Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Γενική συζήτηση, απορίες, προβλήματα περί Terios Μαστορέματα-Κατασκευές TERIOS MODIFICATIONS

TERIOS MODIFICATIONS

Ειδικές κατασκευές των μελών μας
Δημοσίευση Παρ Φεβ 16, 2018 2:51 pm

Δημοσιεύσεις: 277
Μεταφέρω την μετατροπή εδώ, νομίζω ότι είναι πιο ταιριαστό στο "Μαστορέματα-Κατασκευές".
Επίσης θα βάζω περισσότερες φωτογραφίες.


20150620_234432_1.jpg



ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑ

Πλήρες σύστημα από άλλο αυτοκίνητο (γέφυρα, ψαλίδια κάτω, ψαλίδια πάνω, αμορτισέρ, ελατήρια, διαφορικό, ημιαξόνια, ακραξόνια, πλύμνες, αισθητήρια ABS, δισκόφρενα, δαγκάνες, υδραυλική κρεμαγιέρα, κολώνα τιμονιού, αντιστρεπτική δοκός).
Υποψήφια 5 αυτοκίνητα. Έχω επιλέξει και αγοράσει τα άνω.
Σκοπός να κολληθεί η άνω γέφυρα κάτω από την γέφυρα του Terios. Έχω αγοράσει δύο γέφυρες Terios, δύο πλύμνες και δύο ψαλίδια.
Η ένωση θα γίνει έτσι ώστε οι νέοι τροχοί να έρθουν πιο μπροστά από τους κανονικούς.
Αν χρειασθεί να κατέβουν επιπλέον οι γέφυρες μετά τη κόλληση τους (λόγω ελαστικών και επιθυμητής προς τα πάνω διαδρομής των αμορτισέρ), αυτό θα γίνει με αποστάτες πάνω από την γέφυρα του Terios.

Τα πάνω ψαλίδια θα γίνουν ιδιοκατασκευή, μονόμπρατσα, διότι λόγω κλίσης των αμορτισέρ-ελατηρίου αυτό δεν θα μπορεί να περάσει μέσα από το πάνω ψαλίδι.

Τα κάτω ψαλίδια θα τροποποιηθούν για να υποδεχθούν την κάτω βάση του αμορτισέρ-ελατηρίου η οποία θα είναι και ρυθμιζόμενη αριστερά-δεξιά και εμπρός-πίσω. Αν τα κάτω ψαλίδια είναι μαντεμένια-χυτά, τότε πιθανόν να φτιαχτούν νέα σιδερένια.

Τα αμορτισέρ-ελατήρια θα στηρίζονται σε top mounts ιδιοκατασκευή ρυθμιζόμενα λόγω λιπαινόμενου σφαιρικού συνδέσμου και βάσης ρυθμιζόμενης εμπρός-πίσω. Τα έχω σχεδιάσει και κατασκευάσει.

Τα αμορτισέρ-ελατήρια θα είναι coil-over, ρυθμιζόμενα, με χωριστό δοχείο, σεταρισμένα για το τελικό αυτοκίνητο. Έχω επιλέξει εταιρίες και μοντέλα.
Θα υπάρχει επίσης αερανάρτηση για παράλλλη χρήση στην άσφαλτο με τα coil overs. Έχω επιλέξει εταιρίες και μοντέλα.
Θα υπάρχουν υδραυλικά bump stops. Έχω επιλέξει εταιρίες και μοντέλα.

Η άνω υδραυλική κρεμαγιέρα, για λόγους ασφάλειας και λόγω μεγάλων ελαστικών, θα λυθεί, θα αντικατασταθούν όλα τα αναλώσιμα και θα ελεγχθεί για την ορθή της λειτουργία. Αυτό έχει γίνει.

Το διαφορικό θα αντικατασταθεί από άλλο που θα μπορεί να κλειδώνει. Έχει αγορασθεί.
Υπάρχει η σκέψη, λόγω του αλουμινένιου κελύφους του και πιθανής αδυναμίας αυτού, να αντικατασταθεί από αντίστοιχο έτοιμο σιδερένιο (ακριβό) ή από ιδιοκατασκευή από πίσω άκαμπτο άξονα του ιδίου αυτοκινήτου. Ο 2ος άκαμπτος άξονας έχει αγορασθεί.
Η μετατροπή έχει σχεδιασθεί στα βασικά. Δεν ξέρω αν θα προχωρήσω διότι θα έχει επιπλέον κόστος και θα πρέπει να ξαναγοράσω διαφορικό που να κλειδώνει, μου αρέσει όμως η ιδέα του μαντεμένιου εμπρός κελύφους και του μεγαλύτερου διαφορικού, ίδιου με το πίσω.

Διερευνώ την πιθανότητα να κάνω τις πλύμνες ελεύθερες που να κλειδώνουν, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από ένα 2ο από τα υπόλοιπα 5 υποψήφια αυτοκίνητα.
Οι πλύμνες αυτές μαζί με τα συστήματα κλειδώματος, δισκόφρενα, δαγκάνες, βάσεις δαγκανών και ημιαξόνια έχουν αγορασθεί.
Οι πλύμνες του εμπρός συστήματος του 1ου αυτοκινήτου είναι μόνιμα εμπλεκόμενες. Θέλω να τις κρατήσω λόγω συνεργασίας αισθητηρίων και δακτυλίων ABS με το αντίστοιχο πίσω σύστημα ή να τις τροποποιήσω αν χρειασθεί.

Δισκόφρενα αεριζόμενα διάτρητα ή με χαρακιές στα 300+mm διάμετρο και 4έμβολες δαγκάνες. Αυτό θα γίνει με το τέλος της όλης μετατροπής.





ΠΙΣΩ ΣΥΣΤΗΜΑ

Πίσω σύστημα πλήρες (άκαμπτος άξονας, κάτω μπράτσα, πάνω μπράτσο, αντιστρεπτική, αμορτισέρ, ελατήρια, δισκόφρενα , δαγκάνες, χειρόφρενο, λεβιές χειροφρένου, αισθητήρια ABS). Έχουν αγορασθεί δύο.

Διαφορικό που να κλειδώνει. Έχει αγορασθεί.

Ενισχυμένα ημιαξόνια. Έχουν αγορασθεί.

Ενισχυμένο καπάκι διαφορικού. Το έχω σχεδιάσει, έχω αγοράσει τα υλικά, έχω ξεκινήσει την κατασκευή του.

Ενίσχυση του άκαμπτου άξονα με γέφυρα από την πάνω του πλευρά. Η γέφυρα θα φιλοξενεί την ρυθμιζόμενη στήριξη του πάνω μπράτσου (ανάρτηση 3 σημείων, εξέτασα και την περίπτωση συνδέσμου Watt αλλά κατέληξα σε στήριξη 3 σημείων) και θα συνδέεται και με το μαντεμένιο κέλυφος του διαφορικού. Το έχω σχεδιάσει, έχω αγοράσει τα υλικά, έχω ξεκινήσει την κατασκευή του.

Πάνω μπράτσο ρυθμιζόμενου μήκους. Στήριξη σε σφαιρικούς συνδέσμους. Το έχω σχεδιάσει. Έχω αγοράσει μέρος των υλικών.

Κάτω μπράτσα ρυθμιζόμενου μήκους. Στήριξη με silent blocks και σφαιρικούς συνδέσμους. Στήριξη στον άκαμπτο άξονα σε ρυθμιζόμενες βάσεις. Μήκος μεγαλύτερο από το εργοστασιακά. Στερέωση στο αμάξωμα πιο μπροστά και πιο κάτω από τα εργοστασιακά. Το συνολικό μήκος θα είναι τέτοιο που θα φέρνουν τον πίσω άκαμπτο άξονα πιο πίσω από τον εργοστασιακό. Το έχω σχεδιάσει. Έχω αγοράσει μέρος των υλικών.

Αντιστρεπτική δοκός. Θα παραμείνει του συστήματος. Θα υπάρχουν διαφορετικά σημεία στερέωσης της για να μεταβάλετε το ποσοστό συμμετοχής της στην οδηγική συμπεριφορά του πίσω μέρους.

Αμορτισέρ-Ελατήρια coil-overs. Χωριστό δοχείο. Ρυθμιζόμενα. Ρυθμισμένα για το αυτοκίνητο. Έχω επιλέξει εταιρίες και μοντέλα.
Θα υπάρχει επίσης αερανάρτηση για παράλλλη χρήση στην άσφαλτο με τα coil overs. Έχω επιλέξει εταιρίες και μοντέλα.
Θα υπάρχουν υδραυλικά bump stops. Έχω επιλέξει εταιρίες και μοντέλα.


ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Η βασική αρχή είναι να τοποθετηθούν 2 κιβώτια και 1 τράνσφερ με ενδιάμεσους προσαρμογείς.

Το 1ο κιβώτιο θα παραμείνει του Terios. Αγόρασα όμως κιβώτιο πλήρες Terios για να το έχω διαθέσιμο για την κατασκευή των προσαρμογέων.

Για το 2ο κιβώτιο είχα καταλήξει σε δύο επιλογές (Στην αρχική αξιολόγηση υπήρχαν κιβώτια και χειροκίνητα και αυτόματα, προτίμησα να εστιάσω στα χειροκίνητα).
Επέλεξα και αγόρασα το μικρότερο σε μήκος, το οποίο είναι πεντατάχυτο (Αγοράσθηκε πλήρες, κιβώτιο-τράνσφερ, το τράνσφερ αυτό δεν ήταν επιλέξιμο).

Για τράνσφερ εστίασα σε δύο επιλογές.
Η 1η επιλογή δίνει λειτουργία πίσω κίνησης 1:1 με αυτόματη μετάδοση κίνησης και εμπρός σε περίπτωση σπιναιρίσματος των εμπρός τροχών και δυνατότητα κλειδώματος με μειωτήρα. Το αγόρασα μαζί με τον επιλογέα του.
Η 2η επιλογή δίνει λειτουργία πίσω κίνησης 1:1, τετρακίνηση ελεύθερη 1:1, τετρακίνηση κλειδωμένη 1:1, τετρακίνηση κλειδωμένη με μειωτήρα, νεκρά.
Το αγόρασα μαζί με τον επιλογέα του.
Κατέληξα ατην 2η επιλογή μου.

Προσαρμογέας μεταξύ κιβωτίου Νο1 (Terios) και κιβωτίου Νο2. Σχεδιάσθηκε και κατασκευάσθηκε.
Προσαρμογέας μεταξύ κιβωτίου Νο2 και τράνσφερ. Σχεδιάσθηκε και κατασκευάσθηκε.

Οι σχέσεις μετάδοσης είναι τώρα συνολικά 50 και είναι διαθέσιμες σε 10 σετ των 5.
Στα άνω δεν λαμβάνω υπόψη μου την επιλογή όπισθεν και στα δύο κιβώτια που δίνει την κοντύτερη σχέση μετάδοσης κίνησης προς τα εμπρός.
Η λειτουργία λοιπόν είναι: Επιλογή σχέσης στο 2ο κιβώτιο και στο τράνσφερ, αλλαγή σχέσεων από το 1ο κιβώτιο.

Μετάδοση κίνησης προς τα εμπρός και πίσω με άξονες και χρήση συνδέσμων σταθερής ταχύτητας, όχι σταυρών και διπλών σταυρών.
Έχω αγοράσει δύο άξονες για πίσω και δύο άξονες για εμπρός.
Οι άνω άξονες έχουν κεντρικό τμήμα σωλήνα. Εκτιμώ ότι θα καταλήξω όμως σε κατασκευή μασίφ αξόνων.


20150709_220120_1.jpg

20150812_112756_1.jpg

20150812_161629_1.jpg

20150814_092048_1.jpg

20150814_092909_1.jpg

20150814_101048_1.jpg

20150817_134457_1.jpg

20160605_165142_1.jpg



ΤΡΟΧΟΙ

2 σετ από 5 ζαντολάστιχα το κάθε σετ.
Μειωτές πίεσης αέρα ελαστικών.

1ο σετ:

Ελαστικά τύπου 50-50, κατάλληλα για χιόνι.
Διαστάσεις 37Χ12,5-17, 315/70-17, 35Χ12,5-17 με αυτή την σειρά προτεραιότητας.
Δεν μπορώ λόγω κόστους να αγοράσω την 1η μου επιλογή διότι θα πρέπει να τα εισάγω εγώ. Επικοινωνία με αντιπροσωπεία Ελλάδας και κατασκευαστή στην Αμερική. Δεν έχουν αποφασίσει πότε θα τα φέρουν στην Ευρώπη. Βρήκα άκρη και από Αμερική και από Τουρκία. Αν έρθουν Ευρώπη αναμένω χαμηλότερη τιμή και θα είναι ευκολότερο. Περίμενα 1,5 χρόνο.
Κατέληξα σε 315/70-17. Αγοράσθηκαν.

Ζάντες αλουμινίου 9,5-10Χ17.
Έχω επιλέξει εταιρίες και μοντέλα.
Έχω καταλήξει σε 9,75Χ17. Θα παραγγελθούν τις επόμενες μέρες.

Θα χρειασθούν αποστάτες. Τελικό όφσετ -60. Έχουν κατασκευασθεί.

Σύστημα συγκράτησης του ελαστικού στην ζάντα.
Λόγω συμβατικής κατασκευής ζάντας, επιλέχθηκαν bead locks χωρίς βίδες (δείτε σε άλλο σημείο του forum σχετικό άρθρο μου).
Επιλέχθηκαν και αγοράσθηκαν 6 τμχ από Αμερική. Τα συγκεκριμένα είναι τα 1α παγκοσμίως που φτιάχτηκαν, ειδική παραγωγή, ταιριάζουν σε ζάντες πλάτους 7-10,5" αντί των έτοιμων που ταιριάζουν σε ζάντες 7-9".

2ο σετ.

Ελαστικά τύπου 10-90 καθαρά για λάσπη και μαλακά εδάφη. Έχω επιλέξει εταιρία και μοντέλο.
Διαστάσεις 38,5Χ15-16, 37Χ13-16, 37Χ13-17 με αυτή την σειρά προτεραιότητας.
Δεν μπορώ λόγω κόστους να αγοράσω την 1η και 2η μου επιλογή διότι θα πρέπει να τα εισάγω εγώ, δεν τα βρίσκω Ελλάδα. Επικοινωνία με χονδρέμπορους Ελλάδας και κατασκευαστή στην Αμερική. Ο κατασκευαστής δεν θα το φέρει στην Ευρώπη. Οι Έλληνες χονδρέμποροι δεν έχουν αποφασίσει αν και πότε θα τα φέρουν στην Ευρώπη. Βρήκα άκρη και από Αμερική και από Τουρκία. Τελικά βρήκα Ελλάδα ετοιμοπαράδοτα στοκ την 3η μου επιλογή. Αγοράσθηκαν.

Χάραξη ελαστικών, αλλαγή σχεδίου ελαστικού με στόχο την βελτιωμένη πρόσφυση σε πέτρες, χιόνι και πάγο χωρίς να χάσει στην λάσπη.
Το σχέδιο είναι έτοιμο.

Ζάντες αλουμινίου 7Χ17 ή αλουμινίου 8,25Χ17 ή σιδερένια 7-8Χ17.
Έχω επιλέξει εταιρία και μοντέλο σε αλουμινίου. Διερευνώ αυτές τις μέρες την σιδερένια με μετατροπή του όφσετ σε -60.

Αν δεν υλοποιηθεί η μετατροπή της σιδερένιας ή επιλεγεί αλουμινίου, οι αποστάτες για τελικό όφσετ -60 έχουν κατασκευασθεί.

Σύστημα συγκράτησης του ελαστικού στην ζάντα.
Λόγω ζάντας αλουμινίου συμβατικής κατασκευής, επιλέχθηκαν bead locks χωρίς βίδες (δείτε σε άλλο σημείο του forum σχετικό άρθρο μου).
Επιλέχθηκαν και αγοράσθηκαν 5 τμχ από Ελλάδα από στοκ για 16" ζάντα. Θα τροποποιηθούν για να ταιριάξουν στις 17". Αν αυτό αποτύχει θα παραγγείλω ξανά από Αμερική για 17".
Στην περίπτωση της σιδερένιας ζάντας, διερευνώ ταυτόχρονα με την αλλαγή του όφσετ την δυνατότητα να μου ενσωματώσουν και bead locks με βίδες.


Μειωτές πίεσης αέρα ελαστικών

3 σετ, το κάθε σετ έχει 4 μειωτές.
Το κάθε σετ θα είναι ρυθμισμένο σε μία πίεση.
Θα χρησιμοποιώ όλο το σετ κάθε φορά, ένα τμχ ανά τροχό, για κέρδος χρόνου.
Οι ρυθμίσεις που έχω επιλέξει είναι τα 18psi, 12psi και 5psi.
Έχουν αγορασθεί.


ΠΑΡΟΧΗ ΑΕΡΑ

Αεροσυμπιεστής διπλός (δύο αεροσυμπιεστές) με ενσωματωμένο αεροφυλάκιο για λειτουργία κλειδώματος διαφορικών, φούσκωμα ελαστικών κλπ. Αγοράσθηκε.
Επιπλέον αεροφυλάκιο αλουμινένιο ιδιοκατασκευή. Σχήμα ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο. Θα γίνει στο τέλος.
Παροχές αέρα σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου.


ΦΩΤΙΣΜΟΣ

1 μπάρα led κυρτή εμπρός που θα καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.
1 μπάρα led κυρτή πίσω που θα καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.
1 μπάρα led επίπεδη αριστερά πλάι.
1 μπάρα led επίπεδη δεξιά πλάι.
Για ποιοτικές και αξιόπιστες έχω καταλήξει, είναι όμως πολύ ακριβές. Θα ψάξω για οικονομικότερες που θα τις βελτιώσω σε όποιο σημείο μπορώ.


ΕΡΓΑΤΕΣ

1 εργάτης εμπρός, 12V, τουλάχιστον 9500 λιβρών, ασύρματη λειτουργία, χειροκίνητη απελευθέρωση συμπλέκτη-φρένου τυμπάνου, με σχοινί dynnema. Αγοράσθηκε.

1 εργάτης πίσω, 12V, τουλάχιστον 9500 λιβρών, ασύρματη λειτουργία, ασύρματη απελευθέρωση συμπλέκτη-φρένου τυμπάνου, με σχοινί dynnema. Επιλέχθηκε.
Είναι πολύ ακριβός. Αν δεν τα καταφέρω, θα αγοράσω τον ίδιο όπως τον εμπρός.


ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ

Σκαλοπάτια σταθερά, αμέσως κάτω από τις πόρτες, μέρος της πλαϊνής προστασία του αμαξώματος. Έχει σχεδιασθεί ο τρόπος στήριξης τους. Έχω καταλήξει σε διάφορα σχέδια. Θα φτιαχτούν στο τέλος.

Σκαλοπάτια αυτόματου ανοίγματος και κλεισίματος, για ευκολότερη πρόσβαση στο εσωτερικό. Θα τοποθετηθούν κάτω από και "μέσα" στα σταθερά σκαλοπάτια. Έχω ολοκληρώσει την βασική σχεδίαση.
Έχω επιλέξει ένα μοντέλο με λειτουργία πεπιεσμένου αέρα και ένα μοντέλο με λειτουργία ηλεκτροκινητήρων. Θα καταλήξω στο τέλος.


ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Δυναμό 150Α στην θέση του εργοστασιακού των 80Α. Αγοράσθηκε. Θα τοποθετηθεί στο τέλος.
Μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας και δυνατότητας παροχής ρεύματος. Αγοράσθηκε. Θα τοποθετηθεί στο τέλος.

Δυνατότητα για ανεξάρτητο κύκλωμα με το άνω. Επιπλέον δυναμό 320Α. Θα τοποθετηθούν 1 ή 2. Επιλέχθηκε εταιρία και μοντέλο.
2η μπαταρία πολύ μεγάλης χωρητικότητας και δυνατότητας παροχής ρεύματος.
Σύστημα συνεργασίας και ελέγχου του/των δυναμό των 320Α με την 2η μπαταρία. Έχει γίνει έρευνα, δεν έχω καταλήξει.
Τρόπος στήριξης, παροχής κίνησης, εύρεσης χώρου, είναι σε αρχικό στάδιο.
Αν τα καταφέρω στην τοποθέτησή του/τους, πιθανόν να μην τοποθετήσω τελικά το δυναμό των 150Α, η 2η μπαταρία να είναι ίδια με αυτή που έχω αγοράσει και το/τα δυναμό να φορτίζουν τις 2 μπαταρίες με ειδικό κύκλωμα/σύστημα ελέγχου φόρτισης. Έχω ερευνήσει για έτοιμα κυκλώματα/συστήματα, δεν έχω καταλήξει. Θα ξανασχοληθώ στο τέλος.

Στόχος είναι η απρόσκοπτη λειτουργία αεροσυμπιεστή, σκαλοπατιών, φώτων, εργατών και άλλων συστημάτων.


ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΡΩΝ

Θα ντυθεί το κάτω μέρος με ποδιές.
Οι ποδιές θα προσφέρουν προστασία από τα κτυπήματα, θα μειώνουν τον αεροδυναμικό θόρυβο, θα συμμετέχουν στην ακαμψία του αμαξώματος και θα επιτρέπουν την ψύξη.
Έχει γίνει η βασική σχεδίαση. Έχει επιλεγεί υλικό κατασκευής. Το τελικό σχέδιο θα υλοποιηθεί με το τέλος της μετατροπής.


ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ-ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ

Έχω μελετήσει τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου σε σύγκρουση μετωπική, πλαγιομετωπική και πλαϊνή.

Αρχικά, θα ενισχυθεί η υπάρχουσα δομή του αμαξώματος.
Αυτό συμπεριλαμβάνει και τις πόρτες.

Παράλληλα, στόχος είναι η κατασκευή ενός κλωβού ασφαλείας τέτοιου που θα βοηθήσει σε περίπτωση ανατροπής και συνεχόμενων περιστροφών κατά την πτώση του αυτοκινήτου σε οδήγηση εκτός δρόμου, ταυτόχρονα με προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης.
Επίσης, στόχος είναι ο κλωβός να είναι "δυσδιάκριτος", με ότι συνεπάγεται αυτό.

Τα άνω θα συνδυασθούν και με τις "ποδιές" προστασίας.

Η μελέτη μου έγινε βάση των γραφόμενων της εταιρίας, μελέτη βίντεο από συγκρούσεις του Terios, μελέτη τρακαρισμένων Terios, παρακολούθηση και ανάλυση βίντεο με θέμα την σχεδίαση και κατασκευή κλωβών ασφαλείας, μελέτη κλωβών ασφαλείας βάσει προγραμμάτων και βάσει διαφόρων προδιαγραφών, υλικά κατασκευής και μεθόδους-υλικά συγκόλλησης, δική μου προσέγγιση, κλπ.

Έχω εστιάσει σε υλικά κατασκευής και μεθόδους-υλικά συγκόλλησης ανάλογα την περίπτωση.


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Αρχικά ο κινητήρας θα μείνει ως έχει.
Από την αρχή βάζω μόνο 100άρα, χρησιμοποιώ κατάλληλο και ποιοτικό λάδι το οποίο αλλάζω τακτικά, αλλάζω το φίλτρο λαδιού.

Από πριν έρθει το αυτοκίνητο στα χέρια μου (έτη 2006-2007) είχα καταλήξει σε ένα βασικό σχέδιο, την τοποθέτηση τουλάχιστον ενός μηχανικού συμπιεστή.
Τελική επιλογή, δύο εταιρίες με ένα μοντέλο από κάθε μια. Κατέληξα σε μία εταιρία και ένα μοντέλο. Σήμερα, η εταιρία που έχω καταλήξει, παράγει και έναν πιο μικρό συμπιεστή που είναι το Νο2 μου, αν και σκέφτομαι να τον κάνω Νο1 επιλογή διότι από τον συμπιεστή με ενδιαφέρει η εύκολη περιστροφή του και η αύξηση της ισχύος λόγω του συμπιεστή από 1000 σαλ - 4000 σαλ.

Στην περίπτωση του ενός συμπιεστή, μελέτησα την κίνησή του από ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα καθώς και την (συνηθισμένη) κίνησή του από τον ίδιο τον κινητήρα.
Αν δεν μπορέσω τελικά λόγω οικονομικών να εφαρμόσω την ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον ελπίζω να μπορέσω να εφαρμόσω την μηχανική μετάδοση κίνησης.
Τότε, πριν 10 χρόνια περίπου, δεν υπήρχε εφαρμογή κίνησης από ηλεκτροκινητήρα.
Πριν 2-3 χρόνια είδα ότι άρχισε να εφαρμόζετε (από την μια εταιρία που έχω επιλέξει, σε συνεργασία με τεχνικό πανεπιστήμιο την εξέλιξαν) αλλά μόνο ως βοηθητικός για την τροφοδοσία ενός κύριου μηχανικού συμπιεστή ή συμπιεστή καυσαερίων και μόνο στην περίπτωση της ανάγκης για στιγμιαία αύξηση της ταχύτητας περιστροφής της φτερωτής του κύριου συμπιεστή.
Η δική μου προσέγγιση, ως πρώτη επιλογή, ήταν και παραμένει, ο ηλεκτροκίνητος μηχανικός συμπιεστής να είναι ο κύριος συμπιεστής.
Αρνητικό, για όλους του μελετητές και για μένα φυσικά, η κατανάλωση ρεύματος και άρα η ανάγκη για λειτουργίας του κινητήρα μετάδοσης κίνησης σε τάση μεγαλύτερη των 12VDC.

Επέλεξα και αγόρασα κινητήρα, με σύστημα μετάδοσης κίνησης, τάση λειτουργίας 230VAC με ταχογεννήτρια για τον έλεγχο των στροφών του και διατήρηση αυτών σταθερών υπό πλήρες φορτίο, κατάλληλο να μπορεί να περιστρέψει άνετα τον μηχανικό συμπιεστή για την δική μου επιθυμητή υπερπλήρωση έως 0,30bar.
Επέλεξα μετατροπέα ρεύματος.
Ο μηχανικός συμπιεστής και ο μετατροπέας ρεύματος έμελλαν να αγορασθούν και να δοκιμασθούν εκτός αυτοκινήτου πριν τοποθετηθούν, η αγορά όμως αναβλήθηκε λόγω αλλαγής των προτεραιοτήτων στην συνολική μετατροπή.

Τα παραπάνω, ανάγκη για ρεύμα, συνδυάστε το με τα δύο δυναμό των 320Α έκαστο που θέλω να τοποθετήσω.


ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ

Θα αναφέρω τα βασικά.

Λόγω μεγέθους τροχών αλλά και ότι αυτοί θα είναι πιο εμπρός και πίσω αντίστοιχα αλλά και πιο έξω, θα φτιαχτούν άλλα φτερά.

Για εμπρός, έχω αγοράσει δύο εμπρός αριστερά και δύο εμπρός δεξιά φτερά για Terios.
Θα αγορασθούν και άλλα φτερά από άλλο αυτοκίνητο.
Τα άνω θα διαμορφωθούν κατάλληλα για το τελικό σχήμα.

Για πίσω θα αγοράσω φτερά από άλλο αυτοκίνητο.
Τα άνω θα διαμορφωθούν κατάλληλα για το τελικό σχήμα.

Θα διατηρηθούν τα φώτα εμπρός και πίσω, στην εργοστασιακή τους θέση.

Θα διατηρηθεί ο βασικός σχεδιασμός του εμπρός προφυλακτήρα.
Έχει αγορασθεί εμπρός προφυλακτήρας για τροποποίηση.

Θα διατηρηθεί ο βασικός σχεδιασμός του πίσω προφυλακτήρα.
Έχει αγορασθεί πίσω προφυλακτήρας για τροποποίηση.

Θα διατηρηθεί ο βασικός σχεδιασμός των πίσω πορτών, αν και θα τροποποιηθούν για να ταιριάζουν σχεδιαστικά.

Θα τοποθετηθεί αναπνευστήρας, το αναφέρω εδώ διότι θα επηρεάσει την εμφάνιση.

Θα αλλάξει η διαδρομή της εξάτμισης, το αναφέρω εδώ διότι θα επηρεάσει την εμφάνιση.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.
Τελευταία επεξεργασία από NEKTARIOS και Παρ Φεβ 16, 2018 3:58 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά

Δημοσίευση Παρ Φεβ 16, 2018 2:55 pm

Δημοσιεύσεις: 277
ΕΜΠΡΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑ

Έπλυνα και καθάρισα τις γέφυρες. Ξεκίνησα με διάφορα κοψίματα.
Τα όποια ημιέτοιμα μου έδωσαν νέες ιδέες σύνδεσης για την όλη σχεδίαση, για μεγαλύτερη ευελιξία και ρυθμίσεις κατά την τελική εγκατάσταση.
Θα συνεχίσω την επόμενη εβδομάδα.

Βρήκα έτοιμα δισκόφρενα στα 300+mm, ειδικά για το 1ο αυτοκίνητο με τις σταθερές πλύμνες.
Άρα, αν αποφασίσω την συγκεκριμένη αλλαγή, υπάρχει έτοιμη.

Διαπίστωσα ότι το δακτυλίδι του ABS του 2ου αυτοκινήτου με τις πλύμνες ελεύθερου τροχασμού έχει τον ίδιο αριθμό δοντιών με το 1ο αυτοκίνητο.
Άρα όλα καλά με το ABS, όποιες από τις ήδη αγορασμένες πλύμνες και να διαλέξω, χωρίς άλλες αλλαγές εκεί.

Βρήκα πλήρες πακέτο από το μπροστινό σύστημα της 1ης μου επιλογής για να κάνω την μετατροπή των πλυμνών σε ελεύθερες (ψαλίδια κάτω, πλύμνες πλήρεις, ημιαξόνια, δαγκάνες με βάσεις, ηλεκτροπνευματικό σύστημα κλειδώματος και ξεκλειδώματος πλυμνών) σε καλή σχετικά τιμή, πάλι όμως το κόστος ήταν πάνω από τις τότε οικονομικές δυνάμεις μου.
Ίσως άλλη φορά. Προς το παρόν μένω με τα αγορασμένα της 2ης επιλογής μου για την συγκεκριμένη μετατροπή.


ΤΡΟΧΟΙ

5 καινούργιες ζάντες 9,75Χ17 για τα ΑΤ λάστιχα έχουν αγορασθεί.

8 μεταχειρισμένες ζάντες αλουμινίου 7,50Χ17 για τα ΜΤ ελαστικά έχουν αγορασθεί.
Ελέγχθηκαν, όλα αποδεκτά. Κρατήθηκαν οι 6, θα πωληθούν οι 2.
Οι 5 από τις 6 ζάντες τρυπήθηκαν, καθαρίστηκαν, τρίφτηκαν, ασταρώθηκαν και βάφτηκαν.

Τροποποιήθηκαν τα beadlocks των 16" με επιτυχία, για να ταιριάζουν με τις 7,50Χ17.
Σαμπρέλες θα χρησιμοποιηθούν οι ήδη αγορασμένες.


ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Αποφάσισα να τοποθετήσω σύστημα κυκλοφορίας και ψύξης του λιπαντικού του 2ου κιβωτίου, με ταυτόχρονη χρήση επιπλέον δεξαμενής.
Ο λόγος είναι διότι το 2ο κιβώτιο είναι μικρό σε μέγεθος και τα γρανάζια το ίδιο, ενώ οι καταπονήσεις μεγάλες.
Την ανησυχία αυτή την είχα από πριν το επιλέξω και το αγοράσω.
Η κυκλοφορία, φίλτρανση και ψύξη του λιπαντικού θα βοηθήσει τα μέγιστα.
Επιλέχθηκαν το αερόψυκτο ψυγείο του λαδιού, ο ανεμιστήρας του ψυγείου, η αντλία, τα φίλτρα, οι θερμοστάτες.
Αγοράσθηκαν το ψυγείο, ο ανεμιστήρας και ο θερμοστάτης του ανεμιστήρα.
Τελευταία επεξεργασία από NEKTARIOS και Παρ Φεβ 16, 2018 4:20 pm, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά

Δημοσίευση Παρ Φεβ 16, 2018 2:56 pm

Δημοσιεύσεις: 277
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Όπως είχα γράψει για το δεύτερο κιβώτιο:
1. Έχουν επιλεχθεί το αερόψυκτο ψυγείο του λαδιού, ο ανεμιστήρας του ψυγείου, η αντλία, τα φίλτρα, οι θερμοστάτες.
2. Έχουν αγορασθεί το ψυγείο, ο ανεμιστήρας και ο θερμοστάτης του ανεμιστήρα (είναι στην Γερμανία σε γνωστό, δεν τα έστελναν στην Ελλάδα).

Αγοράσθηκαν η αντλία του λαδιού και το φίλτρο του λαδιού. Ταξιδεύουν για Ελλάδα.


ΤΡΟΧΟΙ

Τα τροποποιημένα beadlocks για τις 17Χ7.5 και τα 37Χ13-17 τελείωσαν.
Τα ραψίματα τελικά έγιναν από τσαγκάρη που μπορεί να ράβει σόλες.

Δημοσίευση Παρ Φεβ 16, 2018 6:30 pm

Δημοσιεύσεις: 277
Επιπρόσθετη πληροφόρηση.
1. Τα μεταχειρισμένα beadlocks των 16" που τροποποίησα σε 17", είναι Αυστραλέζικα, της Staun.
2. Τα καινούργια beadlocks των 17" είναι Αμερικάνικα, ειδική παραγωγή, της Coyote.
3. Οι μεταχειρισμένες ζάντες 7.50Χ17 είναι Γερμανικές, της Audi.
4. Οι καινούργιες ζάντες 9.75Χ17 είναι οι JR11 της Japan Racing.
5. Τα καινούργια Tyre Deflators είναι Αυστραλέζικα, της Staun.
6. Το 2ο μηχανικό κιβώτιο είναι το ίδιο το εργοστασιακό του Terios 1.5.
7. Το τράνσφερ που αγόρασα αλλά δεν θα χρησιμοποιήσω είναι από Jeep Grand Cherokee 4.7.
8. To τράνσφερ, πίσω άξονας, εμπρός σύστημα που θα χρησιμοποιήσω είναι από Jeep Cherokee 3.7.
9. Τα εξαρτήματα για μετατροπή των πλυμνών σε ελεύθερες είναι και για τις δύο μου επιλογές από SSangYong.
10. Οι μηχανικοί κομπρέσσορες που έχω επιλέξει και τους έχω σχεδιάσει με ηλεκτρική κίνηση είναι της Rotrex και της Eaton (και οι δύο με "πρόλαβαν" προσφέροντας ηλεκτροκίνηση).
11. Τα ενισχυμένα ημιαξόνια του πίσω άξονα είναι Αμερικάνικα, της Nitro Gear.
12. Τα διαφορικά και ο αεροσυμπιεστής είναι Αυστραλέζικα, της ARB.
13. Το δυναμό των 150Α είναι της Denso.
14. Τα μεταχειρισμένα ελαστικά 37Χ13-17 είναι Αμερικάνικα, τα TSL Bogger της Interco.
15. Τα μεταχειρισμένα ελαστικά 315/70-17 είναι Αμερικάνικα, τα Α/Τ ΚΟ της BF Goodrich.
Επιθυμία μου είναι να τοποθετήσω τελικά καινούργια Α/Τ.
16. Ο καινούργιος εργάτης είναι ο PEW-9500 της T-Max.

Δημοσίευση Σάβ Φεβ 17, 2018 10:39 am

Δημοσιεύσεις: 277
Επιπρόσθετη πληροφόρηση.
17. Για το 2ο κιβώτιο: Το ψυγείο του λαδιού, ο ανεμιστήρας ψύξης του και ο θερμοστάτης του ανεμιστήρα είναι Ιαπωνικά, του Mishimoto.
18. Για το 2ο κιβώτιο: Η αντλία του λαδιού και το φίλτρο του λαδιού είναι Αμερικάνικα, της Turbowerx.

Δημοσίευση Σάβ Φεβ 17, 2018 2:05 pm

Δημοσιεύσεις: 277
20151027_220922_1.jpg


Φαίνονται οι δύο άκαμπτοι πίσω άξονες. Ο ένας είναι από Cherokee του 2003 με LSD πίσω διαφορικό και ένα αισθητήριο ABS στην κεφαλή του κελύφους του διαφορικού, ο άλλος από μοντέλο 2007 με ανοικτό πίσω διαφορικό και δύο αισθητήρια ABS, ένα σε κάθε άκρο του. Και οι δύο είναι Chrysler 8.25.
Επίσης φαίνεται και το εμπρός διαφορικό με τα ημιαξόνια. Αυτό είναι Dana 30A.



20151101_185557_1.jpg


Μία από τις μετρήσεις πριν το λύσιμο, μέτρηση διακένου κορώνας-πηνίου.
Άλλες μετρήσεις που έγιναν, ενδεικτικά, είναι οι ροπές περιστροφής των ημιαξονίων, περιστροφής του πηνίου, των ρουλεμάν του διαφορικού, του ρουλεμάν του πηνίου, κλπ. Αυτά πριν και κατά την αποσυναρμόλογηση.


20151101_203216_1.jpg


Το ελεύθερο διαφορικό πριν την αφαίρεση της κορώνας.


20160327_134031_1.jpg

20160327_135932_1.jpg

20160327_150803_1.jpg

20160327_180743_1.jpg


Προετοιμασία για την κατασκευή του ενισχυμένου καπακιού του διαφορικού για τον Chrysler 8.25.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.
Τελευταία επεξεργασία από NEKTARIOS και Σάβ Φεβ 17, 2018 5:23 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά

Δημοσίευση Σάβ Φεβ 17, 2018 2:25 pm

Δημοσιεύσεις: 277
20180105_151625_1.jpg


Δύο γέφυρες Terios 1.5, μια γέφυρα και λοιπά Cherokee 3.7, πλυμένα για να ξεκινήσω την εφαρμογή των ιδεών.


20171229_152001_1.jpg


Το αγορασμένο δυναμό των 150Α. Στόχος είναι να είναι το κύριο, σε αντικατάσταση του κανονικού.


20171229_151529_1.jpg


Τα αγορασμένα Beadlocks της Coyote για τις 9.75Χ17.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

Δημοσίευση Σάβ Φεβ 17, 2018 5:02 pm

Δημοσιεύσεις: 277
Για το 2ο κιβώτιο.
Τα παρακάτω έχουν αγορασθεί, δεν τα έχω πάρει ακόμα στα χέρια μου.



MISHIMOTO SL1500.jpg

MISHIMOTO FAN CONTROL.jpg


Το αερόψυκτο ψυγείο λαδιού, μαζί με τον ελεγκτή λειτουργίας του.



TURBOWERX SPARTAN.jpg

TURBOWERX FILTER EXA PURE.jpg


Η αντλία λαδιού, μαζί με το φίλτρο της.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

Δημοσίευση Σάβ Φεβ 17, 2018 8:01 pm

Δημοσιεύσεις: 1101
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη
Προχώρα γερά Νεκτάριε!!! :) :)
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Ψήλωμα +7cm...............................................| Locatzis
Ελαστικά M/T 215/75/15 ........................|

Δημοσίευση Τετ Φεβ 21, 2018 11:28 pm

Δημοσιεύσεις: 277
manos man. έγραψε:
Προχώρα γερά Νεκτάριε!!! :) :)

Σε ευχαριστώ Μάνο!
Θα αναρτήσω το συντομότερο και άλλες φωτό.

Επόμενο

Επιστροφή στο Μαστορέματα-Κατασκευές