Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Γενική συζήτηση, απορίες, προβλήματα περί Terios Διαγνωστικά μηχανήματα-Manuals Θύρα OBD 2

Θύρα OBD 2

Λύσεις διάγνωσης για το Terios & τα manuals
Δημοσίευση Τετ Απρ 11, 2012 12:48 pm

Δημοσιεύσεις: 316
Παραθέτω μερικές πληροφορίες για την θυρα obd2 που υπάρχουν στο διαδίκτυο!

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν επισκευάζετε μόνοι το αυτοκίνητό σας, το να γνωρίζετε την βλάβη που έχει το αυτοκίνητό σας πριν επισκεφθείτε το συνεργείο για την επιδιόρθωση της, είναι πολύ σημαντικό. Μόλις επισκευαστεί η βλάβη η κωδικός σφάλματος μπορεί πλεόν να διαγραφεί και να σβηστεί η ενδειτική λυχνία σφάλματος από τον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου χρησιμοποιόντας το φορητό scanner. Σε περίπτωση που θέλετε να αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το φορητό scanner μπορεί να σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμο καθώς μπορείτε να διαγνώσετε πριν την αγορά του κάποια σοβαρά μηχανικά ή ηλεκτρολογικά προβλήματα που θα χρειαστούν επιδιόρθωση μικρής ή μεγάλης αξίας. Έχετε υπ’ οψη σας οτι καποιοι κωδικοί βλαβών δεν ενεργοποιούν την λυχνία Check Engine. Το φορητό scanner είναι ο μοναδικός τρόπος να διαγνώσετε γρήγορα και εύκολα το πρόβλημα του αυτοκινήτου σας.

Έχει το αυτοκίνητό μου OBD II?

Όλα τα αυτοκίνητα μετά την 01/01/1996 έπρεπε να ήταν εξοπλισμένα με διαγνωστική θύρα OBD II. Με δύο τρόπους μπορείτε να διαπιστώσετε αν το αυτοκίνητό σας έχει διαγνωστική θύρα OBD:
1) Θα υπάρχει εγκατεστημένη θύρα OBD II της ακόλουθης μορφής.
2) Θα υπάρχει σχετικό αυτοκόλλητο ή πινακίδα κάτω από το καπό του αυτοκινήτου.


Pin 2 - J1850 Bus+
Pin 4 - Chassis Ground
Pin 5 - Signal Ground
Pin 6 - CAN High (J-2284)
Pin 7 - ISO 9141-2 K Line
Pin 10 - J1850 Bus
Pin 14 - CAN Low (J-2284)
Pin 15 - ISO 9141-2 L Line
Pin 16 - Battery Power

Τι είναι η OBDΙΙ?

Η OBDΙΙ είναι η 2η γενιά των θυρών OBD. Είναι ένα σετ από στάνταρ τα οποία έχουν εκδοθεί από τον SAE (Society of Automotive Engineers) και απο τον ISO (International Organization for Standardization).Η OBDΙΙ δημιουργήθηκε για να θέσει τα στανταρ της επικοινωνίας μεταξύ όλων των κατακευαστών αυτοκινήτων και για να θέσει τις μινιμουμ απαιτήσεις για τον έλεγχο των ρύπων των αυτοκινήτων. Η θύρα OBDΙΙ χρησημοποιεί μια πριζα τύπου J1962 με σκοπό την επικοινωνία με διαγνωστικά συστήματα και συσκευές, φορητά και μέσω Η/Υ.Ο όρος OBDΙΙ είναι η γενικότερη ονομασία της θύρας, παρόλο που στην Ευρώπη τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν θύρα EOBD (European On Board Diagnostics). Αυτοκίνητα στην Ιαπωνία χρησιμοποιούν θύρες JOBD (Japanese On Board Diagnostics). Όλες οι θύρες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με την OBDΙΙ. Παρόλο που η OBDΙΙ δημιουργήθηκε για να θέσει τα στανταρ της επικοινωνίας μεταξύ όλων των κατακευαστών αυτοκινήτων κάποιοες αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν να χρησιμοποιούν τα δικά τους πρωτόκολλα επικοινωνίας. Υπάρχουν μέχρι σήμερα πέντε διαφορετικά πρωτόκολλα:

J1850 PWM,
J1850 VPW,
ISO9141-2,ISO14230-4 (γνωστό και ως Keyword Protocol 2000),
ISO15765-4/SAE J2480 (γνωστό και ως CAN, το οποίο πλέον γίνεται το νεο στανταρ μεταξύ των κατασκευαστών).
Τι πρωτόκολλο χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό μου?

Ένας τρόπος είναι να ελέγξουμε την πρίζα της διαγνωστικής θύρας (J1962). Αν δεν υπάρχουν όλες οι επαφές τότε μπορούμε να διακρίνουμε ποιο πρωτόκολλο χρησιμοποιείται από τις επαφές που υπάρχουν ως ακολούθως:

PWM - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 2, 4, 5, 10, 16
VPW - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 2, 4, 5, 16, αλλά όχι την 10.
ISO - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 4, 5, 7, 16. Η επαφή 15 μπορεί να υπάρχει αλλά μπορεί και οχι.
CAN - Η πρίζα πρέπει να έχει τις επαφές 4, 5, 6, 14, 16.
Σαν γενικότερος κανόνας τα αυτοκίνητα της GM χρησιμοποιούν πρωτόκολλο SAE J1850 VPW (Variable Pulse Width Modulation). Τα Chrysler, όλα τα Ευρωπαϊκά και κάποια Ασιατικά χρησιμοποιούν ISO 9141. Τα Ford χρησιμοποιούν SAE J1850 PWM (Pulse Width Modulation).Υπάρχουν βέβαια και κάποιες διαφοροποιήσεις μεταξύ των ίδιων των εργοστασίων όπως π.χ. τα Opel τα οποία χρησιμοποιούν πρωτόκολλο ISO 9141.

Tο παρακάτω διαγνωστικό το εχω χρησιμοποιησει αρκετές φόρες στο niva και εγκυκλοπαιδικα στο terios 1

https://imgur.com/a/uWwK6ps
Τελευταία επεξεργασία από kostas και Τρί Απρ 24, 2018 9:00 pm, έχει επεξεργασθεί 5 φορά/ες συνολικά
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
Εικόνα
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/

Δημοσίευση Τετ Απρ 11, 2012 12:52 pm

Δημοσιεύσεις: 316
Νέο απόκτημα για το κινητό προσεχώς εντυπώσεις :arrow:

Εικόνα
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
Εικόνα
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/

Δημοσίευση Δευτ Οκτ 29, 2018 12:18 pm

Δημοσιεύσεις: 316
Δοκιμή προγράμματος απλής διάγνωσης scanmaster σε pc με elm327

20181012_165040.jpg

20181012_165034.jpg

20181012_164329.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
Εικόνα
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/

Δημοσίευση Δευτ Οκτ 29, 2018 12:37 pm

Δημοσιεύσεις: 316
874786.png

Επίσης πολύ καλή εφαρμογή για smartfone torgue pro!
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.
Οδηγώ και σε σκέφτομαι!
Εικόνα
http://nivaclubhellas.blogspot.gr/


Επιστροφή στο Διαγνωστικά μηχανήματα-Manuals