Control) διευκολύνει την εκκίνηση του οχήματος, μετά από στάθμευση σε άνοδικό βρεγμένο δρόμο. Αφήνοντας το πεντάλ του φρένου το σύστημα συγκρατεί το όχημα για δύο δευτερόλεπτα προσφέροντας χρόνο στον οδηγό να πατήσει γκάζι, εμποδίζοντας το όχημα να οπισθοδρομήσει.

Χωρίς HAC το όχημα οπισθοδρομεί.
Με HAC ενεργοποιούνται τα φρένα για να εμποδίσουν την οπισθοδρόμηση, ελέγχεται η πέδηση και το όχημα προχωράει στην ανωφέρεια.


Από προσωπική πείρα μπορώ να πω πως όλα τα παραπάνω συστήματα λειτουργούν πάρα πολύ καλά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.Δεν έχω πείρα από lsd αλλά προς το παρόν είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από τη λειτουργία τους καθώς δε με έχουν προδώσει ποτέ.Έχουν δοκιμαστεί και με καλύπτουν απόλυτα!!!
TERIOS II 1500cc A/T
VSC-TRC, DAC-HAC
PESKETZIS UNDERCOVER
BODY LIFT 2.5cm BiMors
Continental CrossContact A/T
panosck
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: Τετ Μάιος 02, 2012 1:48 pm

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από panosck »

Μιας και ξεκινησαμε ωραια συζητηση σε για τα ηλεκτρονικά σε άλλο θέμα, κάνω copy paste εδώ για όσους το ψάξουν στο μέλλον.

viewtopic.php?f=9&t=794&start=10

Pesketzis



Δημοσιεύσεις: 130
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη


Προσωπικό μήνυμαΙστοσελίδαΑναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηΚαλώς ήρθες στην παρέα μας και καλή διαμονή!

Ότι και να διαλέξεις από τα δύο το σίγουρο είναι πως θα μείνεις ευχαριστημένος.
Όπως έγραψε και ο Γιώργος (geovil) τα δύο αυτά αυτοκίνητα, με lsd η με vsc, δεν έχουν και καμιά τεράστια διαφορά.
Στην ουσία το ένα σύστημα αντικαθιστά το άλλο και το καθένα από αυτά έχει ένα μικρό προβάδισμα στον τομέα του.
Δηλαδή το μοντέλο με το vsc έχει λίγο καλύτερα κρατήματα εντός δρόμου ενώ το μοντέλο με το lsd έχει λίγο καλύτερες επιδόσεις στα εκτός.
Εγώ πάντως θα σου πω πως με την χρήση που αναφέρεις ότι θα το κάνεις όποιο και να πάρεις δεν θα δεις καμιά απολύτως διαφορά.
Αυτά τα δύο συστήματα έχουν λόγο ύπαρξης αν ζητάς το κάτι παραπάνω εκτός η αν ζητάς γρήγορη οδήγηση εντός δρόμου.
Προσωπικά έχουν περάσει δύο Terios II από τα χέρια μου και έχω κάνει πάνω από 150.000χιλ το καθένα συν το Terios II του γαμπρού μου το οποίο και αυτό τώρα πρέπει να έχει ξεπεράσει τις 150.000χιλ και όλα τα έχω πάρει με το lsd και όχι με το vsc.
Αυτό γιατί με ενδιαφέρει το κάτι παραπάνω στα εκτός δρόμου και δεν αποζητώ από τον Τέρη να κινείτε γρήγορα σε κλειστές στροφές, όπως επίσης στο πίσω μέρος του μυαλού μου έχω και την πιθανή βλάβη που μπορεί να δημιουργηθεί που φυσικά στην περίπτωση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων είναι απλησίαστα από θέμα κόστους.
Σίγουρα μιας και μιλάμε για Terios ξεχνάμε τα προβλήματα και τις βλάβες αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι θα σου συμβεί.

Και για να κλείσω την πολυλογία μου... θα σου πρότεινα να τα δεις και τα δύο από κοντά και όποιο σου αρέσει περισσότερο να το πάρεις χωρίς να σκοτίζεσαι με το αν έχει το ένα η το άλλο σύστημα.
Και κάτι ακόμα... μην πάρεις κανένα από τα δύο αν δεν τα δει πρώτα ένας τεχνικός και δεν δώσει και αυτός την συγκατάθεση του.
Κυκλοφορούν πολλές μαιμούδες στην αγορά τώρα τελευταία http://www.pesketzis.gr
Re: Επιλογή έκδοσης Τετ Σεπ 05, 2012 3:57 pm panosck



Δημοσιεύσεις: 12


Προσωπικό μήνυμαΕπεξεργασία δημοσίευσης Αναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηγια εμένα εννοείται οτι θα προτιμήσεις την έκδοση με VSC+TRC για τους παρακάτω λόγους

- η οικονομική διαφορά είναι πολύ μικρή μιας και το "πλούσιο" μοντέλο έχει και 20.000χλμ λιγότερα, και είναι του 2009.

- το πλούσιο μοντέλο θα έχει και μεγαλύτερη μεταπωλητική αξία μιας και το VSC Vehicle Stability Control θα είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα οχήματα, μιας και μειώνει μαζί με το ΑΒS και αυτό τα ατυχήματα. Περιορίζει φαινόμενα υποστροφής-υπερστροφής και είναι πολύ χρήσιμο παντού. Ρίξε μια ματιά στο ιντερνετ για βίντεο και πλροφορίες.

- το LSD δεν το χάνεις, απλά αντικαθίσταται από το TRC Traction Control. Για περιστασιακή χρήση εκτός δρόμου είναι ιδανικό το TRC μιάς και λειτουργεί αυτόματα, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη εμπειρία από τον οδηγό. Απλά φρενάρει την ρόδα που σπινιάρει, και η δύναμη παραμένει στις υπόλοιπες. Επίσης σε αντίθεση με το LSD θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να προχωρήσει αν οι δύο χιαστί τροχοί είναι στον αέρα ή σε πάγο πχ. Πάλι δες κάποια τεστ όπως στο περιοδικό 4wd.

- το μοντέλο με VSC+TRC θα έχει και DAC (Downhill Assist Control) και HAC (Hill start Assist Control) για βοήθεια σε ανηφόρες κατηφόρες. Πάλι ρίξε μια ματιά στο ιντερνετ.

Καλές βόλτες!
Re: Επιλογή έκδοσης Τετ Σεπ 05, 2012 10:48 pm Pesketzis



Δημοσιεύσεις: 130
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη


Προσωπικό μήνυμαΙστοσελίδαΑναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηpanosck έγραψε:Επίσης σε αντίθεση με το LSD θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να προχωρήσει αν οι δύο χιαστί τροχοί είναι στον αέρα ή σε πάγο.


Να διορθώσω ότι και τα δύο Terios, η μάλλον όλα τα Terios, μπορούν να κινηθούν με τους δύο χιαστί τροχούς χωρίς πρόσφυση, όπως επίσης μόνο η εκδόσεις με lsd μπορούν να κινηθούν με τους τρεις τροχούς στον αέρα αρκεί να πατάει ο ένας από τους δύο πίσω.




panosck έγραψε:- το μοντέλο με VSC+TRC θα έχει και DAC (Downhill Assist Control) και HAC (Hill start Assist Control) για βοήθεια σε ανηφόρες κατηφόρες.


Αυτό που γράφεις Παναγιώτη αφορά μόνο τις αυτόματες εκδόσεις και όχι τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο.www.pesketzis.gr
Re: Επιλογή έκδοσης Πέμ Σεπ 06, 2012 12:46 am terorist



Δημοσιεύσεις: 3
Τοποθεσία: Αττική


Προσωπικό μήνυμαΑναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηΠαιδιά σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.

Τελικά στο πρώτο αμάξι που αναφέρω, έριξε την τιμή ένα πεντακοσάρικο και ο πατέρας μου που κάνει το τελικό κουμάντο, αφού δικό του θα είναι, κατέληξε εκεί. Το είδε σήμερα μηχανικός και από Δευτέρα θα είναι δικό μας.

Ελπίζω να καταφέρω κάποια στιγμή να συμμετάσχω σε μια από τις βόλτες του club, να γνωριστούμε και από κοντά.
Re: Επιλογή έκδοσης Πέμ Σεπ 06, 2012 9:52 am joannathom




Δημοσιεύσεις: 109
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ


Προσωπικό μήνυμαΑναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηκαλώς ήρθες και όταν με το καλό πάρεις το τέριος σε περιμένουμε στην παρέα μας!!
όπου νάναι αρχίζει και η συζήτηση για την Πανελλήνια Φθινοπωρινή εκδρομή μας! να ενημερώνεσαι!!

panosck



Δημοσιεύσεις: 12


Προσωπικό μήνυμαΕπεξεργασία δημοσίευσης Αναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηκαλή εβδομάδα σε όλους, και terorist με το καλό το νέο σας όχημα!

Ωραία συζήτηση για τα lsd, trc κλπ, πρέπει να την μεταφέρουμε στο αντίστοιχο θέμα.


Pesketzis έγραψε:Να διορθώσω ότι και τα δύο Terios, η μάλλον όλα τα Terios, μπορούν να κινηθούν με τους δύο χιαστί τροχούς χωρίς πρόσφυση, όπως επίσης μόνο η εκδόσεις με lsd μπορούν να κινηθούν με τους τρεις τροχούς στον αέρα αρκεί να πατάει ο ένας από τους δύο πίσω.


Ντόκτορ μια μικρή διαφωνία.
- Με δύο χιαστί τροχούς στον αέρα, το τέριος με LSD δεν κινείται, λόγω ελεύθερου μπροστά διαφορικού, και πίσω απλά περιορισμένης ολίσθησης. Επειδή ακριβώς το πίσω δεν είναι μπλοκέ, αν ο ένας τροχός δεν έχει καθόλου πρόσφυση ό άλλος δύσκολα θα πάρει αρκετή δύναμη για να κινήσει το αμάξι.
- Με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, θα φρενάρουν αρκετά μόνο οι τροχοί που είναι στον αέρα, και οι υπόλοιποι θα πάρουν την ροπή/κίνηση που χρειάζεται.
- Με LSD για μια αντίστοιχη κατάσταση, χρείαζεται λίγο ελαφρύ πάτα-άσε στο γκάζι για να είναι σε εμπλοκή το πίσω, και λίγο φρένο ή χειρόφρενο για να περιορίσει το σπινιάρισμα.
- Αν φτάσουμε με τρεις τροχούς στον αέρα χρειάζονται ειδικές δυνάμεις

Βέβαια σε κάθε περίπτωση κάθε κόλλημα είναι διαφορετικό, αλλά πραγματικά τα νέου τύπου ηλεκτρονικά μπορούν να κάνουν πολλάαα πράγματα.


Pesketzis έγραψε:Αυτό που γράφεις Παναγιώτη αφορά μόνο τις αυτόματες εκδόσεις και όχι τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο.


Σωστά, παρέλειψα το αυτόματο. Πολύ καλό και το DAC του Τέριος σε γλυστερές κατηφόρες...
Re: Επιλογή έκδοσης Τρί Σεπ 11, 2012 5:24 pm Pesketzis



Δημοσιεύσεις: 130
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη


Προσωπικό μήνυμαΙστοσελίδαΑναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηpanosck έγραψε:Ντόκτορ μια μικρή διαφωνία.
- Με δύο χιαστί τροχούς στον αέρα, το τέριος με LSD δεν κινείται, λόγω ελεύθερου μπροστά διαφορικού, και πίσω απλά περιορισμένης ολίσθησης.


Κακώς διαφωνείς Παναγιώτη...
Αυτά που περιγράφεις όντως ισχύουν αλλά ξεχνάς πως όλα τα Terios έχουν το "μαγικό" κουμπάκι στα αριστερά που κάνει "θαύματα" σε τέτοιες περιπτώσεις.
Με κλειδωμένη την τετρακίνηση δηλαδή το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να κινείτε ακόμα και με τους δύο χιαστί τροχούς στον αέρα.
Κάτι που δεν συμβαίνει στο Terios με vsc γιατί όταν ενεργοποιήσεις το κεντρικό κλείδωμα απενεργοποιούνται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα.www.pesketzis.gr
Re: Επιλογή έκδοσης Τρί Σεπ 11, 2012 9:37 pm tetradusterios




Δημοσιεύσεις: 66
Τοποθεσία: ΘΕΣ/ΝΙΚΗ


Προσωπικό μήνυμαΑναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεσηΠάρτε ένα DUSTER να βρείτε την υγειά σας
Re: Επιλογή έκδοσης Τετ Σεπ 12, 2012 5:51 pm panosck



Δημοσιεύσεις: 12


Προσωπικό μήνυμαΕπεξεργασία δημοσίευσης Διαγραφή δημοσίευσηςΑναφέρετε αυτήν την δημοσίευσηΑπάντηση με παράθεση@tetradusterios: πολύ ωραίο, ειδικά το diesel. είχα την τύχη να κάνω κάποιες ειδικές στο Acropolis. σταθερά καλή η τετρακίνηση της Nissan, με TRC η έκδοση που δοκίμασα. δες λίγο στο ιντερνετ, την no limit εκδοση για Pikes Peak!!!

@doctor: ισχύει αυτό που λες αν οι τροχοί δεν έχουν χάσει την ροπή τους, πχ δεν πας να ξεκινήσεις σταματημένος με χιαστί στον αέρα. τότε θέλει λίγο προσπάθεια όπως γράφω. θυμήθηκα και τα γραφόμενα της Mitsos, και το βρήκα.
http://vitaraclub.gr/viewtopic.php?f=28&t=2325&start=30

για terios trc/vsc απενεργοποιείται όντως το trc με κλειδωμένο κεντρικό διαφορικό για να μην ζοριστεί όλο το σύστημα, αλλά παραμένουν hac/dac ενεργά στο αυτόματο.

ας μεταφέρουμε την συζήτηση στο αντίστοιχο θέμα, θα προσπαθήσω να το κάνω. εν κατακλείδι, το Τέριος σε όλες τις εκδόσεις έχει παρόμοιες δυνατότητες, αλλά όπως έλεγε και η διαφήμιση "δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο!"

μακάρι να οργανώσουμε και κανένα σεμινάριο offroad, ωραία θα ήταν.. δυστυχώς λόγω οικογενειακών συνθηκών έχω μείνει μακριά από τις συναντήσεις σας..

καλές βόλτες
Pesketzis
Δημοσιεύσεις: 440
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 11:26 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από Pesketzis »

Σωστός ο φίλος ;)
johnsapnas
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Τρί Σεπ 24, 2013 12:45 pm

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από johnsapnas »

Γεια σας κι από 'μένα!!!

Παιδιά είμαι νέο μέλος, χωρίς εμπειρία από off-road. Μέχρι στιγμής οδηγούσα Toyota Starlet Glanza S. Μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας πρόκειται να αγοράσω μεταχειρισμένο Terios J2 αυτόματο με VSC, θέλοντας να φύγω από τις σκληρές αναρτήσεις, τις γρατζουνιές στις ζάντες με τα χαμηλά προφίλ ελαστικών από τα πεζοδρόμια, την μεγάλη κατανάλωση κτλ., και να πάω σε κάτι πιο άνετο ειδικά για ταξίδια που μου αρέσουν πολύ, και με καλές ικανότητες off-road γιατί είμαι και φυσιολάτρης με χόμπι υπαίθρου. Ειδικά το τελευταίο κι ένα μικρό πρόβλημα που έχω στο αριστερό πόδι που κάνει τη χρήση του συμπλέκτη πιο κουραστική, είναι η βασικές επιρροές για την επιλογή μου.

Θεωρώ ότι το off-road που θα κάνω δεν είναι αυτό που θα έκανε κάποιος για να απολαύσει συγκεκριμένα την off-road οδήγηση, αλλά αυτό που θα χρειαστεί να κάνω για να πηγαίνω πιο κοντά στα τοπία που μου αρέσουν και να κάνω τα χόμπι μου, όπως ψάρεμα, camping, φωτογράφηση τοπίων και άγριας ζωής κτλ. Μέχρι στιγμής αυτά τα μέρη τα περπατούσα αφήνοντας το αμάξι κάτι χιλιόμετρα μακριά, και έβλεπα ότι σε κάτι τέτοια μέρη για να πάει αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει προσόντα off-road πάνω από τον κοινό μέσο όρο.

Θέλω να σας κάνω 2-3 ερώτησες τεχνικές που σίγουρα εσείς γνωρίζετε να μου απαντήσετε καλύτερα.
Θα μπορούσα παράλληλα με το VSC να αγοράσω και να τοποθετήσω ένα μεταχειρισμένο LSD του πίσω άξονα; Θα δημιουργούσε μήπως προβλήματα; Θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο σε κάποιες δύσκολες περιπτώσεις;
Επίσης θα ήθελα να μάθω ποια είναι η μεγαλύτερη διάσταση off-road (50-50) ελαστικών, που θα μπορούσα να τοποθετήσω με την ευκαιρία στην πρώτη αλλαγή όταν αυτή θα κριθεί απαραίτητη, χωρίς όμως άλλες μετατροπές.
Επίσης μου φάνηκε καλή ιδέα να τοποθετήσω και τα cross-country auxiliary ελατήρια της MAD που είναι τετράδα για μπρος και πίσω και δίνουν και λίγο ύψος.

Θα μου πείτε τι είναι αυτά που σκέφτομαι, όταν ακόμα δεν έχω το αμάξι… Το καλό είναι ότι το αμάξι το έχω κλείσει με τον ιδιώτη που το πουλάει. Τα σκέφτομαι επειδή θα πάρω δάνειο για το αυτοκίνητο, οπότε σκέφτομαι να πάρω μαζί και το ποσό που θα χρειαστώ για αυτές τις βελτιώσεις, γιατί μετά έχοντας να πληρώσω και τη δόση του αυτοκινήτου, λεφτά γι’ αυτές θα βρω του Αγίου Ποτέ…

Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας...
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από manos man. »

Κατ αρχην καλως ηρθες στην παρεα μας :)
Λοιπον το vsc δεν μπορει να συνδιαστει με lsd... Τωρα ειπες για οικονομια στα καυσιμα αλλα και για μεγαλυτερη διασταση ελαστικων. Ουτε αυτο γινεται... Η μεγαλυτερη διασταση που μπορεις να βαλεις χωρις μετατροπες ειναι 215/70/16 αλλα σιγουρα θα σου τσιμπησει λιγο περισσοτερο η καταναλωση. Για τα ελατηρια δεν ξερω να σου πω αν ειναι καλη επιλογη αλλα αν σου δινουν περισσοτερο ηψος τοτε θες και αλλα μακρυτερα αμορτισερ ;)
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
johnsapnas
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: Τρί Σεπ 24, 2013 12:45 pm

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από johnsapnas »

Καλησπέρα και πάλι!

Κατ' αρχάς θέλω να σ' ευχαριστήσω για την απάντηση, όπως και όλα τα μέλη που μοιράζονται τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις απορίες τους με τους άλλους.

Το γνωρίζω το θέμα περί κατανάλωσης που προκύπτει από τα μεγαλύτερα ελαστικά, αλλά φαντάζομαι ότι η διαφορά δεν πρέπει είναι ιδιαίτερα εμφανής στην τσέπη και την αυτονομία του αυτοκινήτου.
Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι τη συγκεκριμένη διάσταση δεν τη βρίσκω σε off-road 50-50 ελαστικά, τουλάχιστον όχι στις πιο φτηνές μάρκες που ψάχνω όπως Fedima και Lerma Gomme που τα έχω βρει στο 4x4tyres.gr. Απευθείας πάνω από το εργοστασιακό μέγεθος που είναι το 215/65/16, βρίσκω το 225/75/16 και το 235/70/16 που είναι και αυτά που σκέφτομαι να έβαζα με την πρώτη ευκαιρία, αλλά δεν ξέρω αν χωράνε χωρίς να δημιουργούν προβλήματα, όπως το να βρίσκουν σε θόλους, ψευδο-θόλους, πιατέλο αμορτισέρ κτλ., καθ’ όλη τη διαδρομή του αμορτισέρ.

Όσον αφορά τα ελατήρια τα MAD, είναι τραγικά λάθος να περιορίσεις τη διαδρομή του εργοστασιακού αμορτισέρ κατά 3 περίπου cm; Γνωρίζω ότι γενικά είναι κακή τακτική να περιορίζεις τις διαδρομές των αμορτισέρ, ειδικά σε περιπτώσεις χαμηλώματος sport εφαρμογών. Φαντάζομαι ότι κάποιο μειονέκτημα θα υπάρχει και στις περιπτώσεις ψηλώματος, αλλά δεν γνωρίζω αν αυτό είναι κάτι πολύ κακό για τη ζωή και την επίδοση της ανάρτησης, ειδικά αν το ψήλωμα είναι μόνο 3 cm.

Τέλος αυτό που σκεφτόμουν για το LSD, θεωρώντας ότι μάλλον έχω καταλάβει την λειτουργία του VSC-TRC μετά από σχετική μελέτη, είναι ότι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω το LSD σε σημεία που μπορεί να έχει καλύτερες επιδόσεις από το TRC, εφόσον βέβαια πρώτα απενεργοποιήσω το TRC από τον ανάλογο διακόπτη. Σε συνθήκες που θα πρoτιμούσα να έχω τη βοήθεια του TRC-VSC, υποψιάζομαι ότι μάλλον θα μπορούσα να την έχω, γιατί αυτό λογικά θα γίνει σε συνθήκες που το LSD θα είναι ελεύθερο χωρίς να έχει σφίξει.

Τί λέτε??? :) :? :idea: :?:
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από manos man. »

Αυτες οι διαστασεις δεν κανουν για το Τεριος... Εκτος οτι βρισκουν στους θολους, το αμαξι θα ζοριζεται πολυ περισσοτερο συν οτι θα ανεβει ποολυ η καταναλωση. Αλλα οταν λες για ελατηρια και lsd θεωρω οτι δεν θα ηταν προβλημα να δωσεις το πολυ 100 ευρω παραπανω και να παρεις πρωτογενη ελαστικα 50-50. Τα οποια θα ειναι και σε ιδανικες διαστασεις ;) Εχεις επιλογες σε 215/65/16 (continental A/T) και σε 215/70/16 (BF Goodrich A/T) . Αυτα τα δυο ειναι γνησια 50-50 !
Τωρα με τα ελατηρια που λες σιγουρα οι 3 ποντοι θα ειναι προβλημα γιατι θα τερματιζουν στο ανοιγμα πολυ ευκολα τα αμορτισερ κατι που σημαινει μεγαλη φθορα... Τελος για το lsd που λες απο παλαιοτερες συζητησεις ξερω οτι δεν μπορει με τιποτα να συνδυαστει με το vsc γιατι το ενα θα μαχεται το αλλο... Περισσοτερες πληροφοριες γιατι δεν συνδυαζονται δεν ξερω για να σου δωσω. Ισως καποιος αλλος που γνωριζει καλυτερα να μπορει να σου το εξηγησει...
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Άβαταρ μέλους
kostas
Δημοσιεύσεις: 484
Εγγραφή: Κυρ Απρ 08, 2012 9:31 am

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από kostas »

Γιαννη νομιζω οτι το terios δεν ειναι το καταληλο 4χ4 για να δεχθει ευκολα τις βελτιωσεις-επιθυμιες σου! Δεν εχει πολλα περιθωρια φτιαξιματος .Ετσι οπως το παρεις θα σε ικανοποιησει πληρως χωρις αλλαγες με ενα λαστιχο 50 50 στην μικροτερη επιτρεπομενη διασταση!Οτι κερδιζεις στο χωμα το χανεις στην ασφαλτο.
Και μην διωξεις το starlet κρατα το αν μπορεις.
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
Εικόνα
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/
Pesketzis
Δημοσιεύσεις: 440
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 11:26 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από Pesketzis »

Γιάννη καλημέρα και καλώς ήρθες και από εμένα!
Καταρχήν φίλε μου θα πρέπει να ξεχωρίσεις την βελτίωση ενός ιχ πόλης από την βελτίωση ενός μικτού οχήματος όπως είναι το Terios.
Δεν έχουν καμία σχέση και οι επιλογές-δυνατότητες βελτίωσης είναι ελάχιστες και συγκεκριμένες στο Terios.
Αν δεν θέλεις να πετάξεις τα λεφτά σου σε λάθος βελτιώσεις και δεν θέλεις να κάνει δοκιμές κανένας τεχνικός επάνω στο δικό σου αμαξάκι τότε το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ακολουθήσεις την πεπατημένη οδό που τα μέλη μας έχουν δοκιμάσει και έχουν δει θετικά αποτελέσματα.
Το Terios για κάποιον που δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις του και θέλει το κάτι παραπάνω χρειάζεται κατά την γνώμη μου τέσσερα πραγματάκια.
1ον Ελαστικά
Έχει αποδειχθεί ότι ένα λάστιχο 50-50 η 60-40 "κάθετε" άψογα επάνω του και χωρίς να δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στην κίνησή του εντός και εκτός πόλης.
Όλα τα άλλα είναι υπερβολές και εκτός του ότι "χαλάνε" κατά πολύ την συμπεριφορά του αυτοκινήτου εντός πόλης, ζορίζουν και τα κινούμενα μέρη όπως για παράδειγμα το δίσκο συμπλέκτη, τα διαφορικά, τα ρουλεμάν κ.α.
Στην ενότητα ελαστικά θα δεις όλες τις προτάσεις της αγοράς και θα διαβάσεις τις γνώμες των μελών μας ώστε να πάρεις την σωστή απόφαση.
2ον Ανάρτηση
Για την ανάρτηση η μόνη αξιόπιστη και κυρίως σωστή και οικονομική λύση είναι η κατασκευή των αμορτισέρ από την Bi Mors η οποία ανάρτηση έχει πολυφορεθεί και δεν έχει δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα εκτός κάποιων που εμφανίστηκαν στις πρώτες τοποθετήσεις και βελτιώθηκαν αμέσως.
Πίστεψέ με είναι η μόνη ανάρτηση που προτείνω στο κατάστημά μου για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και είμαι απόλυτα σίγουρος ότι ο πελάτης μου θα με ευγνωμονεί.
3ον Προστασία
Από την στιγμή που ο σκοπός σου είναι να... "πάρεις τα βουνά" τότε καλό θα ήταν να προστατεύσεις το κάτω μέρος του αυτοκινήτου σου με μεταλλικές ποδιές.
Μπορεί να προσθέτουν λίγο βάρος αλλά για φαντάσου να σου σπάσει το κάρτερ η να τρυπήσει το ρεζερβουάρ στην μέση του πουθενά;
και 4ον Ασφάλεια
Ένας εργάτης είναι ιδανικός βοηθός για τα δύσκολα. Εκεί που δεν θα υπάρχει άλλη λύση να ξεκολλήσεις η να βγεις από το χαντάκι που έπεσες. Εκεί που ακόμα και αν είσαι μόνος σου έχεις τον... "προσωπικό σου βοηθό".
Για σκέψου να κολλήσεις στην άμμο, στο χιόνι, στην λάσπη και το αυτοκίνητο του φίλου σου να μην μπορεί να σε τραβήξει όχι λόγο δύναμης αλλά λόγο πρόσφυσης. Γιατί γλιστράει η γιατί σκάβει την άμμο με φόβο να κολλήσει και αυτό.
Τότε θα πρέπει να αναλάβει ο εργάτης για να σε... ξελασπώσει.
Όλα τα παραπάνω δεν χρειάζεται να δαπανήσεις μια περιουσία για να τα αποκτήσεις και το κυριότερο όλων είναι ότι είσαι σίγουρος για το αποτέλεσμα μιας και είναι δοκιμασμένες λύσεις από δεκάδες ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.

Για το lsd & trc που ρωτάς δεν γίνεται να τα έχεις και τα δύο. Η το ένα ή το άλλο. Πάντως έχει αποδειχθεί ότι και τα δύο κάνουν άψογα την δουλειά τους και δεν προβληματίζουν. Κάποιοι λένε (και εγώ στο παρελθόν) πως με το lsd μπορεί να πας λίίίγο ακόμα αλλά στην πράξη έχει αποδειχθεί πως οι δυνατότητες τους είναι ισάξιες αρκεί ο οδηγός να γνωρίζει από οδήγηση εκτός δρόμου.
Δηλαδή κατά την γνώμη, μου όποιο και να πάρεις το ίδιο θα είναι μιας και είσαι νέος στο off road και αν είσαι... "καλός μαθητής" θα μπορέσεις να περάσεις ακόμα και σημεία που μεγαλύτερα τζιπ τα... "παρατάνε".

Αυτά από μένα αν έχεις και άλλες απορίες εδώ είμαστε να τις συζητήσουμε...
Big
Δημοσιεύσεις: 179
Εγγραφή: Παρ Αύγ 16, 2013 12:33 pm

Re: VSC-TRC-DAC-HAC

Δημοσίευση από Big »

Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια και για αυτή την ανάρτηση αν και δεν την έχω δει φορεμένει σε τέριος. Παρόλα αυτά σε jimny δουλεύει πολύ ομαλά και προσφέρει και δυνατότητα αλλαγής σκληρότητας:

http://xtreme4x4.gr/article_detail.asp? ... le_id=1599

Προσωπικά θα έβαζα πρώτα τον εργάτη, ή δεν θες μόνιμη εγκατάσταση έναν φορητό με μια τροχαλία και ιμάντες! Έστω και μία φορά να τον χρησιμοποιήσεις βγάζεις τα λεφτά του ;)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Φρένα & Συστήματα ABS, VSC, TRC, DAC, HAC”