Αγορά μεταχειρισμένου ανταλλακτικού...

Ότι αφορά τον κινητήρα του Terios
Απάντηση
tessera
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 06, 2014 11:37 am

Αγορά μεταχειρισμένου ανταλλακτικού...

Δημοσίευση από tessera »

Τον περασμένο Μάρτιο είχα πάθει μια σοβαρή ζημιά στο Terios του 99 που έχω και είχα ζητήσει την γνώμη του φόρουμ. Συγκεκριμένα είχε "καρφώσει βαλβίδες" στη γλώσσα των μηχανικών.
Οι επιλογές τότε ήταν δύο, ή αλλαγή καπάκι παίρνοντας το ρίσκο να υπάρχει ζημιά και κάτω ή αλλαγή μηχανής που για εμένα είχε το ρίσκο μιας ξένης μηχανής που δεν ξέρεις τι κουβαλάει...
Η πρώτη επιλογή ήταν αρκετά πιο οικονομική απο την δεύτερη.

Σήμερα, μετά απο 8 σχεδόν μήνες το αυτοκίνητο επισκευάστηκε με πολυ κόπο και αρκέτα (δεδομένης της ηλικίας/αξίας του) χρήματα.
Απλώς καταγράφω την ιστορία και την ταλαιπωρία που πέρασα, χωρίς να αναφέρω ονόματα αλλά μόνο γεγονότα.

Τον Μαρτιο λοιπόν επικοινώνησε μαζί μου κάποιο μέλος του Forum για να με βοηθήσει μετά την ανάρτηση που είχα βάλει για το θέμα. Η αλήθεια είναι ότι ήταν κατατοπιστικότατος και αναλυτικός για το τι θα χρειαστώ , και πως θα το βρώ κτλ...
Εγω το θέμα το άφησα εκεί και αφού έκανα μια έρευνα αγοράς είδα ότι το κόστος ήταν αρκετά υψηλό και ήθελε και πολυ ψάξιμο, χρόνο και χρήμα δεν είχα εκείνη την εποχή οπότε πάγωσα το θέμα για μετά το καλοκαίρι.

Τον προηγούμενο μήνα αποφάσισα να το ξανάψάξω το θέμα με πιο πολύ όρεξη και με την απόφαση να διαλέξω μόνο την αλλλαγή καπακίου.
Επικοινώνησα με το μέλος του φόρουμ που μου είχε αφήσει στοιχεία επικοινωνίας και του είπα ότι πλέον είμαι σε αναζήτηση ανταλλακτικού και συγκεκριμένα καπάκι και εάν είχε κατι υπόψιν του.
Όντως με ενημέρωσε οτι μπορεσε και βρήκε ένα καπάκι απο συνεργάτη του που τον θεωρούσε έμπιστο χωρίς ωστόσο να ξέρει την προέλευση του ανταλλακτικού (απο ποιό αυτοκίνητο είναι, γιατί το πουλάει κτλ)
Εγώ τον ρώτησα εάν θα το περάσει απο τα χέρια του να το δεί πριν το στείλει σε εμένα και μου είπε βεβαίως θα το δεί να το ελένξει πριν το στείλει.
Αφού συμφώνησα οτι θα το πάρω που είπε ότι θα χρειαστεί Ρεκτιφιέ το καπάκι πριν μπει πάνω στην μηχανή και μου πρότεινε κάποιον συνεργάτη του.
Εγώ του αντιπρότεινα να κάνω εγώ το ρεκτιφιέ σε δικό μου μάστορα και συμφώνησε.
Έτσι λοιπόν πλήρωσα και πήρα το καπάκι και το έδωσα για ρεκτιφιέ.
Να σημειωσω εδω ότι εκτός απο το καπάκι πήρα και άλλα πράγματα απο τον συγκεκριμένο που χρειάζονταν για την επισκευή όπως φλάτζες, ιμάντες, ένα ψυγείο νερού που ήθελε αλλαγή , τα οποία είχαν και αυτά ένα κόστος όσο το καπάκι και περισσότερο.

Πράγματι το καπάκι πήγε απο το ρεκτιφιέ στον μηχανικό μου (επίσημος Daihatsu) για τοπόθέτηση.
Τοποθετήθηκε και πήρε μπροστά το αυτοκίνητο μετά απο 8 μήνες!
Το αυτοκίνητο θα μου παραδινόταν σε 2 ημέρες όταν με πήρε τηλέφωνο μηχανικός μου "'Εχει γίνει πουστιά στο καπάκι που σου έδωσαν,δεν ανεβάζει πίεση λαδιού και φταίει το καπάκι"!
Επρεπε να πάω εκεί να μου δείξει τι εννοούσε και είδα εναν εκκεντροφορο να "παίζει" πάνω στο καπάκι.
Μου εξήγησε ο μηχανικός μου ότι το καπάκι που σου έδωσαν το είχαν τροχίσει στα κομβία για να γυαλίσει αλλά έτσι είχε μεγαλώσει το κενό που πατάει ο άξονας του εκκεντροφόρου! Και μιλάμε για δέκατα του χιλιοστού που δεν φαίνονται με το μάτι.

Αμέσως πήρα τηλέφωνο τον προμηθευτή του καπακίου ο οποίος ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΟΥ μου είπε επι λέξη "τα λεφτά σου θα τα πάρεις πίσω αλλά το θέμα είναι τι θα κάνεις με το αυτοκίνητο, που θα βρείς άλλο καπάκι."
Μου ζήτησε να του στείλω πάλι πίσω το καπάκι για το ελένξει ο ίδιος.
Μετά απο 2 μέρες έστειλα το καπάκι και ενω είμασταν σε συνεχή τηλεφώνική επαφή για να βρούμε τα αίτια που προκάλεσαν αυτή τη ζημιά.
Ούτε λίγο ούτε πολύ μου είπε ότι το καπάκι ηταν σωστό όταν έφυγε απο τα χέρια του , και το πρόβλημα που είχε το αυτοκίνητό μου απο την αρχή ήταν να μην ανεβάζει λάδια, έτσι καρφωσε βαλβίδες στο πρώτο καπάκι και τώρα ξαναέγινε αυτό αλλά το πρόλαβε ο μηχανικός μου και το σταμάτησε αλλα η ζημιά είχε ήδη γίνει στο καπάκι.
Εγώ τώρα ήμουν ανάμεσα σε δύο μηχανικούς που είχαν μια άτυπη "κοντρα". Είτε έτσι είτε αλλιώς ο μόνος που δεν είχε ευθύνη ήμουν εγώ!
Ο μηχανικός μου όταν το άκουσε αυτό μου είπε να έρθει εδώ μπροστά μου να μου τα πεί αυτά!

Μετά ο πωλητής μου είπε ότι έπρεπε ο τεχνικός του Ρεκτιφιέ να αποφανθεί εαν είναι σωστό το καπακι ή οχι και με παρότρυνε να πάω στον τεχνικό να τον ρωτήσω τι έγινε.
Εκεί ,άκουσα για δεύτερη φορά τη λέξη "πουστιά" και μου εξήγησε ο άνθρωπος ότι αυτό δεν μπορεί να το δεί το ρεκτιφιέ αφού δεν είναι μέσα στην συνηθισμένη διαδικασία "Ρεκτιφιέ" ενός καπακίου μηχανής, και μάλιστα μου είπε ότι ακόμα και ο μηχανικός το έβαλε επάνω χωρίς να το καταλάβει !

Τελικά το καπάκι επέστρεψε στον αρχικό πωλητή και είχαμε συμφωνήσει να είμαι στο συνεργείο εγώ ο μηχανικός μου και να καλέσει ο πώλητής σε ανοιχτή ακρόαση να μιλήσουν για το πώς έγινε ότι έγινε.
Τέλικά αφού πήρε πίσω όλα τα σενάρια , με ενημέρωσε ο πωλητής ότι δεν θα χρειαστεί να επικοινωνήσουν οι δύο μηχανικοί και ότι αναλάμβάνει την ευθύνη για το καπάκι ο πωλητής μου.

Όμως και εδώ ξεκινάει το πρόβλημα μου, εγώ αγοράζοντας το καπάκι το έστειλα για Ρεκτιφιε με κόστος 200 ευρώ, μετά το καπάκι τοποθετήθηκε απο τον μηχανικό μου με κόστος 200 ευρώ και τώρα ο πωλητης μου λέει ότι μου επιστρέφει μόνο τα χρήματα που είχα δώσει για το καπάκι!

Εγώ επιμένω ότι απο τη στιγμή που μου πουλάς κάτι και είσαι σίγουρος για αυτό αναλάμβάνεις ολόκληρη την ευθύνη, αν δεν είσαι σίγουρος μου λες οτι αναγκαστικά πρέπει να περάσει Ρεκτιφιε απο εσένα πριν μου το πουλήσεις για να μην εκτεθείς εσύ προπάντων!
Επιπλέον ο πελάτης αγόρασε και άλλα πράγματα απο εσένα πρέπει να το εκτιμίσεις.

Όμως εδώ μιλάμε για εξαπάτηση όχι για κάτι που απλά ήταν ελλατωματικό ή μεταχειρισμένο καπάκι που είχε κάποιο ρήγμα και το βρήκαν στο Ρεκτιφιέ για παράδειγμα!
Μιλάμε για προσπάθεια ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ όχι απο τον πωλητή αλλά απο τον ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ!
Όμως την ευθύνη και την επικοινωνία μαζί μου την έχει ο ΠΩΛΗΤΗΣ γιατί αυτός με βρήκε , μου πρότεινε μια συμφωνία και την δέχτηκα.
Και νομίζω ότι μιλώντας με νομικούς όρους η συναλλαγή ήταν αντίθετη με την "καλή πίστη, και τα συναλλακτικά ήθη".

Κατανοώ την δύσκολη θέση που έχει βρεθεί ο άνθρωπος , έκτιμώ το γεγονός ότι μου επιστρέφει το τίμημα της αγοράς όμως η παράλειψη του να ελέγξει και να σιγουρευτει για το προιόν που μου πούλησε επέφερε επιπλέον έξοδα σε εμένα.
NEKTARIOS
Δημοσιεύσεις: 277
Εγγραφή: Τετ Ιουν 04, 2014 12:47 am

Re: Αγορά μεταχειρισμένου ανταλλακτικού...

Δημοσίευση από NEKTARIOS »

Δες τα παρακάτω και ότι νεώτερο ίσως έχει προκύψει:
Ν 2251/1994 (ΦΕΚ 191, Κεφ.Α, 16-11-1994)
Ν 3043/2002 (ΦΕΚ 192, Κεφ.Α, 21-08-2002)
Εγκύκλιος Ζ1/71 της 27-01-2003
Άβαταρ μέλους
Synteknos
Δημοσιεύσεις: 563
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 1:48 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
Επικοινωνία:

Re: Αγορά μεταχειρισμένου ανταλλακτικού...

Δημοσίευση από Synteknos »

Η κατάσταση που περιγράφεις είναι, δυστυχώς, αρκετά συνηθισμένη, τουλάχιστον μέσα σε ένα συνεργείο. Έρχεται ένα μεταχειρισμένο ανταλλακτικό και έχει κάποιο πρόβλημα ή παθαίνει κάτι στην εγκατάσταση και εκεί αρχίζουν διάφορα προβλήματα. Εδώ η διαφορά είναι οτι εμπλέκεται ένα forum και μια επαφή με κάποιον που δεν ξέρεις και σου προτείνει μια λύση - σου πουλάει δηλαδή κάτι. Αυτό που δεν μπορεί να εξακριβωθεί είναι αν αυτός που σου προμήθευσε το ανταλλακτικό ήξερε οτι είχε πρόβλημα ή όχι. Και σε τέτοια ανταλλακτικά όπως λες και εσύ, δεν φαίνεται με το μάτι.

Όπως το βλέπω πάντως, η "πουστιά" φαίνεται να έγινε από αυτόν που το είχε αρχικά το καπάκι προς τον μηχανικό που το βρήκε και στο έστειλε. Αν το ήξερε οτι προωθούσε σκάρτο καπάκι (ο αρχικός κάτοχος - προμηθευτής) τότε έκανε μεγάλο λάθος γιατί πλέον έχασε και την εμπιστοσύνη του μηχανικού που στο έστειλε.

Δυστυχώς όμως, δεν μπορεί να αποδειχτεί τίποτα. Και δυστυχώς εδώ την πληρώνεις εσύ γιατί πέφτεις στην περίπτωση. Και αφού σου είπε ο μηχανικός που στο έστειλε οτι θα σου δώσει τα λεφτά πίσω πάλι καλά γιατί άλλοι έχουν κάνει κανονικά την πάπια και σου λένε "έτυχε, δεν φταίω εγώ"! Φυσικά αυτοί είναι για πολλές κλωτσιές αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.
Τί ωραίο τα όνειρα να γίνονται πραγματικότητα αναπάντεχα!...
Απάντηση