Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Γενική συζήτηση, απορίες, προβλήματα περί Terios Φρένα & Συστήματα ABS, VSC, TRC, DAC, HAC LSD vs TRC

LSD vs TRC

Ότι αφορά τα φρένα και τα συστήματα αντιολίσθησης, ευστάθειας κτλ.
Δημοσίευση Πέμ Ιαν 31, 2019 1:13 pm

Δημοσιεύσεις: 20
Τοποθεσία: Χαλκίδα
Έχω διαβάσει οτιδήποτε αφορά σε αυτό το θέμα, αλλά (καλώς ή κακώς) δεν έχω καταλήξει ακόμη στο πιο σύστημα είναι “προτιμότερο” γενικά.

LSD – Limited Slip Differential

Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης συμβάλει στο να μην ολισθαίνουν οι κινητήριοι τροχοί. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ικανότητας διαφοροποίησης περιστροφής, για την μείωση της ταχύτητας του τροχού που ολισθαίνει.

TRC - Traction Control System
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης συμβάλει επίσης στο να μην ολισθαίνουν οι κινητήριοι τροχοί. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ικανότητας φρεναρίσματος, για την μείωση της ταχύτητας περιστροφής του τροχού που ολισθαίνει.

Συμπερασματικά και τα 2 συστήματα κάνουν το ίδιο πράγμα (γι αυτό και δεν μπορούν να συνυπάρχουν), αλλά με διαφορετικό τρόπο.

Ας δούμε τώρα τις εκάστοτε περιπτώσεις “χρήσης”:

Α΄) Άσφαλτος


Θεωρητικά το TRC είναι “καλύτερο”, εφόσον μπορεί να απενεργοποιηθεί, εάν ο οποιοσδήποτε επιθυμεί να θυμηθεί τα νιάτα του και να κάνει “ακροβατικά”.


Β΄) Άσφαλτος + βροχή

Θεωρητικά το TRC είναι “καλύτερο”, διότι μέσω του φρένου μπορεί (εάν και όποτε απαιτηθεί) μέχρι και να μηδενίσει την ταχύτητα περιστροφής του τροχού που ολισθαίνει και κατ’ επέκταση να “κρατήσει” το αμάξι καλύτερα.


Γ΄) Άσφαλτος + χιόνι (με αλυσίδες)

Θεωρητικά το TRC είναι “καλύτερο”, για τον λόγω που αναφέρθηκε στην περίπτωση Β΄.


Δ΄) Άσφαλτος + χιόνι (χωρίς αλυσίδες)

Θεωρητικά το LSD είναι “καλύτερο”, αλλά έμμεσα, υπό την έννοια ότι επειδή οι ολισθήσεις είναι συχνές, τα φρένα θα επεμβαίνουν συχνά, με ότι αυτό αρνητικά συνεπάγεται για τακάκια και δισκόπλακες.


Ε΄) Χωματόδρομος (με ή χωρίς λάσπη ή χιόνι)

Θεωρητικά το LSD είναι “καλύτερο”, εφόσον αναφερόμαστε σε χαμηλές ταχύτητες (δεν τρέχουμε στο Rally Acropolis), για τον λόγω που αναφέρθηκε στην περίπτωση Δ΄.


Στο δια ταύτα…

1. Πρακτικά, τι ισχύει απ’ τα άνωθεν και τι όχι? Ποιες είναι οι εμπειρίες σας?

2. Εάν δεν λάβουμε υπόψη μας το θέμα της φθοράς στα τακάκια και στις δισκόπλακες, ούτε το θέμα ότι ένα οποιοδήποτε "ηλεκτρονικό" εάν παρουσιάσει βλάβη παρουσιάζεται ταυτόχρονα και το "άδειασμα της τσέπης" για την επισκευή, μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι το TRC είναι όντως "καλύτερο" γενικά?

Διευκρινίζω ότι δεν κάνω καμία αναφορά στο σύστημα Lock, το οποίο και χρησιμοποιούμε μόνο σε "ειδικές" περιπτώσεις, στις οποίες και δεν αναφέρομαι...

Δημοσίευση Πέμ Ιαν 31, 2019 7:52 pm

Δημοσιεύσεις: 20
Τοποθεσία: Χαλκίδα
Μετά από αρκετό διάβασμα ξένων σχετικών άρθρων, πρόσεξα την ακόλουθη λεπτομέρεια, την οποία και μεταφράζω:

Όταν το όχημα διαθέτει LSD, τότε με την εφαρμογή της διαφοροποίησης, επιτυγχάνεται η περιστροφή του τροχού που ολισθαίνει να είναι ίδια με αυτή που δεν ολισθαίνει.

Όταν το όχημα διαθέτει TRC, τότε με την εφαρμογή πέδησης (φρένα), δεν επιτυγχάνεται μόνο η περιστροφή του τροχού που ολισθαίνει να είναι ίδια με αυτή που δεν ολισθαίνει, αλλά (εάν το σύστημα διαγνώσει την “ανάγκη”), τότε μπορεί να μειώσει ακόμη περισσότερο την περιστροφή ή και να την μηδενίσει.

Υπό αυτές τις συνθήκες, το όχημα με TRC θα παρουσιάσει σχετικά μικρότερη υποστροφή ή περιστροφή ή και πλαγιολίσθηση, απ’ ότι με LSD.


Με βάση τα άνωθεν, το TRC αποδεικνύεται “προτιμότερο" στις περιπτώσεις όπου το όχημα δεν θα χρησιμοποιείται συχνά για ιδιαίτερα δύσκολες και διαρκείς διαδρομές εκτός δρόμου. Σε αντίθετη περίπτωση, το TRC δύναται να επεμβαίνει πάρα πολύ συχνά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την καταπόνηση του συστήματος πέδησης (φρένων)...

Τα σχόλιά σας?


Επιστροφή στο Φρένα & Συστήματα ABS, VSC, TRC, DAC, HAC