Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Συζήτηση για ότι αφορά τις ζάντες και τα ελαστικά
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από manos man. »

Άνοιξα αυτό το θέμα για να μπορούμε να ρωτάμε, να λεμε την γνώμη μας και να κανουμε γενική κουβεντούλα σχετικά με τα ελαστικά! ;)
Θα παρακαλούσα στα άλλα θέματα που στην ουσία είναι παρουσιάσεις των ελαστικών, να γράφουμε μόνο την άποψη που έχουμε διαμορφώσει για τα ελαστικά που χρησιμοποιούμε . Ετσι το κάθε μέλος και ο κάθε επισκέπτης θα μπορεί εύκολα να βρίσκει τις πληροφορίες για το ελαστικό που ενδιαφέρεται , χωρις να αναγκάζεται να ψάχνει μέσα από ατελείωτες σελίδες ;)
Ευχαριστώ πολύ :)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος manos man. την Τετ Απρ 18, 2012 10:04 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από manos man. »

TAG έγραψε

Και μια και γινεται κουβέντα για το προφιλ, να πω την προσωπική μου αποψη.
Είναι πασιφανες ότι οσο ποιο χαμηλό προφίλ εχει το αυτοκινητο, εχει μεγαλυτερα
περιθώρια προσφυσης, σε στροφες οδηγώντας γρήγορα.
Εχω αλλο αμάξι να κινηθω γρήγορα ή με τα ...μαγουλα όπως ανεφερε ο Γιώργος.
προσωπικά πιστευω οτι το Τεριος δεν είναι για να πηγαινεις με τα... "μαγουλα".
οταν ειχε τα 235/60 , σαφως και μπορουσε να κινηθει πιο σπορτιβικα, αλλά οτι και να κανεις , παραμενει ενα αμάξι με αξονα πίσω !! (ουτε καν ημιάκαμτο !)

Ο χαρακτηρας του ειναι all around, με προτιμηση το χώμα. Εκει λοιπόν χρειάζεται
σωστό λάστιχο.
η διαφορά του προφίλ μέχρι 70, ειναι μες στα ασφαλή πλαισια της απόκλισης του 3%.
Τα πραγματα λοιπόν ειναι απλά.

Οσοι κινουνται με γρήγορους ρυθμους και δεν πατανε χωμα, ας προτιμησουν καθαρά
ασφάλτινο προφιλ π.χ 60
Οσοι θέλουν μια μεση λύση κοινώς λίγο από'λα το 65.
Οσοι (και ..εγω..) θελετε μια πιο ανετη λυση με χωματινα χαρακτηριστικά , το 70 θα σας ενθουσιάσει.

Και κάτι τελευταιο.
Ολα τα παραπάνω ειναι σχετικά πάντα. Την διαφορά την κανει ο οδηγός.
Δεν παν να εχει το καλυτερο λάστιχο.. ή το καλυτερο αυτοκινητο..
αμα ειναι ..."κουλός".. δεν τον ζωσει τιποτις..
http://www.troxoservice.gr/tex_themata/ ... _sizes.htm
Το 235 κατά την άποψη μου είναι μία πιο ασφάλτινη επιλογή. Για το λόγο αυτό το βρίσκεις στις εκδόσεις
με ζαμφόρ πίσω. Είναι όμως γεγονός ότι το terios δεν είναι φτιαγμένο για sport οδήγηση οπότε ίσως είναι
λίγο υπερβολικό σαν στήσιμο το λάστιχο αυτό. Σαν διάσταση το 215 (πάλι φαρδύ) είναι πιο συνετό.
Το αυτοκίνητο ρολάρει λίγο πιο ελεύθερα και στη λάσπη-χιόνι κολλάει δυσκολότερα λόγο μικρότερης
επιφάνειας. Η μείωση του φάρδους βοηθά στο να είναι και πιο ήσυχο από τους θορύβους του οδοστρώματος
και πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Τέλος ο συνδυασμός μικρότερου πέλματος με μεγαλύτερο προφίλ
απορροφά περισσότερους κραδασμούς. Για έναν ή για όλους αυτούς τους λόγους και εγώ άλλαξα διάσταση
και το αυτοκίνητο πηγαίνει μια χαρά και με μεγάλες ταχύτητες.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος manos man. την Τετ Απρ 18, 2012 10:04 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Re:Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από manos man. »

ΓιώργοςΠειραιάς έγραψε:οσον αφορα τα Ε των ελαστικων:
Για τα ελαστικά που κυκλοφορούν στις χώρες της Ευρωπαικής Ενωσης η Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη - United Nations Economic Commission of Europe (UNECE) έχει θεσπίσει το σύστημα προδιαγραφών και πιστοποίησης ECE Regulation 30 (και παλαιότερα το Directive 92/23/EEC)
συμμόρφωση του κάθε κατασκευαστή ελαστικών στο πρότυπο αυτό εμφανίζεται στην πλευρά του ελαστικού με ένα σήμα "Ε" ή "e" μέσα σε ένα κύκλο με ακτίνα 12 χιλιοστών (ή μέσα σε ένα παραλληλόγραμο) μαζί με έναν μονοψήφιο ή διψήφιο αριθμό που δείχνει την χώρα η οποία έλεγξε και πιστοποίησε το ελαστικό είτε κατα "E" ECE Regulation 30 (ή κατα "e" σύμφωνα με το παλαιότερο Directive 92/23/EEC). Στην παραπάνω εικόνα του ελαστικού η πιστοποίηση δόθηκε απο την χώρα Ε6 δηλ. απο το Βέλγιο (ακολουθεί πίνακας κωδικοποίησης χωρών για πιστοποίηση ECE).

Εξω απο τον κύκλο υπάρχει άλλος ένας αριθμός συνήθως εξαψήφιος ή επταψήφιος. Τα πρώτα δύο ψηφία δείχνουν το άρθρο πιστοποίησης (Regulation Amendment Series) του πρότυπου ECE Reg. 30 βάσει της οποίας ελέγχθηκε το ελαστικό και τυποποιήθηκε. Τα υπόλοιπα 4 ή 5 ψηφία είναι εσωτερική κωδικοποίηση του κατασκευαστή.
Ακολουθεί ο πίνακας χωρών για πιστοποίηση ελαστικών κατα ECE.

κωδικός ECE Χώρα πιστοποίησης
1 Germany
2 France
3 Italy
4 Netherlands
5 Sweden
6 Belgium
7 Hungary
8 Czech Republic
9 Spain
10 Yugoslavia
11 United Kingdom
12 Austria
13 Luxembourg
14 Switzerland
15 none yet
16 Norway
17 Finland
18 Denmark
19 Romania
20 Poland
21 Portugal
22 Russian Federation
23 Greece
24 Ireland
25 Croatia
26 Slovenia
27 Slovakia
28 Belarus
29 Estonia
30 none yet
31 Bosnia & Herzegovina
32 Latviaη
33 none yet
34 Bulgaria
35 none yet
36 none yet
37 Turkey
38 none yet
39 none yet
40 F.Y.R.O.Macedonia
41 none yet
42 European Community
43 Japan
44 none yet
45 Australia
46 Ukraine
47 South Africa
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από manos man. »

Pesketzis έγραψε

Το θέμα με τις τιμές των ελαστικών δεν εξαρτάτε από το αν η εταιρία που θα απευθηνθείτε είναι μεγάλη η μικρή. Άλωστε με ποιο κριτήριο μπορούμε να ξέρουμε το μέγεθος μιας επιχείρησης; Από τα τετραγωνικά της; Μπα, δε νομίζω. Που ξέρεις μπορεί να έχει τις τεράστιες εγκαταστάσεις αλλά να μην έχει φράγκο στα ταμεία η αντίθετος να είναι το μαγαζάκι της γειτονιάς αλλά να έχει μπόλικο χρήμα ώστε να κάνει τις σωστές αγορές όταν πρέπει.
Το θέμα με το κόστος των ελαστικών είναι ότι υπάρχουν υπερβολικά πολοί εισαγωγείς στην Ελλάδα εκτός των επίσημων αντιπροσωπειών οι οποίοι ανάλογα με την εισαγωγή που κάνουν βγάζουν και διάφορες προσφορές στα ελαστικά που θέλουν να ξεπουλήσουν. Αν τώρα κάποιος έχει λεφτά στο ταμείο, μικρός η μεγάλος, δεν του είναι τίποτα να κάνει μια μεγάλη παραγγελία και να έχει στοκ ελαστικά με τιμή πολύ κάτω του κόστους.
Πρόσφατο παράδειγμα στην Θεσσαλονίκη όπου πριν δυο μήνες ένας από αυτούς τους ανεξάρτητους εισαγωγείς έφερε κάποια ελαστικά επώνυμα (δεν είναι σωστό να αναφέρω ονόματα εταιριών) τα οποία τα έδινε ανάλογα την διάσταση από 20 έως και 80 ευρώ το κάθε ελαστικό φθηνότερα από οποιονδήποτε άλλον. Φυσικά αυτός ξεπούλησε αμέσως, αλλά φαντάζεστε πιστεύω το τι χάος τιμών επικρατεί αυτή τη στιγμή στην αγορά. Άλλος τα δίνει ανάλογα με την τιμή που τα αγόρασε με το θεμιτό κέρδος και άλλος προσπαθεί να τα σπρώξει στην κανονική τιμή για να βγάλει όσα περισσότερα μπορεί. Αρπαχτή δηλαδή. Αυτός όμως που δεν το έμαθε η δεν είχε χρήμα για να αγοράσει κάποια ελαστικά σε αυτή την τόσο συμφέρουσα τιμή; Αυτός πάει για... κλείσιμο.
Αυτό βέβαια είναι το μεγαλείο της Ελλαδάρας μας που δεν υπάρχει σε τίποτα έλεγχος και κάνει ο καθένας ότι του κατέβει στο κεφάλι χωρίς να τον ενδιαφέρει ο διπλανός του.:(
Ένας άλλος παράγωντας που παίζει σε αυτήν την διαφορά τιμών είναι οι στοχοποιήσεις που έχουν οι επίσημες εταιρίες ελαστικών που σου λέει αν πουλήσεις τόσα ελαστικά θα πάρεις τόσα λεφτά μπόνους ενώ αν πουλήσεις και άλλα τόσα θα πάρεις και άλλο τόσο μπόνους και πάει λέγοντας. Αυτό δίνει την δυνατότητα στους επαγγελματίες του είδους να διαφοροποιούν τις τιμές τους ανάλογα την κατάσταση της αγοράς και το τι κέρδος επιθυμούν στα ταμεία της επιχείρησής τους.
Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι αυτών των διαφορών στις τιμές φίλοι μου και το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι πάρα πολύ καλή έρευνα πριν καταλήξετε από που θα ψωνίσετε.
Βέβαια υπάρχουν και άλλα πολλά που παίζουν με τα ελαστικά όπως παλιάς κατασκευής, β,γ διαλογής, κακής αποθήκευσης και πολλά άλλα που αν αρχίσω να τα γράφω και να τα αναλύω είναι τόσα πολλά που θα βγάλουν κάλους τα δάχτυλά μου.:laugh:Αυτό που προτείνω σε όλους σας για το συγκεκριμένο θέμα είναι να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά και να μην τρώτε... κουτόχορτο.
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από manos man. »

geovil έγραψε:Στην Ελλαδα,ως επι το πλειστον,επιλεγουμε λαστιχα με μαλακη γομα,για να μπορουν να κρατανε καλυτερα στους βρεγμενους-γλυστερους δρομους στους οποιους εχουμε την ατυχια να κινουμαστε........Καθε καλοκαιρι που περναει,με τα σαρανταρια και την μεγαλη ηλιοφανεια που εχουμε,τα μαλακα λαστιχα "γερνανε" πολυ πιο γρηγορα απο οτι σε καποια χωρα με ηπιο εως καθολου καλοκαιρι.....για λογους ασφαλειας λοιπον,τα αλλαζουμε περιπου καθε 40.000Κμ ή 4-5 χρονια.....
Εγω για τη δουλεια μου χρησιμοποιω αυτοκινητο με χρονομισθωση(leasing),και η εταιρεια ενοικιασης προβλεπει αλλαγη ελαστικων καθε 40.000Κμ.......αν τα λαστιχα κρατουσαν περισσοτερο νομιζεις οτι θα εμπαιναν στα εξοδα να τα αλλαξουν?Επειδη κρινονται επικινδυνα πανω απο αυτα τα χιλιομετρα προτιμουν να πληρωσουν τα λαστιχα παρα τις αποζημιωσεις για υλικες ζημιες,τραυματισμους και αγωγες στα δικαστηρια......
Το κοστος 4 ελαστικων ειναι μηδαμινο μπροστα στο κοστων των ζημιων,υλικων και μη,που μπορει να προκαλεσουν.....
"Η σταμνα παει πολλες φορες στη βρυση,αλλα μια ειναι η φορα που θα σπασει"..........
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Άβαταρ μέλους
manos man.
Δημοσιεύσεις: 1131
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 6:26 pm
Τοποθεσία: Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από manos man. »

vasilis nafpaktos έγραψε:καταρχην ευχαριστω για την αποδοχη,εχω ενα τεριος του 2003 μοντελο,τωρα φοραει λαστιχα 205-70-15,παω κ πολυ εκτος δρομου γιατι ειμαι κυνηγος,θελω ενα πολυ καλο λαστιχο 50-50,αλλα δυστυχως σε αυτες τις διαστασεις δεν εχουμε κ πολλες επιλογες,εχετε να μου προτεινετε καποιο καλο 50-50 λαστιχο σε 205-70-15??κ κατι αλλο,αν του βαλω 215-75-15 θα βρεισκει στο θολο κ θα εχει προβλιματα το αμαξι??ακουω πολλα κ δεν ξερω τι να πιστεψω,ευχαριστω προκαταβολικα
Βασιλη κατ΄αρχην συγνωμη για την μεταφορα της ερωτησης σου αλλα καλο θα ειναι να μην ανοιγουμε νεα θεματα απο την στιγμη που υπαρχει ηδη θεμα για αυτον τον σκοπο ;)

Λοιπον αν κοιταξεις τις παρουσιασεις των ελαστικών θα δεις οτι υπαρχουν αρκετά Αll Terrain ελαστικα σ αυτην τη διασταση ( 205/70/15) ;) Υπαρχουν και καποιες αποψεις μελων οι οποιες μπορουν να σε βοηθησουν. Απο εκει και περα, η προσωπικη μου αποψη ειναι πως τα Continental ειναι πολυ καλα και μπορουν να καλυψουν τις αναγκες σου! Ειναι απο τα πιο original 50-50. Αποδιδουν αρκετα καλα στην λασπη για Α/Τ και απ οτι φαινεται αντεχουν και στις πετρες αν και εχουν μαλακιά γόμα! Επισης πολλοι εχουν χρησιμοποιησει τα Yokohama τα οποια αν και ειναι λιγο πιο ασφαλτινα, εχουν αποδειχτει πολυ καλα ελαστικα! Tωρα αν σε ενδιαφερει να εχεις την μεγιστη αποδωση εκτως δρομου τοτε ξεφευγεις απο τα 50-50 και πας 20 on - 80 off . Δηλαδη σε Μud Terrain. Σε ευτη τη κατηγορια εχεις μια επιλογη σε 205/70/15 τα Μaxxis Trepador. Aλλα με αυτα σιγουρα θα χασεις σε ανεση στη ασφαλτο... Για την διασταση που λες 215/75/15 μαλλον θα εχεις προβλημα. Ακομα κι αν δεν βρισκουν καπου, το αμαξι λογω της μεγαλυτερης διαστασης ( πανω απο 5% απο την εργοστασιακη) θα ζοριζεται αρκετα, θα μακρυνουν οι ταχυτητες του και γενικα θα κοπει η αρκετα η δυναμη του... Το πολυ να πηγαινες σε 205/75/15...
Daihatsu Terios...................................................................Suzuki Jimny
Άβαταρ μέλους
mpekatsas7
Δημοσιεύσεις: 205
Εγγραφή: Σάβ Απρ 07, 2012 9:30 am
Τοποθεσία: Περιστέρι-Ίλιον!

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από mpekatsas7 »

8-) Γεια σου Βασιλη συναδελφε κυνηγε! Θα συμφωνησω με τον mano σε ολα αυτα που σου ειπε.
Δηλαδη 205-70-15 Continental cross A/T η maxxis, επειτα Geolander ΥΟΚΟΗΑΜΑ τα οποια φοραω και εγω και ειμαι ευχαριστημενος παρα μονο μετα απο καποια χλμ. γινονται λιγο πιο θορυβωδει. Αυτα ειχα να σου πω εαν χρειαστεις κατι αλλο τα ξαναλεμε!!! ;)
Βαγγελης
TERIOS I - 1.3 SX
Άβαταρ μέλους
g.koytrias
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: Δευ Απρ 02, 2012 12:30 pm
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από g.koytrias »

Φίλε Βασίλη καλωσήρθες!!
Θα συμφωνήσω με όσα είπε ο Μάνος παραπάνω.Το θέμα είναι για ποιο λόγο θέλεις να κάνεις την παραπάνω αλλαγή από τη στιγμή μάλιστα που θα ξεφύγεις πάνω από 3-4% της εργοστασιακής διάστασης.Θέλεις να ψηλώσεις και να έχεις λιγότερους κραδασμούς στο αυτοκίνητο, αλλά με παράλληλη αύξηση της κατανάλωσης και όλα τα υπόλοιπα που ανέφερε παραπάνω ο Μάνος?Γενικά όταν αλλάζουμε κάτι και ξεφεύγουμε από τις εργοστασιακές ρυθμίσεις κάπου κερδίζουμε και κάπου χάνουμε,όπως έχει λεχθεί αρκετές φορές.Το θέμα είναι αν αξίζει να κάνεις μια τέτοια αλλαγή που θα ''καταπονήσει'' παραπάνω το αυτοκίνητο σε συνάρτηση πάντα με το τι θέλεις να κάνεις και να κερδίσεις από αυτή την αλλαγή.Πάντως κι εγώ σαν κυνηγός δεν ξέφυγα από τη μαμά διάσταση και μέχρι στιγμής δεν αντιμετώπισα πουθενά κανένα πρόβλημα!!!
Ό,τι άλλο χρειαστείς εδώ είμαστε!!! ;) :) :)
TERIOS II 1500cc A/T
VSC-TRC, DAC-HAC
PESKETZIS UNDERCOVER
BODY LIFT 2.5cm BiMors
Continental CrossContact A/T
vasilis nafpaktos
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Δευ Απρ 23, 2012 11:05 am

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από vasilis nafpaktos »

γεια σου φιλε κ σε εσενα!!ηθελα να κανω αυτην την αλλαγη γιατι πηγα να βαλω τα GOODRICH τα 50-50 αλλα αυτα τα λαστιχα δεν βγαινουν σε 205-70-15 για αυτο σας ρωτησα,σε αυτο το νουμερο νομιζω εχεις πιο πολλες επιλογες,ετσι νομιζα τουλαχιστον,ψαχνω ενα καλο λαστιχο 50-50 γιατι παιρνω τα ορη κ τα βουνα,τα παιδια εδω μου ειπαν για τα CONTINENTAL CROOSS CONTACT,αν τα γραφω σωστα??τι λετε για αυτα τα λαστιχα?επισης βρικα κατι αλλα λαστιχα σε 50-50 παντα,πρωτον τα COOPER Κ δευτερον τα malatesta cobra,αν δεν κανω λαθος,πειτε μου την γωμη σασ κ εσεις,ευχαριστω!!!
Άβαταρ μέλους
Savas
Δημοσιεύσεις: 24
Εγγραφή: Σάβ Απρ 07, 2012 7:17 am

Re: Ερωτήσεις - πληροφορίες - κουβεντούλα περί ελαστικών

Δημοσίευση από Savas »

vasilis nafpaktos έγραψε:γεια σου φιλε κ σε εσενα!!ηθελα να κανω αυτην την αλλαγη γιατι πηγα να βαλω τα GOODRICH τα 50-50 αλλα αυτα τα λαστιχα δεν βγαινουν σε 205-70-15 για αυτο σας ρωτησα,σε αυτο το νουμερο νομιζω εχεις πιο πολλες επιλογες,ετσι νομιζα τουλαχιστον,ψαχνω ενα καλο λαστιχο 50-50 γιατι παιρνω τα ορη κ τα βουνα,τα παιδια εδω μου ειπαν για τα CONTINENTAL CROOSS CONTACT,αν τα γραφω σωστα??τι λετε για αυτα τα λαστιχα?επισης βρικα κατι αλλα λαστιχα σε 50-50 παντα,πρωτον τα COOPER Κ δευτερον τα malatesta cobra,αν δεν κανω λαθος,πειτε μου την γωμη σασ κ εσεις,ευχαριστω!!!
αστο βασιλη ουτε τα cooper ουτε τα malatesta πανε βαλε τα pirelli ta scorpio και θα ησυχασεις για πολυ καιρο!!

Τα bf goodrich στο τεριος 1 δεν μπαινουν βρισκουν στα φτερα! τα δοκιμασα τα 215/75/15!
Απάντηση