Λαδοσυζήτηση
-
- Δημοσιεύσεις: 24
- Εγγραφή: Παρ Ιουν 27, 2014 5:23 pm
- Τοποθεσία: Πεντέλη
Re: Λαδοσυζήτηση
Eυχαριστώ πολύ Νεκτάριε!!!
- Synteknos
- Δημοσιεύσεις: 563
- Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 1:48 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
- Επικοινωνία:
Re: Λαδοσυζήτηση
Να πώ κι εγώ με την σειρά μου οτι δεν γνώριζα την διαφοροποίηση του πρώτου Terios όσον αφορά τον τύπο λαδιού. Ακούγεται λογικό αφού με το facelift από το 2000 και μετά, ο κινητήρας είναι μεταβλητού χρονισμού. Παρ´ όλα αυτά, θα επέλεγα κάποιο ημισυνθετικό 10W-40 για καλύτερη λίπανση παρά το ορυκτέλαιο 20W-50.
Τί ωραίο τα όνειρα να γίνονται πραγματικότητα αναπάντεχα!...
-
- Δημοσιεύσεις: 440
- Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 11:26 am
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- Επικοινωνία:
Re: Λαδοσυζήτηση
Όπα όπα παιδιά να σας βάλω σε μία τάξη. Λίγο έλειψα και θα τα κάψετε τα Τέρατα
Η εικόνα που ανάρτησε ο Ιάσονας από την ανάρτηση του Geovil τα λέει όλα, αλλά κανείς μου φαίνεται δεν έδωσε σημασία.
Το πρώτο Terios που αναφέρει ο φίλος είναι το J100 με τον παλιό κινητήρα με ιμάντα χρονισμού ο οποίος χρησιμοποιεί λάδι 20W-50 κατά την οδηγία του εργοστασίου. Τώρα κάποιοι στον συγκεκριμένο κινητήρα βάζουν και 10W-40 και έχουν θετικές εντυπώσεις αλλά με ξέρετε εμένα, δεν παρεκκλίνω από τις εργοστασιακές "εντολές" για να έχω το... κεφαλάκι μου ήσυχο.
Το 5W-30 ή 5W-40 είναι προτεινόμενο για τους κινητήρες με καδένα οι οποίοι τοποθετούνται στα Terios από το Β' εξάμηνο του 2000 και μετά.΄
Σύντεκνε άλλαξε λάδια στον Τέρη σου γιατί το ένα το έπνιξες στα νερά και το άλλο θα το ξεράνεις από λάδια.
Η εικόνα που ανάρτησε ο Ιάσονας από την ανάρτηση του Geovil τα λέει όλα, αλλά κανείς μου φαίνεται δεν έδωσε σημασία.
Το πρώτο Terios που αναφέρει ο φίλος είναι το J100 με τον παλιό κινητήρα με ιμάντα χρονισμού ο οποίος χρησιμοποιεί λάδι 20W-50 κατά την οδηγία του εργοστασίου. Τώρα κάποιοι στον συγκεκριμένο κινητήρα βάζουν και 10W-40 και έχουν θετικές εντυπώσεις αλλά με ξέρετε εμένα, δεν παρεκκλίνω από τις εργοστασιακές "εντολές" για να έχω το... κεφαλάκι μου ήσυχο.
Το 5W-30 ή 5W-40 είναι προτεινόμενο για τους κινητήρες με καδένα οι οποίοι τοποθετούνται στα Terios από το Β' εξάμηνο του 2000 και μετά.΄
Σύντεκνε άλλαξε λάδια στον Τέρη σου γιατί το ένα το έπνιξες στα νερά και το άλλο θα το ξεράνεις από λάδια.
-
- Δημοσιεύσεις: 280
- Εγγραφή: Τετ Ιουν 04, 2014 12:47 am
Re: Λαδοσυζήτηση
Φίλε "Σύντεκνε", δεν θέλει άλλο λάδι, 5W-30 εξαιρετικό παρθένο ελαιόλ.... συνθετικό λάδι θέλει!Synteknos έγραψε:Να πώ κι εγώ με την σειρά μου οτι δεν γνώριζα την διαφοροποίηση του πρώτου Terios όσον αφορά τον τύπο λαδιού. Ακούγεται λογικό αφού με το facelift από το 2000 και μετά, ο κινητήρας είναι μεταβλητού χρονισμού. Παρ´ όλα αυτά, θα επέλεγα κάποιο ημισυνθετικό 10W-40 για καλύτερη λίπανση παρά το ορυκτέλαιο 20W-50.
Δείτε και άλλο ίδιο θέμα:
viewtopic.php?f=6&t=945
-
- Δημοσιεύσεις: 24
- Εγγραφή: Παρ Ιουν 27, 2014 5:23 pm
- Τοποθεσία: Πεντέλη
Re: Λαδοσυζήτηση
οκ οκ αρα 20w50 σωστα?
-
- Δημοσιεύσεις: 280
- Εγγραφή: Τετ Ιουν 04, 2014 12:47 am
Re: Λαδοσυζήτηση
Το εργοστάσιο δίνει 20W-50, όλα καλά τελικά.
Να ρωτήσουμε λοιπόν τους κατασκευαστές λιπαντικών γιατί προτείνουν ως 1η επιλογή το 5W-30 ακόμα και για τα μοντέλα 1997-2000.
Παράδειγμα, η Castrol δίνει 5W-30 και 10W-40 μόνο. Δεν δίνει 20W-50.
Η γνώμη μου λοιπόν είναι, με την τεχνολογία και τις αντοχές των σύγχρονων συνθετικών λιπαντικών, ότι ούτε θα τα κάψουν ούτε θα τα ξεράνουν τα μοτέρ των J100, όσοι βάζουν ποιοτικό συνθετικό 5W-30.
Το μόνο που κουβεντιάζουμε είναι το ιξώδες λες και είναι το μόνο χαρακτηριστικό των λιπαντικών που σχετίζεται με την σωστή λειτουργία των κινητήρων. Την φύση του κάθε λιπαντικού, τα πρόσθετα που έχουν ή την κάλυψη προτύπων που κατηγοριοποιούν τα λιπαντικά σύμφωνα με την απόδοσή τους ούτε που τα ακουμπάμε.
Συμπερασματικά, ακούω τις γνώμες των συνεργείων και τις οδηγίες των κατασκευαστών αλλά έχω και δική μου άποψη ή φροντίζω να έχω και όπως όλοι κατάλαβαν η γνώμη μου παραμένει η ίδια.
Να ρωτήσουμε λοιπόν τους κατασκευαστές λιπαντικών γιατί προτείνουν ως 1η επιλογή το 5W-30 ακόμα και για τα μοντέλα 1997-2000.
Παράδειγμα, η Castrol δίνει 5W-30 και 10W-40 μόνο. Δεν δίνει 20W-50.
Η γνώμη μου λοιπόν είναι, με την τεχνολογία και τις αντοχές των σύγχρονων συνθετικών λιπαντικών, ότι ούτε θα τα κάψουν ούτε θα τα ξεράνουν τα μοτέρ των J100, όσοι βάζουν ποιοτικό συνθετικό 5W-30.
Το μόνο που κουβεντιάζουμε είναι το ιξώδες λες και είναι το μόνο χαρακτηριστικό των λιπαντικών που σχετίζεται με την σωστή λειτουργία των κινητήρων. Την φύση του κάθε λιπαντικού, τα πρόσθετα που έχουν ή την κάλυψη προτύπων που κατηγοριοποιούν τα λιπαντικά σύμφωνα με την απόδοσή τους ούτε που τα ακουμπάμε.
Συμπερασματικά, ακούω τις γνώμες των συνεργείων και τις οδηγίες των κατασκευαστών αλλά έχω και δική μου άποψη ή φροντίζω να έχω και όπως όλοι κατάλαβαν η γνώμη μου παραμένει η ίδια.
- Fanis Kapelis
- Δημοσιεύσεις: 20
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 29, 2012 11:37 pm
- Τοποθεσία: Εδώ, εκεί, παραπέρα...
- Επικοινωνία:
Re: Λαδοσυζήτηση
Καλησπέρα στην παρέα! H Daihatsu στο service manual προτείνει τα παρακάτω. Βέβαια παίζουν και άλλοι παράγοντες όπως χιλιόμετρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος κλπ. Εγω στο δικό μου βάζω 10w40.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
SV6NOG
-
- Δημοσιεύσεις: 280
- Εγγραφή: Τετ Ιουν 04, 2014 12:47 am
Re: Λαδοσυζήτηση
Από τον πίνακα που μας αναρτά ο Φάνης (τον είχα ξεχάσει!) , βλέπουμε ότι η Daihatsu δίνει το 5W-30 για μέγιστη θερμοκρασία 10οC.
Άρα, ακατάλληλο για την Ελλάδα.
Τότε γιατί το δίνει ως 1η πρόταση σε κινητήρες της;
Γνώμη μου, το ξαναλέω, οι φθορές στον κινητήρα προέρχονται κατά μέγιστο (έως και 95%) από δύο λόγους:
1. Από την φάση της εκκίνησης του κινητήρα και μέχρι αυτός να φθάσει ομοιόμορφα σε όλα τα μέρη του την επιθυμητή θερμοκρασία.
2. Από την φάση φρεναρίσματος χρησιμοποιώντας ως φρένο τον κινητήρα, ιδιαίτερα αν αυτός είναι ακόμα "κρύος"(φρενάρισμα με τον κινητήρα, όταν αυτός είναι κρύος και όταν οι στροφές είναι υψηλές είναι ότι χειρότερο).
Επειδή μόνο όσοι οδηγούν πραγματικά γρήγορα φρενάρουν και με τον κινητήρα (και κάποιοι χρησιμοποιώντας ελεγχόμενα τον συμπλέκτη για να είναι ελεγχόμενο το φρενάρισμα, εκτός και αν έχουν δυνατότητα να γίνεται η ρύθμιση ηλεκτρονικά) και επειδή όσοι το κάνουν στην γρήγορη οδήγηση σχεδόν σίγουρα έχουν φθάσει πρότερα τον κινητήρα ομαλά σε θερμοκρασία λειτουργίας και επειδή θα πρέπει να είναι και συνειδητοποιημένοι θα αλλάζουν τα πανάκριβα λάδια τους το πολύ κάθε 1000 χλμ αν είναι μηχανή ή το πολύ κάθε 2500 χλμ αν είναι αυτοκίνητο (ανάλογα τις μέγιστες σ.α.λ. του κινητήρα, κλπ), αφήνουμε αυτήν την αιτία φθοράς έξω από την καθημερινή μας οδήγηση και μένουμε στο γρήγορο και ομοιόμορφο ζέσταμα όλου του κινητήρα που είναι έως και το 75% ως αιτία φθορών για συνθήκες καθημερινής οδήγησης.
Τι κάνουμε λόγω υψηλών θερμοκρασιών (δες Ελλάδα) με ένα προτεινόμενο 5W-30;
Αλλάζουμε το λιπαντικό πολύ συχνά, το πολύ κάθε 7500χλμ όπως προτείνει η Daihatsu, γνώμη μου το πολύ κάθε 5000 χλμ.
Τι κάνουμε αν θέλουμε ένα λιπαντικό να τα κάνει όλα πολύ καλά;
Επιλέγουμε ένα πανάκριβο συνθετικό 5W-50, 10W-50, 5W-60, 10W-60 και αντίστοιχων ιξωδών και το αλλάζουμε και αυτό συχνά ανάλογα με την οδήγησή μας και τις λοιπές συνθήκες.
Και για να μην νομίσει κάποιος ότι δεν αποδέχομαι τα ορυκτέλαια, να γνωρίζεται ότι μόνο με κορυφαίο ορυκτέλαιο στρώνω κινητήρες!
Φιλικά και με εκτίμηση, προς όλους τους εμπλεκόμενους στην συζήτηση.
Άρα, ακατάλληλο για την Ελλάδα.
Τότε γιατί το δίνει ως 1η πρόταση σε κινητήρες της;
Γνώμη μου, το ξαναλέω, οι φθορές στον κινητήρα προέρχονται κατά μέγιστο (έως και 95%) από δύο λόγους:
1. Από την φάση της εκκίνησης του κινητήρα και μέχρι αυτός να φθάσει ομοιόμορφα σε όλα τα μέρη του την επιθυμητή θερμοκρασία.
2. Από την φάση φρεναρίσματος χρησιμοποιώντας ως φρένο τον κινητήρα, ιδιαίτερα αν αυτός είναι ακόμα "κρύος"(φρενάρισμα με τον κινητήρα, όταν αυτός είναι κρύος και όταν οι στροφές είναι υψηλές είναι ότι χειρότερο).
Επειδή μόνο όσοι οδηγούν πραγματικά γρήγορα φρενάρουν και με τον κινητήρα (και κάποιοι χρησιμοποιώντας ελεγχόμενα τον συμπλέκτη για να είναι ελεγχόμενο το φρενάρισμα, εκτός και αν έχουν δυνατότητα να γίνεται η ρύθμιση ηλεκτρονικά) και επειδή όσοι το κάνουν στην γρήγορη οδήγηση σχεδόν σίγουρα έχουν φθάσει πρότερα τον κινητήρα ομαλά σε θερμοκρασία λειτουργίας και επειδή θα πρέπει να είναι και συνειδητοποιημένοι θα αλλάζουν τα πανάκριβα λάδια τους το πολύ κάθε 1000 χλμ αν είναι μηχανή ή το πολύ κάθε 2500 χλμ αν είναι αυτοκίνητο (ανάλογα τις μέγιστες σ.α.λ. του κινητήρα, κλπ), αφήνουμε αυτήν την αιτία φθοράς έξω από την καθημερινή μας οδήγηση και μένουμε στο γρήγορο και ομοιόμορφο ζέσταμα όλου του κινητήρα που είναι έως και το 75% ως αιτία φθορών για συνθήκες καθημερινής οδήγησης.
Τι κάνουμε λόγω υψηλών θερμοκρασιών (δες Ελλάδα) με ένα προτεινόμενο 5W-30;
Αλλάζουμε το λιπαντικό πολύ συχνά, το πολύ κάθε 7500χλμ όπως προτείνει η Daihatsu, γνώμη μου το πολύ κάθε 5000 χλμ.
Τι κάνουμε αν θέλουμε ένα λιπαντικό να τα κάνει όλα πολύ καλά;
Επιλέγουμε ένα πανάκριβο συνθετικό 5W-50, 10W-50, 5W-60, 10W-60 και αντίστοιχων ιξωδών και το αλλάζουμε και αυτό συχνά ανάλογα με την οδήγησή μας και τις λοιπές συνθήκες.
Και για να μην νομίσει κάποιος ότι δεν αποδέχομαι τα ορυκτέλαια, να γνωρίζεται ότι μόνο με κορυφαίο ορυκτέλαιο στρώνω κινητήρες!
Φιλικά και με εκτίμηση, προς όλους τους εμπλεκόμενους στην συζήτηση.
-
- Δημοσιεύσεις: 280
- Εγγραφή: Τετ Ιουν 04, 2014 12:47 am
Re: Λαδοσυζήτηση
Προχωρώντας το θέμα ένα βήμα παρακάτω, δείτε το παρακάτω εξάρτημα και την τεράστια βελτίωση στην μείωση του αριθμού των στερεών σωματιδίων που κυκλοφορούν μαζί με το λάδι και προκαλούν ανεπανόρθωτες φθορές:
http://www.frantzfilters.com/
http://www.frantzfilters.com/choose-fra ... ose-level/
http://www.frantzfilters.com/product/fr ... -100k-kit/
https://www.youtube.com/watch?v=6H2Amqiloas
https://www.youtube.com/watch?v=A54_R-LnPZQ
https://www.amazon.com/Frantz-Filter-Un ... ass+filter
http://www.frantzfilters.com/
http://www.frantzfilters.com/choose-fra ... ose-level/
http://www.frantzfilters.com/product/fr ... -100k-kit/
https://www.youtube.com/watch?v=6H2Amqiloas
https://www.youtube.com/watch?v=A54_R-LnPZQ
https://www.amazon.com/Frantz-Filter-Un ... ass+filter
-
- Δημοσιεύσεις: 33
- Εγγραφή: Σάβ Μάιος 12, 2012 2:43 pm
Re: Λαδοσυζήτηση
Έχουμε να προτείνουμε κάποιο καλύτερο λάδι για Terios II 1.5 105hp?
Καλύτερο από το εργαστασιακό no-name εννοώ. 5w-30 παίρνει?
Καλύτερο από το εργαστασιακό no-name εννοώ. 5w-30 παίρνει?